Gå til innhold

Eldre Religioner fra film

Anbefalte innlegg

Jeg så i dag fimlen "10 000 BC" og prestene og høyprestene i filmen vekket min interesse.

Det eneste problemet er at jeg har ingen anelse om hva denne "religionen" heter. De utøvde

antageligvis kroppsmodifikasjon og tattoveringe. Om mine googlinger stemmer var de fra egyptområdet.

noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det var så langt tilbake som 12 000 år, så tilhørte antageligvis religionen sjamanisme, men angående kroppsmodifikasjoner og tattoeringer så var nok dette mer hollywood enn en religion.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sjaman

Jeg satt også å tenkte på akkurat det med at det kunne være hollywood. At det rett og slett

var addert som et spenningselement. Men under mine ivrige googlinger fant jeg ut at bme-magazine

har en logo som ligner veldig på disse høy-prestene i filmen.

tcalmlogo.jpg

trykk for større bilde.

jeg har prøvd å kontakte eierne av nettstedet. men det er foreløpig ikke kommet

noen som helst svar fra dem.

:-)

Lenke til kommentar
Hvis det var så langt tilbake som 12 000 år, så tilhørte antageligvis religionen sjamanisme, men angående kroppsmodifikasjoner og tattoeringer så var nok dette mer hollywood enn en religion.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sjaman

Jeg satt også å tenkte på akkurat det med at det kunne være hollywood. At det rett og slett

var addert som et spenningselement. Men under mine ivrige googlinger fant jeg ut at bme-magazine

har en logo som ligner veldig på disse høy-prestene i filmen.

tcalmlogo.jpg

trykk for større bilde.

jeg har prøvd å kontakte eierne av nettstedet. men det er foreløpig ikke kommet

noen som helst svar fra dem.

:-)

Filmmakere må også hente inspirasjon et sted. Kanskje de har gått til BME de også når de skulle lage bisarre typer til filmen sin.

Lenke til kommentar
Jeg så i dag fimlen "10 000 BC" og prestene og høyprestene i filmen vekket min interesse.

Det eneste problemet er at jeg har ingen anelse om hva denne "religionen" heter. De utøvde

antageligvis kroppsmodifikasjon og tattoveringe. Om mine googlinger stemmer var de fra egyptområdet.

noen som har peiling?

Fælt få ting som stemmer i den filmen ja... For det første var ikke seil oppfunnet 10000BC.... sier jo litt ikke sant?

Se på filmen som ren underholdning og ikke noe historisk oppslags verk... Blir litt 300 over det hele liksom.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...