hean Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei Leste en test på DinSide.no der de testet en N-router, i konklusjonen på den testen sa de at de ennå ikke har testet en router som kan streame HD-Video. Etter spesifikasjonene på N-standarden og på routerne skal jo ikke HD-Video være noe problem å streame. Vet at det er langt fra teori og praksis med slike ting men med tanke på at en HD film på 50 Gb som er 2 timer lang vil kun kreve at hastigheten ikke går under 7 MB/sek og N-standarden skal kunne klare 64 MB/sek. De fleste HD-filmene jeg har er komprimert ned til 8-10 GB og varer 1,5 - 2 timer, dvs at en overføringshastighet på minimum 1,5 - 2 MB/sek. er nok. Det jeg ikke skjønner er at krever Dinside altfor mye av routerne eller er de for dårlige, er det noen der ute som har klart å sett en Full HD film gjennom trådløst nettverk? Er på jakt etter en slik router men gidder jo ikke betale mye for den hvis den likevel ikke klarer å streame HD-materiale.... Takker for alle svar, erfaringer, forslag..... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg hadde også det samme problemet når jeg skulle streame ikke bare HD-filmer, men vanlige filmer til PS3'en min. Det eneste jeg kunne gjøre var å bytte over til kabel. Den trådløse routeren min greier hastigheter i opptil 120MB/S så i teorien burde det jo ikke være noe problem. Da er vi i hvertfall to om det. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har selv testet med Netgear sin router, men holder meg til trådet nettverk for hele mitt HTPC-nettverk. Er dog mulig at jeg kommer til å teste ut trådløst for å få tilgang til internett. Problemet med filmer er at det må være veldig stabilt helt tiden for å ikke få problemer. Og da er rett og slett ikke trådløst godt nok med mindre det er helt optimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå