jlohne Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Etter reinstallasjon av Windows XP, fikk jeg ikke lenger tilgang på MS sin Java Virtual Machine. Den kan kun lastes ned på systemer som allerede har MS J-VM installert. Har brukt Sun sin J-VM en stund, og det fungerer jo fint. Helt til jeg skulle bruke en applet hos www.minebilder.no som ikke er kompatibel med Sun J-VM. Noen som vet hvordan man kan komme tilbake til MS sin J-VM? Har Win XP Prof engelsk, SP1. Lenke til kommentar
abene Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Har du aktivert den? Tools, Internet Options, Advanced Har du lastet ned SP1 i det siste? Da har du kanskje SP1a, den er nemlig uten java. Du kan evt laste ned java fra java.sun.com Lenke til kommentar
jlohne Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Ja, Sun J-VM den er aktivert. Problemet er at applet'en til minebilder.no ikke er kompatibel med Suns VM. Jeg må derfor få installert MS sin istedet. Jeg reinstallerte Windows for noen uker siden, så SP1 ble lastet ned da. Tydelig at den ikke har VM innebygd. Andre løsninger? Lenke til kommentar
abene Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ja, Sun J-VM den er aktivert. Problemet er at applet'en til minebilder.no ikke er kompatibel med Suns VM. Jeg må derfor få installert MS sin istedet. Jeg reinstallerte Windows for noen uker siden, så SP1 ble lastet ned da. Tydelig at den ikke har VM innebygd. Andre løsninger? Da har du sannsynligvis lastet ned SP1a, den som er uten java. Microsoft skal visstnok lanserer SP1b i juni, med java, men det blir litt lenge å vente for deg. Et alternativ er å søk med google f.eks. med disse søkeordene java xp download Om du finner noe som funker er en helt annen sak, men du må nesten bare prøve. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Tror du finner det her: http://java-virtual-machine.net/download.html Lenke til kommentar
jlohne Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Hjertelig, hjertelig! Det var innertier. Nå er jeg igang igjen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Men hva mener dere om minebilder.no som bruker "ødelagt kode"? Microsoft "forbedrer" VM-en med sin egen © kode. Når noen da bruker disse "forbedringene" så vil det si at de tvinger brukerene sine til å benytte MS sin VM. Det var en lur fyr som sa en gang i tiden at "..det fine med standarder er at det finnes så mange å velge imellom". Lenke til kommentar
jlohne Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Ifølge minebilder.no skal de revurdere sin applet etter at de ble gjort oppmerksom på problemet. Jeg er prinsipielt for at man skal følge standarder og ikke spesielle funksjoner. Men når man tilbyr seg å ordne opp, synes jeg det er svært positivt. Minebilder.no skal også ha skryt for en oppofrende holdning for å løse problemene jeg hadde. Fikk support til langt på kveld. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå