Kurt Grusom Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hei! Jeg har til stadighet (potte)tett nese. Dette er meget frustrerende, spesielt om natten. Hva kan jeg gjøre for å åpne opp nesen? Nesespray er utelukket, da dette ikke bør brukes for mye av over lang tid.. Dette skjer meget ofte, er så godt som konstant tett i nesen. Dette har ført til at jeg har blitt munnpuster, noe som er ugunstig for tenner, lunger etc. Hva kan være galt med nesen min? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 få en luft fukter på soverommet Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Er muligens støvallergi. Det lever mye midd i sengetøy og i madrassen og puten selv, og disse spiser døde hudceller, og det er bæsjen til midden mange er allergisk mot. Det som kan hjelpe her er å bytte madrass når det har gått noen år, skifte sengetøy ofte, og det kan også hjelpe å putte sengetøyet i fryseboksen noen timer for å ta livet av all midden, eller henge det ut om vinteren. Ellers hjelper det å holde det rent og støvfritt. Du kan jo prøve noe av dette og se om det hjelper. Hvis det hjelper, så har du sannsynligvis støvallergi. Sånne er det mange av i sengen din, og hvis du har støvallergi lønner det seg å bli kvitt så mange som mulig av disse. Edit: Sove med åpent vindu både sommer og vinter er noe som har hjulpet meg selv mye også. Sover utrolig godt og dynen blir ekstra god å ha rundt seg, men det er ikke så gøy å stå opp i et iskaldt rom Endret 23. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Det hadde vært virkelig ille.. Er allerede allergisk mot pollen, x antall dyr, OG har astma.. -_- Takk for svarene så langt, skal teste dem ut. Kjør på, om dere har andre forslag Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Høres sikker litt teit ut men noe som hjelper er å sniffe cola ol Funker i alle fall for meg... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Saltvann, funker nesten alltid for meg. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det hadde vært virkelig ille.. Er allerede allergisk mot pollen, x antall dyr, OG har astma.. -_- Takk for svarene så langt, skal teste dem ut. Kjør på, om dere har andre forslag Tar du ikke et antihistamin eller en steroidespray (e.g nasonex) da? Er det ille burde du jo fått sånt på blåresept av legen. En midlertidig løsning er jo å skylle hele systemet med saltvann. Ha i en teskje salt uten jod i et stort vannglass og snort hele greia gjennom nesen. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hadde selv en lei vane av å bli avhengig av nesespray når jeg var tet i nesen. Saltvanns oppløsning hjalp ikke. Men så ble jeg anbefalt å prøve saltvanns oppløsning med menthol. Det var noe av det smarteste jeg har gjort. Mentholen åpner luftveien i nesa raskt, mens saltvannet tar seg av å fjerne det som er der oppe. Blir heller ikke avhengig av det, da det ikke inneholder stoffer som påvirker slimhinnene i nesa negativt. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Hvor får man tak i dette vidundermiddelet, fatalicus? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hvor får man tak i dette vidundermiddelet, fatalicus? Stort sett alle apotekene har vel det. Jeg har prøvd en som heter miwana ellerno, men synes ikke det fungerte på langt nær så bra som en skikkelig saltvannsskyll. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Sniff litt pepermynte ekstrakt så skal du se du blir klar i toppen.... i en god stund fremover. Jeg bruker å smøre litt på utsiden av nesen, funker som smør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå