Soberano Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Prøver å få fiksa sånn at jeg kan poste hver andre rad fra to forskjellige typer emne. Sånn som dette her; emne_1 emne_2 emne_1 emne_2 Gjordet et crapy forsøk med bruk av en for loop, men fikk det ikke helt til. $tot = 10; echo "<table width='100' align='center'>"; for($i=0; $i<=$tot; $i=$i+1) { if($i % 2 == 0) { $query = mysql_query("SELECT * FROM tabell WHERE emne='1' ORDER BY id DESC "); while ($rad = mysql_fetch_array($query)){ echo $rad[innegg]; } } else { $query = mysql_query("SELECT * FROM tabell WHERE emne='2' ORDER BY id DESC "); while ($rad2 = mysql_fetch_array($query)){ echo $rad2[innlegg]; } } echo "</table>"; men dette funka jo ikke i det hele tatt seff.. Noen ideer om åssen jeg kan få det til å funke? - soberano Lenke til kommentar
Epower Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Noe sånt du tenkte på? <?php $emne1 = mysql_query("SELECT * FROM tabell WHERE emne='1'"); $emne2 = mysql_query("SELECT * FROM tabell WHERE emne='2'"); $r = array(); for($i=0; $i<(mysql_num_rows($emne1)+mysql_num_rows($emne2)); $i++) { if($i % 2 == 0) { $r[] = mysql_fetch_array($emne1); } else { $r[] = mysql_fetch_array($emne2); } } ?> Endret 22. august 2008 av Eirikkkkk Lenke til kommentar
Soberano Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Noe sånt ja, men når jeg prøver det der, får jeg ikke info inn eller ut av array'et? Lenke til kommentar
Epower Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 går ikke print_r($r); ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå