MrL Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei, skal ha bil snart, enda en liten stund til, men driver å småtitter. Så har jeg kommet fram til ihvertfall to mulige. Første er Audi A4 Synes den ser grei ut både innvendig og utvendig, og er sikkert ellers en grei bil Også så jeg først i dag på en Alfa Romeo 156 Synes kanskje det er bilen som gir mest utseende for penga(spesielt innvendig), men vet ikke om dette blir for mye "jente" bil, eller om kvaliten på bilen er noe god. Ellers har jeg også sett en del på biler i samme prisklasse, men finner liksom ikke så mye annet som er "fete" akkurat, BMW blir for jalla. Hvem av de 2 er "best" tror dere? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 La meg spørre deg et par kjappe spørsmål: Hva mener du med "beste"? -Kjøremessig? -Sikkerhet? -Futt i bilen? -Penhet? Utvendig/innvendig? -Lav bensinforbruk? m.m.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) La meg spørre deg et par kjappe spørsmål:Hva mener du med "beste"? -Kjøremessig? -Sikkerhet? -Futt i bilen? -Penhet? Utvendig/innvendig? -Lav bensinforbruk? m.m.. Tja ikke lett og si, såklart kommer det jo litt ann på. Jeg vil jo egentlig ha en bil som scorer høyest mulig på alle de faktorene, men jeg vet jo at jeg ikke får allverdens for 50 lapper. Dette blir jo på en måte en "ungdomsbil", så litt futt hadde jo vært greit, men så spørs det hva man må ofre for å få det. For å si det sånn, det må være en bil som ikke ser ut som en dass(utseende er jo litt viktig), men alikevel har ihvertfall greie kjøreegenskaper. Jeg har lite peiling på bil, så derfor er det ikke så lett heller Endret 22. august 2008 av MrLG Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Litt vanskelig å egentlig peke ut den beste av disse to. Det kan virke så mye innpå hver enkelt bil. Den ene kan virke bedre på det ene området enn den andre. Så det som egentlig er det beste. Er å peke seg ut en modell du egentlig liker. Så heller rulle ut enkelte biler i landet som du syntes virker mest troverdig, for deg. Men hvis du egentlig er desperat etter en første bil, så er vel egentlig det samme hva man tar, så lenge det sparker litt ifra. Selv utfra dine "meninger", ville jeg personlig gått for en Mercedes. Da har du både god og stødig bil, samt en som går litt, for en billig penge. Men da har man det minuset med at det er svært mangen av de eldre bilene som går for en billig peng, samt biler med endel futt i. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Litt vanskelig å egentlig peke ut den beste av disse to.Det kan virke så mye innpå hver enkelt bil. Den ene kan virke bedre på det ene området enn den andre. Så det som egentlig er det beste. Er å peke seg ut en modell du egentlig liker. Så heller rulle ut enkelte biler i landet som du syntes virker mest troverdig, for deg. Men hvis du egentlig er desperat etter en første bil, så er vel egentlig det samme hva man tar, så lenge det sparker litt ifra. Selv utfra dine "meninger", ville jeg personlig gått for en Mercedes. Da har du både god og stødig bil, samt en som går litt, for en billig penge. Men da har man det minuset med at det er svært mangen av de eldre bilene som går for en billig peng, samt biler med endel futt i. Mulig Mercedes er en bra bil, men utseendemessig synes jeg det blir litt for "taxisjafør" eller "penjonist" bil. Da synes jeg Audien ser bedre ut sånnsett, men så er det jo de andre tingene som også gjelder da.. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Joda, er på en måte sant det. Hvis det er snakk om en 190 eller noe. 300 er pene og stilige biler, og går faktisk veldig bra. Faktisk originalt. Men det med å finne seg en bil idag, er generelt sett veldig vanskelig hvis man er litt pirkete på det, som de aller fleste er, inkludert meg. ^^ Er så mangen forskjellige modeller og typer. :o Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Alfaen er solgt nå da =) Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Alfa: + Beste kjøreegenskapene + finest interiørt + Fint utseende, men dette kommer jo an på hva man selv liker + Mer bil generelt for pengene - Alfa har slitt med litt "shabby" driftsikkerhet, vet ikke om dette gjelder 156. Audi: + Muligens bedre driftsikkerhet + Utallige styling muligheter (hvis det er noe som betyr noe. Selv syns jeg ikke dette er bilen å velge om du absolutt MÅ ha styling) - Veldig mainstream, typisk ungdomsbil - Pass på for ungdomskjørte A4'er. Hvis du har veldig vanskelig for å bestemme deg er det ikke værre enn å prøvekjøre begge bilene. Disse hadde jo lav km.stand så jeg tror ikke driftsikkerheten blir noe problem med det første. Jeg hadde valgt Alfaen, hvis det betyr noe for deg Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Synes kanskje det er bilen som gir mest utseende for penga(spesielt innvendig), men vet ikke om dette blir for mye "jente" bil, eller om kvaliten på bilen er noe god. Jentebil? Pfft. Har en Alfa Romeo 156 selv, og er strålende fornøyd. Kan si litt mer om bilen hvis ønskelig. Jeg tror du får mer moro ut av en Alfa enn en Audi . - Alfa har slitt med litt "shabby" driftsikkerhet, vet ikke om dette gjelder 156. Har selv hatt et par problemer (eksosanlegget, luftmassemåler og slikt) men man kan jo ikke forvente en perfekt bil hvis man kjøper en ti år gammel bruktbil. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Takker for svar. Ser ut som det kan bli et vanskelig valg ja Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Valget er jo enkelt! Det vekker jo litt oppmerksomhet blant bekjente når den første bilen du har er en Alfa Romeo, hvis oppmerksomhet er noe du er på jakt etter. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 156 er jo fantastisk nydelig, spesielt i stasjonsvogn om du tar deg råd til det! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 156 er jo fantastisk nydelig, spesielt i stasjonsvogn om du tar deg råd til det! Tja, nå skal jo dette være en litt ungdommsbil da, så tror ikke stasjonsvogn passer helt Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 1: Stasjonsvogan er penere, ungdom eller ikke 2: Høyere verdi enn sedan 3: Kanskje lettere å selge igjen? Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å kjøpe meg sedanbil med det første. Rett og slett fordi stasjonsvogner stort sett er mye penere. Ingen av mine biler hittil har vært sedaner, heller. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 1: Stasjonsvogan er penere, ungdom eller ikke2: Høyere verdi enn sedan 3: Kanskje lettere å selge igjen? Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å kjøpe meg sedanbil med det første. Rett og slett fordi stasjonsvogner stort sett er mye penere. Ingen av mine biler hittil har vært sedaner, heller. Det er nok en smaksak, personelig har jeg ikke lyst til å kjøre rundt i en stasjonvogn i ungdomstiden Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ville aldri vurdert Audi foran en Alfa. Førstnevnte går det jo 13 på dusinet av. Hvis du vil være ungdommelig så syns jeg du skal ta et litt mer kreativt og modig bilvalg enn en gammel og grå A4. Hvis du frykter for ungdomsimaget ditt kan du jo kanskje trøste deg med at bagasjerommet i 156 Sportwagon er så lite at den i praksis er en lang hatchback. Prøv å finne deg en 1,8 TS så du får en litt friskere motor. Disse er gjerne noe bedre utstyrt også. Ellers kan du ta en titt her for å lese mer om "jentebilen" din: http://alfa156.net/ Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er nok en smaksak, personelig har jeg ikke lyst til å kjøre rundt i en stasjonvogn i ungdomstiden Hadde eg kunnet velge førstebil en gang til hadde eg ALDRI valgt sedan! STV blir eneste alternativ som første bil fremover! andre bil blir nok pizzabil! Da bagasjerom er noe av det viktigste på en bil, ungdom, småbarnsforeldre eller pensjonister! Og helt enig med OML! MYE penere med STV i 99% av tilfellene! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvor ofte har du bruk for hele bagasjerommet ditt? Jeg har bare 330 liter bagasjerom i bilen min, og det er sjelden jeg fyller det helt fullt. Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvem av de 2 er "best" tror dere? Kvalitet og driftssikkerhet på Alfa er minst like god som på et hvert VAG-produkt. Alfaen har i tillegg meget underholdende kjøreegenskaper. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvor ofte har du bruk for hele bagasjerommet ditt? Jeg har bare 330 liter bagasjerom i bilen min, og det er sjelden jeg fyller det helt fullt. De 10-20 gangene i året eg trenger det forsvarer å ha så mye! Og når det i tillegg er mye penere så ser eg ingen grunn? Cab er fett det, men d er ikke ideelt å dra på ferie med! Eller til å handle bjelk til oppussing eller eller eller osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå