Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen tempratur eller viftehastighet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettop Sapphire Radeon HD 4850 1GB. Problemet mitt er at ingen programer som jeg har prøvd finner verken viftehastigheten eller tempraturen. Jeg kan heller ikke skifte viftehastigheten. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å virke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Prøv med rivatuner.

rivatuner

Dette programmmet bruker jeg til og kontrollere viftene til mitt 3870x2 skjermkort.

Vennligst nevn alle programmene du har brukt så slipper andre og nevne disse om igjen vis de allerede er testet.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du innstalerer rivatuner først så starter du programmet:

åpne programmet --> trykk på customize --> så velger du "low level system settings".

Så bare trykker du på Fan så får du opp vifte hastigheten eller i hvor mange prosent du vil ha hastigheten på viftene på.

for og sjekke tempraturene velger du "hardware monitoring" når du trykker på "Customize".

Så får du opp info om tempraturer.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Når jeg trykker på customize kommer bare "Low-level refresh rate settings", "Low-level desktop color schemes" og "Graphics subsystem diagnostic report".

Jeg tror du trykker på feil customize, du prøver å endre på driveren. Se litt lenger opp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Dette kommer opp hos meg,

Men du har ofte flere valg og du må velge riktig eller prøv og re innstaler rivatuner for jeg opplevde et probleme akkurat nå når jeg hadde re innstalert vista at den ikke godkjente rivatuner skikkelig.

Kan være at det da fungerer for deg.

post-150227-1219513096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det må vel være via PCI-ex porten for det fins jo ingen andre steder kortet leses av. de eneste andre stedene er jo hvor skjermkortet får strøm bare. Kanke tro det er der vifte hastigheten leses av.

Jeg tror jeg ville kontaktet butikken du kjøpte hovedkortet forklare problemet og be om at det ble tatt tilbake så du får et nytt skjermkort som lar deg lese av tempraturene og hastgheten.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...