Moffe247 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hei! Fikk startet HL2 opp idag, men komm over ett problem: Når jeg loader for 3. gang (eller 2.) så kommer det: "node outdated" eller noe sånt og etter det kommer det opp "A.I. Disabeled" nede i hjørnet. Det er også "usynlige vegger" som hindrer meg i å gå videre. Jeg kjører 64-bit Vista, og det er ingenting å klage på med tanke på maskinvare... Er det noen som vet hva som er galt? Har lastet ned update til spillet. - Moffe Endret 22. august 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei, du lykkelige eier av et fenomenalt spill Jeg tror jeg har problemet på løsningen din; nemlig 64'bits Vista'en. I likhet med mange andre spill støtter verken XP 64Bitt' eller 64'Bitts Vista spill. Du må nokk bytte ut oprativsystemet eller gjøre dette: Få spillet til å simuleres i vanlig Vista (hvis det går) Prøv også å reinstalere spillet. Håper det løser seg Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Få spillet til å simuleres i vanlig Vista (hvis det går) Håper det løser seg Vet du hvordan dette gjøres? Software er ikke akkurat min sterkeste side. Det står "64-bit mode activated" oppe på skjermen på menyen. Betyr dette at oppdateringen jeg lastet ned (eller teknisk sett var det Steam som lastet det ned, men...) gjør at HL2 Støtter 64-bit? Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Du går først hit: D:\Programfiler\Steam\SteamApps\steambrukernavn\half-life 2 DA får du dette bilde: Også høreklikker du på HL2-ikonet og trykker egenskaper. Trykk på kompatibelitet omgjør du det til å kjøre i XP Da vil det se slikt ut: Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Fant fram til mappen og det, men har/får ikke muligheten til å endre det. Er admiin på PC'm, men du vet jo vista.... Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Er faktisk ikke sikker på om funksjonen er på vista. Bytt oprativsystem Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 hehe... Gid det var så enkelt . Takk skal du ha uansett Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Prøvde kompabilitetsmodus på CoD4, og da funket det fint: Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Da har Produsenten stengt av funksjonen for HL2 i Vista Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Hvorfor i allverden vil de gjøre noe sånt? ja, ja, får bare prøve å finn ut av det. Får å quote meg selv: Takk skal du ha uansett Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Yohoo! Fikk ordnet kompabilitetsmodus, men måtte av en eller annen grunn legge den i en mappe først(?) TUSEN takk skal du ha Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kjører HL2 i vista64 uten problemer, jeg, :s Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Sikker på at du har det originalt? Husker det var en del slike problemer med piratkopiert HL2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hei, du lykkelige eier av et fenomenalt spill Jeg tror jeg har problemet på løsningen din; nemlig 64'bits Vista'en. I likhet med mange andre spill støtter verken XP 64Bitt' eller 64'Bitts Vista spill. Gud snakk om å være ignorant. Anbefaler deg sterkt å oppdatere deg før du kommer med slik en skivebom, Xp og Vista 64 støtter I høy grad spill, dette skjer ved at 32bits kode kjøres gjennom syswow64 og man kan i diverse grad få økt kompabiliteten ved å finjustere spillene det er problem med. Som regel et høyreklikk på den kjørbare hovedfila (.exe) og justere til kompabilitet med det operativsystemet som man ønsker. Nå har det seg faktisk sånn at jeg har orginalen av Half life 2 og Vista 64 bits innstallert og hadde null problem med å starte den via steam, derimot så viser det seg at Piratkopien sliter med å fungere under vista... Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Nå har det seg faktisk sånn at jeg har orginalen av Half life 2 og Vista 64 bits innstallert og hadde null problem med å starte den via steam, derimot så viser det seg at Piratkopien sliter med å fungere under vista... Ja, men nå har det seg sånn at jeg er imot piratkopiering av spill, og kjøpte derfor Orange Box får å få tak i spillene... Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har også dette problemet i Vista x64, det er en 100% kjøpt og betalt versjon. For å ordne dette åpna jeg en konfig-fil i HL2 mappa, skrev: ai_disabled "0" og ai_norebuildgraph "1", så lagre, så skrivebeskytt. Vips, problem løst Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har også dette problemet i Vista x64, det er en 100% kjøpt og betalt versjon. For å ordne dette åpna jeg en konfig-fil i HL2 mappa, skrev: ai_disabled "0" og ai_norebuildgraph "1", så lagre, så skrivebeskytt. Vips, problem løst Hørtes fornuftig ut ^^, Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Er det ikke litt letter å bare skrive dette i console? bind "F12" "ai_disable 0;ai_step;ai_resume" (MED hermetegn) Funka gull til meg, jeg hadde bare vanlig vista 32bit når jeg hadde det problemet, iritabelt problem forresten Glemte å si at du bare trykker f12 når du får AI disabeled.. Endret 30. august 2008 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 ah, akkurat hva jeg lette etter Har Orange Box via Steam og har samme problem selv. Nå skal jeg prøve noen av tipsene her, tar den med F12 først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå