barkindog Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Kjøpte meg nettopp en WD 80GB HD. Nå har jeg lagt merke til at disken lager svake tikkelyder selv om jeg ikke leser/skriver til den. I tilleg gir den fra seg en ganske høyt "kakk" når maskina slås av. Er dette normalt eller har jeg fått et mandagsprodukt ? Har 3 IMB disker og har ikke samme "problemet" med dem. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Jeg leste i ett eller annet forum om en som hadde et liknende problem. Han hadde vurdert å bytte inn disken hvis den ikke ble bedre. Fikk som svar å laste ned en eller annen patch. Det løste hans problem. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det, men skal si ifra hvis jeg ser det igjen. Lenke til kommentar
Saab_90 Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Det du må gjøre er å gå inn i pc en, ta ut alle kabler fra hd en som lager lydene bortsett fra strømkabelen. Slå den på igjen. Om den lager tikkelyder fremdeles da så tror jeg nok at det er feil på den. Om ikke så kan det være andre ting. Du kan da f.eks bytte ide kabel...... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Kan dette være noe liknende ? http://forums.storagereview.net/viewtopic.php?t=248 Lenke til kommentar
Zirkle Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har 2 sånne disker selv i RAID 0. Jeg har ingen sånne lyder fra noen av de. Det virker som du kanskje har fått det du kaller mandagsprodukt... Har vært borti Western disker tidligere hvor det var problemer med "lagrene" (Ikke platelagrene :wink:) i disken. Men det var bare med 5400RPM versjonene og ikke 7200RPM versjonene.. Men det kan være noe av samme problemet du har? Edit : BTW er det 5400RPM(AB) eller 7200RPM(BB) disken du har? La merke til at du ikke hadde nevnt det nå. [ Denne Melding var redigert av: Zirkle på 2002-01-16 17:33 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har samme disken, og etter en uke startet den med små klikkelyder av og til. Det varte ca. 1 uke og forsvant deretter. Har aldri senere hørt lydene, og vet heller ikke hva som forårsaket det. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Det er en 7200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå