Gjest Guest_Helio_* Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 At man begynner å bli glemsk i ung alder er et viktig signal kroppen gir som man burde ta på alvor og få undersøkt. Hvis ikke kroppen fungerer optimalt kan man få oppsamling av giftstoffer som bl.a. går ut over hjernen. En avgiftningskur kan være gunstig for å rette på dette. Tarmfloraen endrer seg ofte til fra å være bra til å bli mindre bra. Dvs at de gode bakteriene blir i mindretall og de dårlige i flertall. I en normalt sunn kropp burde det være 85% av de gode bakteriene. Dårlig kosthold kan f.eks bidra til at du får flere av de dårlige bakteriene. Dette kan rettes ved å ta et godt probiotika over en periode og endre kostholdet. Soppinfeksjon av typen Candida kan vokse seg stor i tarmen og spre seg videre i kroppen, og denne er absolutt ikke å spøke med. Candida er ganske vanskelig å bli kvitt, men det er mulig. Parasitter er også veldig ugunstige, og parasitt-tester avdekker ca 1% av de mulige parasittene som et menneske kan få. Mange får også i seg nok kalorier men alt for lite av det andre kroppen trenger, som vitaminer, mineraler, enzymer, fiber og gunstige fettsysrer som f.eks Omega-3. Er man i tillegg disponert for ulike lidelser vil også negative tilstander i kroppen gjøre at problemene oppstår raskere om man ikke har optimal helse. Derfor bør man ta slike sterke signaler på alvor, særlig hvis de oppstår i ung alder. Lenke til kommentar
Gjest Guest_skruffen_* Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg kan informere om at jeg sliter med samme problem (Dårlig hukmmelse). Ser at du snuser, og det tror jeg har en innvirkning på hukommelsen. Har selv snust kronisk i 15 år, men sluttet til jul i fjor. etter 14 dager med svimmelhet og nikotin abstinenser ( var mye i skapet for å finne noe å tygge på), følte jeg at hukommelsen forandret seg merkbart til det bedre. Begynte å snuse igjen etter 3 måneder og gikk gradvis inn i tåka igjen. Noen andre som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Snuser selv, og faktisk merka at jeg husker dårligere nå: S 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Er glemsk. Har det rotete på hybelen. Men vet ca hvor ting er. Jeg vet hva jeg har, men det vet jo alle. Husker navn svært dårlig. Ansiker tror jeg husker greit. Men ser jeg feks "deg" bare en gang og vi ikke har noen form for langvarig samtale mellom oss så glemmer jeg sikkert ansiktet ditt fort. Bruker og få flashbacks ganske så ofte, så jeg husker egentlig ganske så bra enkelte ting. Flashbacks fra barndommen å slikt, og ellers. Kan nevne at jeg har "medfødt" jernmangel, og sliter med det. Men jeg tar mine piller nå og skal vell gå bedre. Har faktisk fått jern på sprøyter i røven også. Jeg er sikkert hjerneskadd. Men god IQ. Endret 1. desember 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå