Gå til innhold

Mobilen som ikke finnes?

Smif

Anbefalte innlegg

Jeg har fundert en stund om denne telefonen finnes, eller, hvorfor den IKKE eksisterer.

Spec:

-Liten (tynn)

-Enkel (uten spill/kamera/gps/mp3-spiller..osv)

-Rask (responsiv)

-Lang batteritid

-Ikke wlan og ikke nødvendigvis bluetooth

-God å skrive sms på og ringe (lydkvalitet)

-Tømmer ikke kontoen

-Brukbar skjerm

(-Gjør ikke noe med et bra design;))

Altså for meg, og veldig mange andre, den perfekte mobiltelefonen.

Alle telefoner skal ha så mye funksjon for tida at f.eks. batteritid blir borte. De har blitt mer underholdningsmaskiner enn telefoner.

Så hvorfor tror dere denne telefonen ikke finnes?

Og hvilken kommer nærmest?

Espen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er den perfekte mobil for folk som ikke er meg. Men jeg synes det er en storslagen ide! Det skulle så absolutt vært en slik mobil. Og ikke bare hadde den vært enkel å produsere, men produsenten hadde nok håvet inn ganske mye penger fordi det er ikke alle som er lik meg som må ha masse stæsj. ;)

EDIT: Jeg tror nok det nærmeste du kommer en slik mobil er en gammel Nokia.

Endret av Munty
Lenke til kommentar
Nokia 5310 er ikke noe dumt tips, men batteriet er jo ikke all verden her heller.

Også kunne man jo droppa mp3-spilleren :grin: (litt kresen nå ass)

6300 er jo nesten 5310 uten "xpress music".. 5310 er litt slankere, men også lettere og bøye om man setter seg på den.

Telefoner uten alle disse funksjonene finnes nesten ikke av den enkle grunnen at de selger for dårlig.

Men er jo ingen som tvinger deg til og bruke MP3-spilleren, kamera og alt det der ;)

Lenke til kommentar
Nokia 5310 er ikke noe dumt tips, men batteriet er jo ikke all verden her heller.

Også kunne man jo droppa mp3-spilleren :grin: (litt kresen nå ass)

6300 er jo nesten 5310 uten "xpress music".. 5310 er litt slankere, men også lettere og bøye om man setter seg på den.

Telefoner uten alle disse funksjonene finnes nesten ikke av den enkle grunnen at de selger for dårlig.

Men er jo ingen som tvinger deg til og bruke MP3-spilleren, kamera og alt det der ;)

Når man først velger vekk 5310 pga batterikapasiteten velger man ikke 6300 istedenfor :p

Lenke til kommentar

Selgere, og flere her inne, sier jo at man ikke MÅ bruke alt som følger telefonen når man sier man ønsker en telefon uten kamera og dill.

Men det de ikke skjønner, er at når det blir klemt inn så mye i en telefon (hardware) så blir det logisk nok mindre plass til andre ting.

Jeg kunne tenkt meg en telefon uten kamera, gjerne da med batteri over hele bakflaten, som de gamle bedrifttelefonene til nokia.

Mp3 støtte osv, er i hovedsak bare software basert, så det skulle vært en grei sak å "avinstalere" alt dritt man ikke ønsker i minnet til telefonen, omtrent som man gjør på en pc som er nyinnkjøpt med preinstalert os/software.

Det har blitt normalt og godtatt i stor grad at man må lade telefonen minst annenhver dag. Jeg savner tidene da jeg kunne snakke i telefonen flere timer, og fortsatt vite at jeg hadde strøm til flere samtaler uten å måtte huske å ha med meg laderen dit jeg skulle.

Det skal da også sies at mobilen ikke var så liten, men føler ikke jeg får en "stor" mobil som dekker mitt behov uten alt for mye dritt heller.

Lenke til kommentar

Poenget er jo at vi ønsker en mobil med stor god skjerm, gode taster (ikke kjempetaster), god rask software, god batteritid, mulighet for en fyldig og god adressebok, sms og mms (mao greit intern minne pga de 2 siste). Men vi trenger ikke minijack slot for høretelefoner, blåtann, 3g, gps, kamera.

så lenge telefonen har hva jeg nevner av punkt jeg ønsker, kan den gjerne ha minijack slot dekket i diamanter for min del, men poenget er at det ikke er påkrevd.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en Nokia som støtter BL5C, men som kommer med BL5CA. Skaff deg et BL5C (orginalt eller uorginalt), og opplev nydelig batteritid.

Nokia 1200 med BL5C (1020 mAh) har en utrolig batteritid, men godkjenner nok ikke skjermkravene dine.

edit: Anbefalte E50 tidligere, men vil også anbefale E51. Den har fin batteritid, god responsivitet til tross for Symbian, og meget god byggekvalitet. I det hele tatt en enkel og grei telefon, uansett om du vil ta i bruk HSDPA og WLAN, eller om du bare vil bruke sms og tlf-mulighetene.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...