Gå til innhold

Harddiskstatus som frakoblet *løst*

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg nylig en ny harddisk, som jeg skulle bruke til back- up og liknende til hoved-harddisken min. Første gang jeg satt den inn, dette var i XP, så funket den ikke, men dette problemet ble løst ved å formatere den. Så oppgraderte jeg til Vista (dette var en midlertidig versjon av Vista jeg skulle ha mens jeg ventet på å få kjøpt Home Premium). Harddisken funket fra første stund, ingen formatering trengtes. Jeg hadde så klart backet opp all musikk, filmer og ting av verdi før jeg installerte Vista på denne harddisken.

Så fikk jeg endelig Home Premium versjonen av Vista, og innstalerte denne akkurat som jeg gjorde med den versjonen jeg hadde før. PCen har lokalisert harddisken, fordi jeg kan finne den på diskbehandling, men den står som frakoblet, og det er ikke mulig å koble den til (det er mulig å konvertere den, men da vil jeg miste all data som jeg har på harddisken og det er det jeg helst vil slippe).

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre for å få den til å fungere igjen, og i tillegg beholde all data?

Dette er harddisken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=35553...led#ProductTabs

Takker på forhånd.

Endret av Musemappemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Takk for hjelpen Hårek, men jeg fikk ikke DskProbe til å fungere som det skulle.

For andre som har det samme problemet:

Jeg fant ett program som heter TestDisk http://en.wikipedia.org/wiki/TestDisk. Dette lar deg gå inn i f.eks. en dynamisk harddisk og se hva den inneholder osv. Den lar deg også kopiere ut filer over til hovedharddisken din.

TestDisk made my day, for å si det sånn :D

Edit: Du må vel antageligvis re-formatere harddisken for å bruke den igjen, men jeg har ikke kommet så langt enda.

Endret av Musemappemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...