Mocha Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Vell. Da har jeg nettopp fått meg en ny PC (eller, jeg får den på mandag faktisk). Denne pc-en var ikke billig heller (18000 kr). Jeg har alltid brukt 32 LCD tven min på de stasjonære pcene mine. Men nå så tenkte jeg at jeg kanskje kan like så godt kjøpe meg en ny skjerm, der jeg får et bedre utbytte av den nye pcen. Så da lurte jeg på om noen hadde en bra skjerm de vil anbefalle i prisklassen 2500-4000 kroner. Det viktigste med denne skjermen er at det skal være en 22 eller 24 tommer (helst 24 tommer) og at det skal være minst mulig etterslep. Den skal for det meste fungere som en spill-skjerm, men jeg vil også bruke den til mye bilderedigering og animering. Så viss det var noen som hadde en fin skjerm de vil anbefalle da er det bare å si ifra Forresten. Jeg har søkt, og der fant jeg disse skjermene repetert opptil flere ganger; - BenQ G2400WA (https://prisguiden.no/product.php?productId=83750) - Samsung 24" LCD Syncmaster T240 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347597) - Samsung SyncMaster 245B (https://prisguiden.no/product.php?productId=75683) Ser helst at skjermene ligger rundt den øvre prissklasse. Har tent inn en del over sommeren, så det er vell på tide å bruke litt Edit: Det hadde vært fint om skjermen også var designet slik at den var enkel å flytte på og å justere. Endret 22. august 2008 av Mocha Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Anbefaler deg BenQ G2400W som du allerede har linket til. Den har HDMI DVI og VGA kontakter som gjør at du kan koble til hva som helst. Bruker selv Benq G2400W til spilling, film og vanlig bruk og den er perfekt til dette bruket. Den er lett og ta med seg og pent design. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Mocha Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Ja. Er vell den jeg har tenkt meg. En kamerat av meg har den, og både han og flere anmeldelser av skjermen har merket at fotfestet er litt ustabilt. Er det noe du har lagt merke til? Vet du eventuelt om det er noen måte å få den til å bli litt mer stødig? MVH Mocha Edit: Jeg la merke til dette her i HW.no's annmeldelse av skjermen Også i spilltestene gjør skjermen det helt greit, uten at det er mye å trekke frem i verken positiv eller negativ retning. Etterslepet er til stede, men ikke av vesentlig plagsom art. Det er godt nok for folk som spiller av og til, men ikke for dedikerte spillere. Jeg spiller mye for å si det mildt. Og jeg spiller krevende spill som enkelt får frem etterslep på bærbaren min etc. Er dette et lite irritasjonsmoment til tider? Vil fra og med nå ha en PC som er mer spillvennlig, og dere trenger ikke å bry dere så mye om bilderedigerings biten. Endret 23. august 2008 av Mocha Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg har ikke merket at den ustådig på noen måte. Kanskje folk har den på ustødige bord eller noe da for mitt sitter solid fast det så kanke helt skjønne dette men. Jeg spiller company of heroes opposing fronts på høyeste oppløsningen og har ikke merket noe spessielt til etterslep og dette er ganske tungt spill vil jeg tro som krever en del. Også spilt en del age of empires og da er det ofte over 3-4 timer for det tar så lang tid og ikke merket noe spessielt da heller til etterslep eller noe annet. Eneste jeg har merket er vis jeg beveger meg vanvittig fort over kartet hvor det skjer veldig mye så dropper FPS ned til 20-25 og så opp igjen til 50-60 når jeg stopper men det er alt og det forventet jeg også så. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Mocha Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Noen andre som har en PC skjerm de vil anbefalle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå