Lurifaksen Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det er en Nokia 3650 det er snakk om, men det er ikke sikkert det er har noe med saken å gjøre. Jeg lastet ned ferdig oppsett fra djuice, og det funker helt OK når jeg går inn på bestemte wap sider. Men WAP er jo bare teit, og jeg vil bruke GPRS til noe nyttig slik som å sende/sjekke e-post, bruke IRC og MSN. Men dette fungerer ikke. E-post: kobler til via GPRS -> kobler til postkasse -> ingenting skjer og jeg får melding om noe tidsavbrudd eller lignende (pop instillingene er riktig). IRC: Kobler til via GPRS -> "Resolving host irc.homelien.no - OK" -> "Connecting..." --> ingenting skjer. MSN (ICQ/AOL): Når den har koblet opp GPRS skjer absolutt ingenting. Hva er galt? Jeg er n00b når det gjelder GPRS, så det er mulig jeg misforstår det helt, men må jeg ha spesielle instillinger når jeg gjør dette? Lenke til kommentar
FutureX Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 For å bruke email over GPRS med Telenor må du opprette mobilpost først. Da får du en egen mobilpost-adresse. Telenor har en GPRS server for Wap og en annen for email. Du må konfigurere begge under tilgangspunkter. Om IRC vil funke i det hele tatt vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Ok, jeg tror jeg har misforstått. Det går liksom ikke an å koble seg til internett med GPRS? kun til det telenor/netcom vil? Så jeg kan heller ikke sjekke en vanlig pop konto med GPRS? Lenke til kommentar
FutureX Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg vet bare hvordan det er med Telenor. Du kan ikke sjekke en vanlig POP3-konto med Telenor GPRS. De har rett og slett sperret den funksjonen. Men når du oppretter mobilpost får du en email-adresse som er [email protected]. Denne kontoen har også en POP3 server, og du kan koble deg til denne serveren via GPRS og hente emailen din. Men det funker bare med mobilpost-adressen. Tror også at du kan videresende emailen fra andre adresser til mobilpost-adressen din, men dette har jeg aldri prøvd. Lenke til kommentar
frenzy81 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Man må opprette en DATA-tilkobling for GPRS (i tillegg tilk WAP-tilkoblingen for GPRS). Jeg bruker Telenor, og dette funker perfekt. Jeg bruker NextGenTel-emailen min på mobilen. Prøv dette: (sakset fra en annen post) Gå inn i menyen [Tools - Settings - Connection - Access points] Velg Options - New access point Velg Use default settings Velg Connection Name Skriv et navn, f.eks. "Telenor Data GPRS" Velg Data bearer velg GPRS Velg Access Point Name Skriv "internet" Velg User Name la stå blank Velg Prompt password velg "No" Velg Password la stå blank Velg Authentication velg "Normal" Velg Gateway IP address skriv "0.0.0.0" Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 as-man: Glimrende!! Det funket utmerket! Kom meg på IRC og fikk sendt/mottatt e-post nå. MSN kom det bare feil under pålogging, men det er nok MSN sin feil - ikke mobilen/gprs innstillingene. GPRS kombinert med e-post/MSN/IRC er jo utrolig genialt. Irc brukte ca 10KB på å koble seg på å logge på en kanal med ca 100 folk. Men, å snakke brukte den ingenting på omtrent. Kanskje 3 KB på en msg samtale med en person. Kanskje det går an å ta av den logg greien når du kobler deg på, for den er jo rimelig unødvendig - enormt masse tekst fløy nedover skjermen. På MSN er vel det enda mindre mengder data som blir overført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå