Nator Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Tror denne lyden kommer fra skjermkortet. Trodde først det var PSU, men nå er jeg ikke så sikker. Hver gang jeg startet et spill eller annen 3D-applikasjon, begynner PCen å lage en ekkel summelyd. Hvor sterk lyden er, varierer litt av FPSen jeg får, men er konstant ellers. Noen som har opplevd noe lignende? Tror nok dette blir RMA gitt... Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 nope, har ikke merket noe her. Jeg har Sapphire utgaven. Lenke til kommentar
Peachy Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Tror denne lyden kommer fra skjermkortet. Trodde først det var PSU, men nå er jeg ikke så sikker. Hver gang jeg startet et spill eller annen 3D-applikasjon, begynner PCen å lage en ekkel summelyd. Hvor sterk lyden er, varierer litt av FPSen jeg får, men er konstant ellers. Noen som har opplevd noe lignende? Tror nok dette blir RMA gitt... Har det samme lyden som deg, jeg tviler på at det er noe å bekymre seg over, å vis det går gærnt, da har du erstatningskrav. Det jeg trur den summelyden er, er Powerplay, eller hva det heter - grafikk kortet klokker seg ned når du står idle, og når du starter et 3d-applikasjon da klokker den seg opp igjen. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Hmm... Jeg vet ikke. Har sendt mail til butikken allerede. Edit: Det virker som summelyden kanskje er litt lavere i dag enn i går faktisk... Må forresten si vifta bråker MYE når jeg spiller, men da overdøves jo den summingen. Er det meningen at dette kortet skal bråke som et jetfly? (Er vant med Nvidia 8800 GTS). I så fall skjønner jeg at folk monterer vannkjøling... Endret 23. august 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Peachy Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hmm... Jeg vet ikke. Har sendt mail til butikken allerede. Edit: Det virker som summelyden kanskje er litt lavere i dag enn i går faktisk... Må forresten si vifta bråker MYE når jeg spiller, men da overdøves jo den summingen. Er det meningen at dette kortet skal bråke som et jetfly? (Er vant med Nvidia 8800 GTS). I så fall skjønner jeg at folk monterer vannkjøling... Ja, min bråker som et jetfly, og det verste er at jeg må ha den på omtrent 80% speed når jeg gamer, ellers går den over 55 grader. Jeg vet 55 grader er nokså lite, men har min egen personlig faresone. Summelyden er ikke noe å bry seg over, jeg har den også, alle har det, pågrunn av Powerplay som kicker inn, ikke noe å bry seg over ^_^ Lykke til! Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Vel da så Trodde jeg hadde vært uheldig. Takk for oppklaringen. Skal si ifra til PCutstyr at de ikke trenger å ta det inn på RMA likevel. Ny kjøler eller vannkjøling på denne blir da et must for meg. Kan ikke leve med sånt bråk, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå