Gå til innhold

Overklokking av Duron750

Neglesaks

Anbefalte innlegg

Jeg har en Duron 750 som jeg har overklokka litt. Har vært oppe i 900 prøvde 1000, men da kræsja det. Når jeg har den på 900 er tempen 56grader celcius. Er dette mye? Hvordan bruker man kjølepasta? er ny på dette..

Jeg har en coolermaster vifte, har ikke peiling på om den er bra eller ikke.

Hvilken vifte anbefaler dere meg og kjøpe. Den må ikke være no dyr. Maks 300,-

Har ikke råd til ny prosessor, så overklokking er eneste løsningen. Er så dårlig med 750.. mye mere stas med 900 eller 1000 MHz :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en billig løsning er det ok å vite hvordan coolermaster modell du har, kanskje er vifta litt svak eller så kan hele saken være for svak. Du kan kjøpe en kraftigere vifte da vil du nok få den kaldere. Bruker du thermal padden kan det jo hende at den virker som en termos og holder på varmen.

Lenke til kommentar

I følge databasen på Overclockers så har de 367 som har registrert seg klart en gjennomsnittlig overklokking på 963. Ser en da bort fra de som kjører vannkjøling og andre mer ekstreme ting. Så faller gjennomsnittet til rundt 950, som er et helt greit mål. Men 1000 er og fullt mulig med noen versjoner av Duron 750 og luftkjøling.

Jeg anfefaler en TaiSol CGK760092 som er en veldig god kjøler til prisen, orginal vifta er noe svak, men den er lett å skifte senere. Du bør og kjøpe noe kjølepasta og bruke det istede for kittet som sitter på ribba.

http://www.netconnection.no har kjøleren til 230 og Nanotherm koster 45.

Sjekk Januar tilbudet, en taisol, nanoterm og 2 kabinett vifter for 400. Rimelig.

Lykke til, håpar du klarer 1000 :smile:

Lenke til kommentar

Det er nok bare et sammentreff! Eg ville anbefalt deg å kjøre med PSU uten deksel for (om du ikkje har 2 vifter på den) Så når du har tatt den av så starter du maskina og gir et hart og godt knips på vifta heilt til den slutter å pipe (ikkje bruk makt).

Går ikkje det, så skru av maskina og knip litt på vifta. Eg hadde samme problemet med den gamle PSU`en.

Du evt. skifte vifte. Eller kjøpe ny PSU(hehe)

Lenke til kommentar

Du bruker kanskje presets (900 Mhz) ? Sett over på user define (tror du har det for både FSB og Vcore i bios) Start med ny vifte og goop. Med Taisolen takler den 1.85 volt. Klokk med multiplier til den gir seg. Ned ett trinn. Klokk deretter FSB til den blir ustabil igjen. Ned ett trinn :smile:

Min 750 kjører greit 1045, men det gjør ikke HK'et mitt :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...