Galexon Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Emnetittel sier det meste. Kan jeg ha 2 stykker ATI Radeon HD 4870x2 på dette hovedkortet? [Link til hovedkortet] Hurtige svar settes stor pris på, i og med at jeg snart skal gå til innkjøp av deler Endret 22. august 2008 av galexon Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ja, du kan men du vil muligens tape noe ytelse pga ikke 2x 16x PCI-E slotter i Crossfire. 2 x 4870 X2 er da en helt utrolig sløsing med penger og vil neppe gi deg noen særlig ytelsesgevinst over et enkelt. Goggle opp en review Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Ja, du kan men du vil muligens tape noe ytelse pga ikke 2x 16x PCI-E slotter i Crossfire. 2 x 4870 X2 er da en helt utrolig sløsing med penger og vil neppe gi deg noen særlig ytelsesgevinst over et enkelt. Goggle opp en review Takk for at du gir slik en tilbakemelding:) Da slipper jeg å sløse pengene bort på et ekstra kort som ikke nødvendigvis gir meg bedre ytelse:) Forresten, har du noen kjølevifter å anbefale til en Intel Core 2 Quad Q9550 2.8 GhZ CPU? Har til nå lagt denne til i oppsettet. Hvordan er den? Og får den plass med tanke på hovedkortets størrelse, og kabinettets volum? Endret 22. august 2008 av galexon Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ser ikke oppsettet ditt lengre. Synes Cooler Master Hyper 212 virker som et bra kjøp til en fornuftig pris. Vurderer den selv til min Q9550. Du skulle vel ha et antec 900 kabinett og begge kjølerne bør passe uproblematisk.. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Ser ikke oppsettet ditt lengre. Synes Cooler Master Hyper 212 virker som et bra kjøp til en fornuftig pris. Vurderer den selv til min Q9550. Du skulle vel ha et antec 900 kabinett og begge kjølerne bør passe uproblematisk.. Skal ha antec 900 ja. Ser du oppsettet nå? [oppsett] Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Der var det! Ser som sagt greit ut. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Der var det! Ser som sagt greit ut. Hvordan vil du si den blir i forhold til gaming? Heftig? Kan jeg nyte flott grafikk på de fleste nye spill? Håper virkelig det:) Jeg gleder med til Far Cry 2, Brothers in Arms Hells Highway osv. Håper jeg kan spille disse spillene med topp grafikk! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ser jeg har svart nesten det samme i en annen tråd fra deg... Er ikke enkelt å bestemme seg, 10 tråder rundt samme PC kjøp! Du må nesten starte en "skrytetråd" slik at vi får se resultatet! Du får det ikke noe særlig bedre og du har enormt rom for overklokking. En raskere dobbelkjerne vil da gjerne yte litt bedre i spill, men på såpass high-end PC synes jeg nesten du bør ha en Quad. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Ser jeg har svart nesten det samme i en annen tråd fra deg... Er ikke enkelt å bestemme seg, 10 tråder rundt samme PC kjøp! Du må nesten starte en "skrytetråd" slik at vi får se resultatet! Du får det ikke noe særlig bedre og du har enormt rom for overklokking. En raskere dobbelkjerne vil da gjerne yte litt bedre i spill, men på såpass high-end PC synes jeg nesten du bør ha en Quad. Hehe, du har rett i at det er mange tråder rundt dette PC-kjøpet. Har laget en ny tråd omtrent hver gang jeg har oppdatert oppsettet, slik at flest mulig folk får sett det nye oppsettet, og dermed får kommentert det. Men jeg er ganske fornøyd med det nåværende oppsettet. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Er ikke alltid enkelt, og folk har forskjellige oppfatninger av hva som er en bra/ikke bra PC, så du må enten ta noen avgjørelser selv ut fra hva du leser eller la noen andre bestemme for deg. Og når en bygger PC selv så er jo litt av poenget at en skal bygge en maskin som passer egne preferanser. Valgfrihet er vel det beste argumentet for selvbygging. Quad/Duo diskusjonen synes jeg er over, og sier bare at du får mest for pengene pdd om du velger en rask Duo i en SpillPC. Alle behøver da ikke å tenke på kr/ytelse. Tipset deg allerede i Denne tråden om at du sikkert blir fornøyd med Netshop sitt DinSide PC. Til 10 000 med skjerm. Som da er et meget bra kjøp både pris og ytelsesmessig. Uansett tråd er vel besvart: Ja, du kan ha 2 x 4870X2 på Biostar hovedkortet, men du vil muligens tape noe ytelse pga P45 brikkesettet og de begrensningene det har. Samt at 2 x 4870X2 er utrolig sløsing med pengene og vil i de fleste tilfeller gi liten gevinst i forhold til prisen. Tipset for ettertiden er da å prøve å lage en så detaljert tråd som mulig hvor du presenterer dine ønsker og ber om evt forslag til endringer. Både for deg selv og de som svarer, da det er vanskelig å holde oversikten om en diskusjon som går over en drøss av tråder. Tror da du er høvelig i havn, men du mangler vel skjerm, tastatur og mus. Endret 23. august 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 1920x1600 holder 1x 4870x2 lenge om du ikke har 30 tommer skjerm lite vits og kjøpe flere av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå