Gå til innhold

HD-Video gjennom trådløst nett?

hean

Anbefalte innlegg

Hei

Leste en test på DinSide.no der de testet en N-router, i konklusjonen på den testen sa de at de ennå ikke har testet en router som kan streame HD-Video.

Etter spesifikasjonene på N-standarden og på routerne skal jo ikke HD-Video være noe problem å streame.

Vet at det er langt fra teori og praksis med slike ting men med tanke på at en HD film på 50 Gb som er 2 timer lang vil kun kreve at hastigheten ikke går under 7 MB/sek og N-standarden skal kunne klare 64 MB/sek.

De fleste HD-filmene jeg har er komprimert ned til 8-10 GB og varer 1,5 - 2 timer, dvs at en overføringshastighet på minimum 1,5 - 2 MB/sek. er nok.

Det jeg ikke skjønner er at krever Dinside altfor mye av routerne eller er de for dårlige, er det noen der ute som har klart å sett en Full HD film gjennom trådløst nettverk?

Er på jakt etter en slik router men gidder jo ikke betale mye for den hvis den likevel ikke klarer å streame HD-materiale....

Takker for alle svar, erfaringer, forslag..... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også det samme problemet når jeg skulle streame ikke bare HD-filmer, men vanlige filmer til PS3'en min. Det eneste jeg kunne gjøre var å bytte over til kabel. Den trådløse routeren min greier hastigheter i opptil 120MB/S så i teorien burde det jo ikke være noe problem. Da er vi i hvertfall to om det. ;)

Lenke til kommentar

Har selv testet med Netgear sin router, men holder meg til trådet nettverk for hele mitt HTPC-nettverk.

Er dog mulig at jeg kommer til å teste ut trådløst for å få tilgang til internett.

Problemet med filmer er at det må være veldig stabilt helt tiden for å ikke få problemer. Og da er rett og slett ikke trådløst godt nok med mindre det er helt optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...