Gå til innhold

Kommer vantro jihad-ofre til Paradis?

Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål om de som dør i muslimske terroraksjoner.

På National Geographic Channel går en serie som handler om flykatastrofer.

I en episoder kaprer muslimske hellige krigere et fly til Paris, mens det fremdeles står på bakken i Algerie.

Terroristen Abdul Abdullah Yahia lover passasjerene som skal bli sprengt i luften at de vil dø som martyrer og havne i Paradis.

Tror selvmordsterrorister at de vantro kan komme til paradis på denne måten? Eller sier de det for å virke snille?

Jeg trodde de vantro var fortapt, og at det bare var terroristene selv som var garantert innpass i Paradis, med sine 72 private jomfruer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stewarden ba terroristlederen Yiahia om å få bli skutt forfra i stedet for å bli skutt i ryggen, hvis han absolutt skulle skytes. Det var da han fikk denne hyggelige informasjonen.

Stewarden ble ikke skutt, så han ble intervjuet. Så det er neppe skuespillerne det er noe feil med.

...hvis jeg husker rett.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Tror selvmordsterrorister at de vantro kan komme til paradis på denne måten? Eller sier de det for å virke snille?

Spiller det egentlig noen rolle? Ingen kommer til no paradis uannsett hva en tror eller sier, de er bare rene idioter hele gjengen, og desverre er det tydligvis alt for mange av dem..

Lenke til kommentar

En muslim kan komme til paradiset, men den eneste måten å være SIKKER på at han kommer dit, er å dø i kamp mot vantro.

Den eneste måten å være sikker på å dø, og ikke bli tatt til fange i et sivilisert fengsel, er å sørge for at man selv dør i angrepet.

Det jeg lurte på er om koranen tillater at ofrene også kommer til paradis.

De uskyldige, muslimske passasjerene er kanskje martyrer, men hva med andre passasjerer?

Lenke til kommentar

Nei, jeg har iallfall ikke sett noe som kan tyde på at det foregår automatisk verving av vantro hvis de sitter i riktig fly (eller feil, alt etter som). Et fly er et rimelig avgrenset område og det er lett å skille mellom ofre på den ene og den andre siden, men i en ordinær, åpen kampsituasjon, hvordan skulle man kunne skille mellom vantro på den ene siden og vantro på den andre siden? Det er jo nødvendigvis terroristene som dreper dem alle uansett — med mindre de skyter sine egne (absurd), og det kan jo igjen skje uten innblanding av islam. Det eneste du trenger å gjøre da er å dø, så får du innpass i Paradis — og da er jo alle sikret, for alle skal jo dø. Så mye for nødvendigheten av å tro. Det henger ikke på greip, ikke engang i religiøs sammenheng.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...