Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Dette er et spørsmål om de som dør i muslimske terroraksjoner. På National Geographic Channel går en serie som handler om flykatastrofer. I en episoder kaprer muslimske hellige krigere et fly til Paris, mens det fremdeles står på bakken i Algerie. Terroristen Abdul Abdullah Yahia lover passasjerene som skal bli sprengt i luften at de vil dø som martyrer og havne i Paradis. Tror selvmordsterrorister at de vantro kan komme til paradis på denne måten? Eller sier de det for å virke snille? Jeg trodde de vantro var fortapt, og at det bare var terroristene selv som var garantert innpass i Paradis, med sine 72 private jomfruer. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Kanskje de tror det vil berolige passasjerne? :!: Jeg ser ingen annen grunn til at de skulle ha sagt noe sånt. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det var sikkert et flertall muslimer om bord... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Mange om bord var fra Algerie, men denne setningen ble uttalt mann til mann til en hvit kabinansatt. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hmm, lite gjennomtenkt rekonstruksjon/dramatisering? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Stewarden ba terroristlederen Yiahia om å få bli skutt forfra i stedet for å bli skutt i ryggen, hvis han absolutt skulle skytes. Det var da han fikk denne hyggelige informasjonen. Stewarden ble ikke skutt, så han ble intervjuet. Så det er neppe skuespillerne det er noe feil med. ...hvis jeg husker rett. Endret 22. august 2008 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Kanskje vantro verves automatisk hvis de dør i forbindelse med jihad. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Så snillt. da er det ikke så ille å bli sprengt til plukkfisk allikevel. Men jeg skulle gjerne fått et svar fra noen som VET. Gjerne en muslim som har lest i koranen. Trenger ikke å være en ekstremist. kanskje det er uenighet om de vantro sitt etterliv? Du Krekar, hvis du leser her, kanskje du kan svare? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Uenighet, neppe. Det står rimelig klart at det går til helvete med de vantro — bokstavelig talt. Lite er like klart som akkurat det. Det samme har man jo i kristendom, men der har man funnet ut at helvete muligens ikke skal tas bokstavelig lenger. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Tror selvmordsterrorister at de vantro kan komme til paradis på denne måten? Eller sier de det for å virke snille? Spiller det egentlig noen rolle? Ingen kommer til no paradis uannsett hva en tror eller sier, de er bare rene idioter hele gjengen, og desverre er det tydligvis alt for mange av dem.. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det var sikkert et flertall muslimer om bord... Flertall med ekstremistiske muslimer? Jeg tror ikke en vanlig muslim blir mer beroliget av noe sånt en du og jeg. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hadde ikke noe med beroligelse å gjøre, men med årsaken for at terroristen i det hele tatt ville finne på å si noe slik, gitt at Paradis kun er for muslimer (ekstremist eller ikke, så lenge man dør i forbindelse med jihad). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 En muslim kan komme til paradiset, men den eneste måten å være SIKKER på at han kommer dit, er å dø i kamp mot vantro. Den eneste måten å være sikker på å dø, og ikke bli tatt til fange i et sivilisert fengsel, er å sørge for at man selv dør i angrepet. Det jeg lurte på er om koranen tillater at ofrene også kommer til paradis. De uskyldige, muslimske passasjerene er kanskje martyrer, men hva med andre passasjerer? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Nei, jeg har iallfall ikke sett noe som kan tyde på at det foregår automatisk verving av vantro hvis de sitter i riktig fly (eller feil, alt etter som). Et fly er et rimelig avgrenset område og det er lett å skille mellom ofre på den ene og den andre siden, men i en ordinær, åpen kampsituasjon, hvordan skulle man kunne skille mellom vantro på den ene siden og vantro på den andre siden? Det er jo nødvendigvis terroristene som dreper dem alle uansett — med mindre de skyter sine egne (absurd), og det kan jo igjen skje uten innblanding av islam. Det eneste du trenger å gjøre da er å dø, så får du innpass i Paradis — og da er jo alle sikret, for alle skal jo dø. Så mye for nødvendigheten av å tro. Det henger ikke på greip, ikke engang i religiøs sammenheng. Endret 24. august 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Klassisk vinn vinn situasjon, skulle ønske jeg kunne overbevist megselv om at det fantes en gud som ville gi meg 72 sexslaver i himmelen om jeg ble sprengt av en annen person av samme tro. Nesten bedre enn å leve det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå