dahwan Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fant nylig dette anlegget i ei skoffe i stua vår og bestemte meg for å bytte det med mitt 2 høgtaler "system". Men jeg får ikke satt det opp ordentlig. De tre individuelle høytalerne (Front left, rear left, rear right) går inn i bass-boksen. Det gjør også front right høytaleren. I front right høytaleren finner jeg 2 ledninger (standard jack- ett eller annet) som jeg plugget inn i PCen min. Jeg registrerte den ene ledningen som "Front speaker out" i Realtek HD Audio Manager. Den andre ledningen registrerte jeg som "Rear speaker out". Problemet er at begge de venstre høytalerne (Rear left, front left) gir identisk lyd. Ditto med høyre høytalerne. Altså, i "3D audio demo" i Realtek HD Audio Manager flytter jeg lydkilden til front left. Begge de ventre høytalerne gir da lyd. Jeg flytter kilden til rear left og begge høytalerne blir stille. Visa versa med høyre høytalerne. Skjønner dere hva jeg mener? Også, i Audio I/O tab'en i Realtek HD Audio Manager valgte jeg "4CH Speaker" og trykte på play. Igjen lydes både FL speaker og RL speaker når egentlig bare FL speaker skal høres. Visa versa med høyre siden. Åssen får jeg ordentlig surround? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ok, fikk fikset det. Til alle andre som har samme problemet: På Front Right høytaleren er det en knapp det står "M3D" på. Trykk den av. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå