Gå til innhold

Intel Core 2 Duo 3.0ghz, Windows viser 2.0ghz? :S

hakon86

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat montert den nye PCen min, når jeg høyreklikker på min datamaskin, tilbehør har jeg 1.98ghz på en 3.0ghz CPU. I bios har jeg 3.0ghz + running at 3.0ghz, i Windows og CPU-z har jeg 1.98ghz. Når jeg overclocker til har jeg 3.6ghz i bios, men i windows og CPU-z har jeg 2.4ghz! Hva skjer? Har jeg 3.0 eller 1.98? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har 3Ghz ja, men det kan være at systemet ditt automatisk nedklokker den. Her må noen andre komme på banen, jeg har ikke så mye kunnskap om slikt. De fleste systemer har en funksjon som er noe lik "Cool'n'Quiet", altså vil prosessoren være nedklokket til den trengs. Når du spiller vil den hoppe opp på 3,0Ghz igjen.

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
Den har 3Ghz ja, men det kan være at systemet ditt automatisk nedklokker den. Her må noen andre komme på banen, jeg har ikke så mye kunnskap om slikt. De fleste systemer har en funksjon som er noe lik "Cool'n'Quiet", altså vil prosessoren være nedklokket til den trengs. Når du spiller vil den hoppe opp på 3,0Ghz igjen.

Var det en kompis av meg trodde og, kan kikke i bios og se etter "cool n' quited" eventuellt skru denne av hvis den er på.

Takk!

Lenke til kommentar
Det kan være operativsystemet ditt som nedklokker prossersoren din. Slik som 32bit OS gjør mot RAM over 3gb

Dette er fordi 32-bit OS ikke støtter mer en 4 GB minne (inkl skjermkortminne) og man kan på ingen måte utnytte mer enn 4 GB minne i et 32-bit OS. Det er ingen OS som klokker ned prosessoren fordi de ikke støtter mer så det er nok ikke problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
COD 4 får 150-200fps med alt på max i 1280x780 oppløsning, da regner jeg med at jeg har 3.0ghz ;) Minne mitt er på 4gb men ja XP viser/gir meg bare 3,25gb. Det er egentlig helt ok.

Greier seg ganske bra med 3,25 GB på XP ja :) .

Blei ikke, første gangen xp kom, kom ikke maskinene med ca 256-612mb RAM?

3.25gb burde greie seg bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...