sand-strand Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei, Jeg hadde kjøpe PX80 hadde jeg vært trygg på dette med refleksjoner i tven. Synes også LG 42" Plasma-TV 42PG6000 ser ut som en ypperlig TV. Med PVR fra CD, så høres det ut som om bildene ville blitt bra på tven, og de begge er trygge og gode kjøp. Det jeg derimot er skeptisk til er refleksjoner. Har i dag en Sony 29" CRT tv som er relativt flat i skjermen. Jeg har tven inntil en vegg (hvor jeg kunne tenke meg og henge en flatskjerm), på motsatt side og rett i mot har jeg et vindu på 3mx1.6m som sola titter inn gjennom på ettermiddagen og kvelden (ihvertfall om sommeren). Jeg har markise ute og persienne i vinduet. Persiennen dekker hele vinduet. Med dette nede og CRT tven på, så er det ikke noe problem å se på tv. Det jeg lurer på er om det er noen som har en plasma (gjerne PX80 eller P6000) som opplever noen utfordringer/problemer med dette i flat-tven sin? Gjerne om det er noen som har slike vindu/lysforhold som meg. Tror dere at dette ikke vil bli noe problem slik jeg skisserer det? Stua forøvrig vil jeg karakterisere som lys/middels lys. Med persienner og evt markise ute så er det altså helt ok å se på CRT'en i dag. Uten persiennene nede med sola inn, så er det håpløst å se på CRT tven i dag. Mvh Sand-Strand Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei, Jeg hadde kjøpe PX80 hadde jeg vært trygg på dette med refleksjoner i tven. Synes også LG 42" Plasma-TV 42PG6000 ser ut som en ypperlig TV. Med PVR fra CD, så høres det ut som om bildene ville blitt bra på tven, og de begge er trygge og gode kjøp. Det jeg derimot er skeptisk til er refleksjoner. Har i dag en Sony 29" CRT tv som er relativt flat i skjermen. Jeg har tven inntil en vegg (hvor jeg kunne tenke meg og henge en flatskjerm), på motsatt side og rett i mot har jeg et vindu på 3mx1.6m som sola titter inn gjennom på ettermiddagen og kvelden (ihvertfall om sommeren). Jeg har markise ute og persienne i vinduet. Persiennen dekker hele vinduet. Med dette nede og CRT tven på, så er det ikke noe problem å se på tv. Det jeg lurer på er om det er noen som har en plasma (gjerne PX80 eller P6000) som opplever noen utfordringer/problemer med dette i flat-tven sin? Gjerne om det er noen som har slike vindu/lysforhold som meg. Tror dere at dette ikke vil bli noe problem slik jeg skisserer det? Stua forøvrig vil jeg karakterisere som lys/middels lys. Med persienner og evt markise ute så er det altså helt ok å se på CRT'en i dag. Uten persiennene nede med sola inn, så er det håpløst å se på CRT tven i dag. Mvh Sand-Strand Hvis du kan se på din crt så kan du se på en plasma skjerm også. PX80 har anti refleks behandling og dette funker ganske bra. Du kan nok ikke slippe sola rett inn på skjermen, men hvorfor skulle du gjøre det når du har markiser;). Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg har stue med stort vindu (med markise) og mye lys på ettermiddagen. Jeg har også en PX80, og den er mindre trøblete enn den gamle CRTen min var når det var sol. Jeg får dog sola inn fra sida som treffer veggen bak sofaen der jeg sitter, og det er evt dette lyset som reflekters på TVen. Men det har ikke vært noe problem for meg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Plasma er veldig grei når det kommer til gjenskinn, så det burde ikke være noe problem. En LCD derimot har ofte ett glinsende belegg (du har kanskje sett det på pc skjermer)? og dette belegget gjør at det er mye mer gjenskinn her enn på plasma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå