tommern7 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 PC`n vil ikke starte etter lyn og tordenvær. jeg skrudde av datan og plugget ut kontakten da jeg hørte det tordnet da fungerte datan bra. men dagen etter jeg skulle skru den på, så ville den ikke starte. Alt av vifter på kabinettet, cpu og skjermkort fungerer. Skjermen får ingen signalet. Lyset på musa vil ikke skru seg på, det kommer alltid på når jeg trykker på powerknappen. tastauret registrer heller ingen ting. Det kommer ikke noen pipe lyder fra HK når jeg starter opp. har ikke hatt noen mulighet for å prøve med noen andre komponenter. har også prøvd å reseta BIOS flere ganger uten at det har hjulpet. Har også nettopp satt inn to nye kjølere på CPU og Skjermkort. men det fungerte jo i 1 uke etter at jeg satt inn det så tror ikke at det har hatt noen påvirkning. jeg tror at det er HK som har tatt kvelden, men er litt usikker. Syntes det er rart at det kan ha skjedd sånn etter at jeg skrudde av datan på vanlig måter og plugget ut kontakten når det begynte og tordne og lyne. Datan: MSI K9N Diamond,nForce 590 SLI,DDR2, Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 Nvidia GForce 7800GT Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL Håper noen kan hjelpe meg:) Mvh, Tommern7 Lenke til kommentar
KNB Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Noe gale med strømforsyninga kansje? Hvis ikke er det godt mulig at HK har tatt kvelden ja Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Har prøvd med en annen PSU, men ingen forskjell Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ingen fler som har noen tips? noen muligheter for at jeg kan være sikker på at det HK som er dødt? er litt kjedelig om bomkjøpe et nytt HK hvis det ikke hjelper. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har du et annet hovedkort du kan prøve? Du bare legger et annet hovedkort på noe mykt og avmagnetiserende plast så koblet du til alle de andre komponentene i dataen din, trenger ikke kabinett. Hvis det fortsatt ikke fungerer så kan du prøve å bytte ut en og en komponent, men kansje litt tvilsomt at du har ekstra komponenter liggende overalt Men personlig syns eg det er den beste måten å feilsøke hvis du ikke har peiling hva som kansje har tatt kvelden Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Takk for svar KNB:) Har ikke noe HK med riktig socket liggende som jeg kan prøve. men i og med at det ikke kommer noen som helst pipe lyder(eller morsekoder som har blitt nevnt i noen tidligere emner) fra HK, vil ikke det si at det ikke fungerer? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har du noen gang hørt disse pipelydene fra pc'en din før? En gang hadde eg ett hovedkort hvor eg måtte kjøpe noe ekstra å koble til for at disse lydene skulle komme, gadd ikke. Hvis den er hjemmelaget så er det mulig at du ikke har noen "høytaler" på HK, selv om de fleste har det innebygd. Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Kan ikke huske at jeg har lagt merke til noen pipelyder før pc`n streika. skal det komme noen pipelyder hvis det ikke noe feil da? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du skal høre et pip når maskinen skrur seg på, det er ett tegn på att alt fungerer som det skal Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 ja, når du sier det så har det kommet ett pip når jeg har skrudd på maskinen, men det kommer ingen ting nå. Vil ikke være itvil om hva som er galt pga bomkjøp:P hehe Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Noen andre ideer om hva jeg kan prøve? Eller hva som er feil? Endret 23. august 2008 av tommern7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå