peskungen Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei! Jeg har laget en bot som skriver til et forum (lovlig). Når jeg bruker denne lokalt fra min egen server så funger æøå fint. Men når jeg laster opp scriptet til en webhost jeg har så fungerer det ikke. Postene jeg gjør da kommer ikke med æøå. bruker tegnsetting charset=iso-8859-1 og lagrer filene også med encoding iso-8859-1 Noen som har noen tips om hva som kan være galt. Siden jeg poster til bruker også charset=iso-8859-1 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Spørs jo hva forumet bruker da. Kan virke som det ikke er ISO-8859-1 iallfall. Lenke til kommentar
peskungen Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Spørs jo hva forumet bruker da. Kan virke som det ikke er ISO-8859-1 iallfall. Finnes det noe annen måte å finne ut av det enn å se på kildekoden? Anyway, synes det virker litt rart ettersom når jeg kjører scriptet fra localhost så fungerer det med æøå, mens når jeg la scriptet på en webhost, så funker det ikke edit: kildekoden til forumet viser at de bruker iso-8859-1 Endret 23. august 2008 av peskungen Lenke til kommentar
peskungen Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Fant ut av det. Satt en httpheader med riktig encoding, og i tillegg bare for å sikre, så tok jeg en utf8_decode() på inputen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå