kolbjørn Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei, Jeg flytter inn i en leilighet i Oslo om noen uker. Der har jeg investert i en hybel, Jeg vil dele internetttilgangen med denne hybelen, men ikke hele nettverket. Er det noen mulighet for det? Jeg vil at hybelboeren bare skal ha tilgang til internett og ikke mitt nettverk i det heletatt. Det jeg tenkte var å kjøpe meg en Linksys WRT610N eller D-link DIR-855 og en billig trådløsruter til hybelen. Koble begge disse to opp mot bredbåndsruteren ved bruk av WAN porten på begge de trådløseruterne. Vil ikke da den trådløseruteren på min side nekte å svare på all trafikk som kommer over WAN-porten som jeg ikke har inisiert med omverdenen? Hvordan blir det å åpne porter for torrents osv? Vil jeg få NAT problemer med dette oppsette? Jeg har tegnet oppsette her. Leste denne artikkelen http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24428/53/ , men den er skrevet i 2003, så jeg regner den som rimelig utdatert, men prinsippene er vel sikkert de samme idag. Det må vel gå ann å gjøre det på en lettere måte? Finnes det rutere som man kan nekte to lan-porter å snakke med hverandre og begrense hastigheten på den ene porten? Jeg er litt forvirret i denne jungelen med rutere og forkortelser. Er svært takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
kolbjørn Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå