Gå til innhold

Krever penger for ingenting [LØST]


Meh.

Anbefalte innlegg

Det er rart at de har reparert og sendt mobilen tilbake. Dersom de ikke får svar skal de sende den ureparert tilbake med faktura på undersøkelse og frakt - ikke reparasjon. Med andre ord kan du nekte å godta regningen og be dem om å skrote mobilen.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lefdal spurte av seg selv om lånetelefon, men telefonen tilfredsstilte ikke kravene til forbrukerkjøpsloven om tilsvarende funksjonalitet.

 

Jeg synes heller ikke at Lefdals utlånsmobiler har noe kvalitet, ikke fargeskjerm, ikke mp3-spiller, ikke kamera.

HALO, vi lever i 2008 her! Svart/Hvit skjerm? :thumbdown: What?

 

Utlånstelefoner holder jeg meg langt unna. Grunn her: http://www.mobilen.no/wip4/mobiltelefonen_.../d.epl?id=31953

Hvis du får kjøpt deg en ny mobiltelefon, kunne du hatt den gamle, som er reparert, i reserve.

Lenke til kommentar
Lefdal spurte av seg selv om lånetelefon, men telefonen tilfredsstilte ikke kravene til forbrukerkjøpsloven om tilsvarende funksjonalitet.

 

Jeg synes heller ikke at Lefdals utlånsmobiler har noe kvalitet, ikke fargeskjerm, ikke mp3-spiller, ikke kamera.

HALO, vi lever i 2008 her! Svart/Hvit skjerm? :thumbdown: What?

 

Utlånstelefoner holder jeg meg langt unna. Grunn her: http://www.mobilen.no/wip4/mobiltelefonen_.../d.epl?id=31953

Hvis du får kjøpt deg en ny mobiltelefon, kunne du hatt den gamle, som er reparert, i reserve.

 

Det har jeg ikke tenkt over, men det er kanskje derfor jeg har vært så forkjølet i flere uker nå...

Heldigvis bruker jeg en annen mobil enn lånemobilen nå ;)

Men den er fortsatt sugen i forhold til W800i :ermm:

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
Takk for svar, jeg håper bare at ting snart kan få ordnet seg slik at jeg aldri mer har bruk for å kjøpe/reparere noe på/fra lefdal igjen... :wallbash:

Denne saken hadde vært identisk uansett hvor du hadde levert den inn tør jeg å påstå.

Med unntak av at dersom kunden ikke svarer så sendes ikke mobilen tilbake reparert med en regning på reparasjon. Den sendes tilbake ureparert med en regning på undersøkelse og frakt.

Lenke til kommentar
Takk for svar, jeg håper bare at ting snart kan få ordnet seg slik at jeg aldri mer har bruk for å kjøpe/reparere noe på/fra lefdal igjen... :wallbash:

Denne saken hadde vært identisk uansett hvor du hadde levert den inn tør jeg å påstå.

 

Det er selve servicen jeg tenker på, f.eks. elkjøp har utrolig mye bedre service, etter min erfaring :yes:

Lenke til kommentar
Det er selve servicen jeg tenker på, f.eks. elkjøp har utrolig mye bedre service, etter min erfaring :yes:

Hva har vært dårlig med den servicen du har fått da? Hva kunne f.eks blitt gjort bedre? For slik jeg ser det så har du levert inn et apparat. Butikk har levert til verksted. Verksted kommer med et prisoverslag. Du svarer ikke i tide, og verksted returnerer apparatet ureparert m/regning. Nøyaktig hva som hadde skjedd uansett hvilken butikk du hadde levert inn apparatet hos.

Lenke til kommentar
Det er selve servicen jeg tenker på, f.eks. elkjøp har utrolig mye bedre service, etter min erfaring :yes:

Hva har vært dårlig med den servicen du har fått da? Hva kunne f.eks blitt gjort bedre? For slik jeg ser det så har du levert inn et apparat. Butikk har levert til verksted. Verksted kommer med et prisoverslag. Du svarer ikke i tide, og verksted returnerer apparatet ureparert m/regning. Nøyaktig hva som hadde skjedd uansett hvilken butikk du hadde levert inn apparatet hos.

 

Reparert :realmad:

Lenke til kommentar
Det er selve servicen jeg tenker på, f.eks. elkjøp har utrolig mye bedre service, etter min erfaring :yes:

Hva har vært dårlig med den servicen du har fått da? Hva kunne f.eks blitt gjort bedre? For slik jeg ser det så har du levert inn et apparat. Butikk har levert til verksted. Verksted kommer med et prisoverslag. Du svarer ikke i tide, og verksted returnerer apparatet ureparert m/regning. Nøyaktig hva som hadde skjedd uansett hvilken butikk du hadde levert inn apparatet hos.

 

Reparert :realmad:

Men hva er forskjellen? Ville du hatt igjen den ødelagte telefonen ureparert?

Lenke til kommentar
Les tråden da mann :), verkstedet har reparert telefonen uten hans samtykke, og fakturert for alt.

Jeg har lest tråden.

..og da forstår du sikkert at det de skulle ha gjort hadde vært å sende den ureparert tilbake med faktura på undersøkelse og frakt?

Selvfølgelig vet jeg det. Jeg jobber med dette hver dag!

 

Jeg spør bare om kunde ville ha tilbake telefonen sin ureparert, eller om den uansett skulle skrotes?

Lenke til kommentar
Les tråden da mann :), verkstedet har reparert telefonen uten hans samtykke, og fakturert for alt.

Jeg har lest tråden.

..og da forstår du sikkert at det de skulle ha gjort hadde vært å sende den ureparert tilbake med faktura på undersøkelse og frakt?

Selvfølgelig vet jeg det. Jeg jobber med dette hver dag!

 

Jeg spør bare om kunde ville ha tilbake telefonen sin ureparert, eller om den uansett skulle skrotes?

 

Ja, jeg har ikke noe i mot om den er ureparert, skadene var jo egentlig ikke så veldig store.

 

Nå har mobilen blitt kjøpt tilbake, men pussig nok var den ikke reparert...Selv om de hadde sagt at den var reparert :hm:

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får vel si at denne tråden er løst nå, ettersom mobilen har blitt kjøpt tilbake. En ting er sikkert, jeg kommer nok ikke til å bruke så mye penger på Lefdal, nå i nærmeste fremtid.

 

Nå har jeg fått bestilt ny mobil i tillegg til den gamle, så nå vil nok ting ordne seg :grin:

 

Takk for alle svar :thumbs:

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar

Der jeg jobber er vi nå pliktet til å si at om det er en "brukerskade" belastes kunden for dette.. Uansett hva det er må vi si det.. Så blitt en vane..

 

MEN, om du ikke har fått beskjed om dette eller at det ikke står noe på service lappen din så kan du være en sånn vanskelig kunde å si at du nekter å betale for det. Disse er det verste kundene i mine øyne, man vet at det kan koste penger om service verkstedet finner en feil som IKKE er en svakhet.

 

Gud hvor mange diskusjoner jeg har hatt om dette på jobben, men vi får alltid penger av kunden uansett..

 

Lite tips til folk som er vanskelige på slike saker, vi husker som regel alltid kunder vi har "kranglet" med ect. Ikke at det har noe å si sånn sett, på en måte..

 

**Behandl personen sånn som du ønsker at personen skal behandle deg**

 

Dette bruker vi som veiledning på min jobb:

Hva kan du kreve når det oppstår feil på mobiltelefonen?

 

Selger har plikt til å ta imot mobiltelefonen og å undersøke feilen. Ofte krever selgere undersøkelsesgebyr, og det må eventuelt avtales før undersøkelsen iverksettes. Selger kan ikke komme i ettertid og kreve et slikt gebyr. Du skal ikke under noen omstendighet betale noe dersom det viser seg at mobiltelefonen har en feil som selger er ansvarlig for. Selv om selger har opplyst deg om undersøkelseskostnader, kan disse ikke overstige selgers utgifter til nødvendig undersøkelse.

 

Viser det seg at selger er ansvarlig for feilen, kan han kreve å få reparere denne. Selger har to forsøk på å reparere eller omlevere for den samme feilen. Omlevering betyr at du får en tilsvarende vare og at selger beholder varen med feil.

 

Samme feil vil si at feilen framstår med like symptom hver gang, - for eksempel at skjermen blir svart eller at telefonen skrur seg av. Det er uten betydning at den svarte skjermen og avskruing oppsto av ulike årsaker. Dersom samme feil oppstår for tredje gang, kan du heve kjøpet om feilen har stor betydning for funksjonsevnen, eksempelvis om høyttaleren slutter å virke eller skjermen blir svart. Det er ikke aktuelt å kreve heving for ubetydelige feil.

 

I hovedsak har du rett på lånetelefon om reparasjonen tar mer enn en uke.

 

Dersom selger avviser reklamasjonen og sier at skaden er ditt ansvar, har du krav på en begrunnelse for avslaget. Du kan for eksempel be om å få en rapport fra verkstedet der mobiltelefonen er blitt undersøkt. En verkstedrapport skal på en forståelig måte forklare hvilken skade eller feil det er tale om og den mest sannsynlige årsaken til feilen. Det er nødvendig å ha et slikt underlag for å kunne avgjøre om selger eller bruker har ansvaret for feilen.

Endret av eikum
Lenke til kommentar
MEN, om du ikke har fått beskjed om dette eller at det ikke står noe på service lappen din så kan du være en sånn vanskelig kunde å si at du nekter å betale for det. Disse er det verste kundene i mine øyne, man vet at det kan koste penger om service verkstedet finner en feil som IKKE er en svakhet.

 

Så du mener seriøst at kundene må betale undersøkelsesgebyr selv om dere ikke har informert kunden om dette? Kanskje dere burde ta et innleveringsgebyr også ved å kreve dette innbetalt på etterskudd, og de som krangler da er selvfølgelig dårlige kunder.

 

Det er et faktum at man ikke har lov til å ta betalt for gebyrer som man ikke har opplyst om, og har ikke butikkmedarbeideren gjort sin jobb så er ikke det kunden sin feil. Dessverre viser det seg at kundene deres har gitt opp, noe som jeg synes er litt synd.

 

Har selv opplevd at en Expertbutikk ville at jeg skulle dekke det på min hjemforsikring at skjermen på min 1 mnd. gamle bærbare pc ble knust på vei til, eller på serviceverksted.

 

Det skal dog understrekes at det finnes vanskelige kunder, akkurat som det finnes vanskelige butikkansatte.

 

Her er et fint eksempel:

 

http://dinside.no/okonomi/jusshjelp-jussfa.../art787577.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...