Gå til innhold

Adapter (omformer) hjelp

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en logitech z-5300 på ebay fra usa, og har jo da selvfølgelig fått med en 2 pins kontakt som de bruker i usa, men dette skal vel ikke være noe problem å få omgjort til europeisk "strøm", men jeg vet ikke helt hva jeg trenger. Bake på suben ved uttaket på strømledningen står det 120v~60hz og under der står det 2A. Noen som kan hjelpe meg, og eventuelt henvise til web butikk som selger det jeg trenger. Jeg er helt grønn på dette området. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har akkurat kjøpt meg en logitech z-5300 på ebay fra usa, og har jo da selvfølgelig fått med en 2 pins kontakt som de bruker i usa, men dette skal vel ikke være noe problem å få omgjort til europeisk "strøm", men jeg vet ikke helt hva jeg trenger. Bake på suben ved uttaket på strømledningen står det 120v~60hz og under der står det 2A. Noen som kan hjelpe meg, og eventuelt henvise til web butikk som selger det jeg trenger. Jeg er helt grønn på dette området. Takk for svar.

Jeg er ikke helt sikker på om det funker med adapter, men på flyplasser pleier man vel å få kjøpt reiseadaptere.

Det går jo også ann å se om det er noen adaptere på prisguide også, hvis du ikke har gjordt det ;)

Endret av RedZtone
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

Jo, dette er et problem å få omgjort til norsk strøm. USA bruker ikke bare forskjellig kontakt, men også helt forskjellig spenning (110-120Volt kontra 220-240Volt i Norge) og frekvens (60Hz i USA, 50Hz i Norge). Det er med andre ord ikke særlig lurt å kjøpe elektronikk/elektroverktøy fra USA, verken på eBay eller andre måter. :thumbdown: Typiske "smådingser" med ekstern batterieliminator/strømforsyning som kan byttes ut er det eneste jeg ville anbefale å kjøpe derfra. Det finnes en tråd her på diskusjon.no ett sted som handlet om en hårføner fra USA-prøv å finne den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...