029kid Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Kjøpte en trådløs ruter, men fant raskt ut at jeg ikke likte denne da jeg heller ønsker et trådløs aksesspunkt. Problemet er at jeg har åpnet pakken, da jeg brøt en forsegling. Kan jeg gå tilbake til NetShop å levere varen å få penger igjen ? Er 2 dager siden... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Kjøpt via disk i fysisk butikk = Nei, du har ikke krav på det. Men kan møte godwill. Kjøpt via postordre = Ja, du har 14 dagers angrefrist. Dette gjelder ofte selv om varen er bestilt på nett, og hentet på hentebu (o.l.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hørte noen som sa, at hvis varen ikke var tatt i bruk som din egen, så har du 14 dager. Men er visst forkjellig fra hvilken vare det er. Skjermer vet jeg at man får sende tilbake selv om den er pakket ut og brukt. Tror interne varer (hovedkort, cpu, grafikkort, harddisk) har man ikke rett til å sende tilbake på 14-dagene hvis pakken er åpnet, eksterne varer har man. Din vare er en extern, du må nok spørre de du kjøpte det fra uansett for å få det tilbakesendt. Lenke til kommentar
029kid Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 får høre med det, takk for info. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 det er klart du kan sende den tilbake med angrerett.. (hvis du har kjøpt den på nettet da) eneste kravet er at du leverer den i samme stand som du fikk den, og det er da ikke noe problem.. er jo bare å resette routeren om noe er gjort i den Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Lovteksten bruker vel faktisk ordet "tilnærmet" samme stand og mengde. Ofte prøver nettbutikkene å ignorere akkurat dette, bl.a. både for PC'er og telefoner. Utdrag fra angrerettsloven: § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. http://lovdata.no/all/hl-20001221-105.html - kapittel 4, §12 Endret 22. august 2008 av KriFos Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Søk litt i kategorien du nå har blitt flyttet til. Det dukker opp lignende tråder nesten annenhver dag.. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kjøpte en trådløs ruter, men fant raskt ut at jeg ikke likte denne da jeg heller ønsker et trådløs aksesspunkt. Problemet er at jeg har åpnet pakken, da jeg brøt en forsegling. Kan jeg gå tilbake til NetShop å levere varen å få penger igjen ? Er 2 dager siden... Er det noen spesielle funskjoner du er ute etter i et aksesspunkt? For hvis ikke så kan du bare slå av ruterfunksjonaliteten i den trådløse ruteren. Da deler den ikke ut IP-adresser, og blir i praksis en switch med aksesspunkt. Enten må du skru av det som heter DHCP eller så står det i klartekst ruter. Litt avhengig av hvilken modell du har. Ellers er det riktig som andre her sier at 14 dagers angrerett kun gjelder for varer handlet over internett, telefon o.l. - ikke butikksalg. Det har ingenting å si at du har åpnet esken og testet varen (gjerne i flere dager). Så lenge du har embalasje, og alt ser ok ut så kan de ikke nekte deg det med mindre det har gått mer enn 14 dager siden du mottok varen. Kan være greit å resette ruteren før du leverer den tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå