Zteff Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hei, jeg har installert ProFTP (Red Hat 8.0), men har noen små mål jeg ikke har nådd .: - FTP (Slik at jeg kan logge meg på med et ftp program) - FTP (Slik at andre kan gå til ftp://<IP>) Hørtes kanskje rart ut for de erfarne, men jeg er ikke erfaren. :wink: Noen som kan hjelpe meg? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Errm ... er du sikker på at proftpd faktisk kjører ? proftpd -c /path/til/configfil (vanligvis /etc/proftpd.conf) Om det skal oppstå noen problemer kan du jo bare ta en titt på dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Og evt. ta en titt i /var/log/proftpd.log og /var/log/messages for å se etter feilmeldinger... Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 ... eller be proftpd sende alle meldinger til stderr :smile: proftpd -n -c /etc/proftpd Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 - FTP (Slik at andre kan gå til ftp://<IP>) Dette kommer an på hva programvare maskinen som skal inn på ftp-serveren bruker. Går det an å komme inn med et vanlig ftpprogram så er det ikke sikkert at det går men hvilken som helst browser. Lenke til kommentar
Zteff Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har gjort alt dette, men nå får jeg feil ut i fra proftpd.conf... noen som kan sende sin conf til meg? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hva om du heller poster confen din ? Dj_Offset løser sikkert problemet Lenke til kommentar
Zteff Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 # This is the ProFTPD configuration file ServerIdent on "FTP Server ready." ServerAdmin [email protected] ServerType standalone #ServerType inetd DefaultServer on AccessGrantMsg "User %u logged in." #DisplayConnect /etc/ftpissue #DisplayLogin /etc/ftpmotd #DisplayGoAway /etc/ftpgoaway # Use pam to authenticate by default AuthPAMAuthoritative on # Do not perform ident lookups (hangs when the port is filtered) IdentLookups off # Port 21 is the standard FTP port. Port 21 # Umask 022 is a good standard umask to prevent new dirs and files # from being group and world writable. Umask 022 # Chmod isn't allowed by default #AllowChmod on # Default to show dot files in directory listings #Use ListOptions "-a" # See Configuration.html for these (here are the default values) #MultilineRFC2228 off #RootLogin off #LoginPasswordPrompt on #MaxLoginAttempts 3 #MaxClientsPerHost none # To prevent DoS attacks, set the maximum number of child processes # to 30. If you need to allow more than 30 concurrent connections # at once, simply increase this value. Note that this ONLY works # in standalone mode, in inetd mode you should use an inetd server # that allows you to limit maximum number of processes per service # (such as xinetd) MaxInstances 30 # Set the user and group that the server normally runs at. User nobody Group nobody # Normally, we want files to be overwriteable. <Directory /*> AllowOverwrite on </Directory> # A basic anonymous configuration, no upload directories. <Anonymous ~ftp> # Uncomment the following line to allow anonymous access #RequireValidShell off #AllowChmod off User ftp Group ftp AccessGrantMsg "Anonymous login ok, restrictions apply." # We want clients to be able to login with "anonymous" as well as "ftp" UserAlias anonymous ftp # Limit the maximum number of anonymous logins MaxClients 10 # We want 'welcome.msg' displayed at login, '.message' displayed in # each newly chdired directory and tell users to read README* files. DisplayLogin welcome.msg DisplayFirstChdir .message DisplayReadme README* # Limit WRITE everywhere in the anonymous chroot <Limit WRITE> DenyAll </Limit> </Anonymous> Lenke til kommentar
Zteff Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Fikk denne feilmeldingen når jeg skrev proftpd: localhost.localdomain - fatal: Socket operation on non-socket localhost.localdomain - (Running from command line? Use `ServerType standalone' in config file!) Kanskje dette hjelper dere: ftp://217.118.50.215 Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Den letteste måten å sjekke hva som skjer er å teste den ut ved å kjøre den som root/sudo 'proftpd -n -d5' da starter den opp i standalone modus og du ser hva som blir utført av programmet og klienten, nyttig når du får "duh ftpen din funker ikke ass" meldinger, da vil du se hvor det går galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå