Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

LANGT flere hotte jenter enn gutter?


Anbefalte innlegg

Lurer litt på om denne skal i "helse" men what the heck -

 

Kort sagt, når jeg er på stranden ser jeg haugevis av jenter som alle er en fryd for øyet, mens jeg knapt kan få øye på én gutt eller mann som har en kropp man ville giddet å se to ganger på. Ikke at jeg er noe bedre, men poenget er at dette rett og slett virker litt merkelig.

 

Noen som har vettuge innspill og tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det skal mindre til før en jente er superdeilig enn en gutt. Gutter må være litt muskuløse osv. Jenter kan være sexy selv om de f. eks. har en del kjøtt på beina, og mange trenger ikke å løfte en finger for å beholde en fin kropp. Gutter blir enten feite eller tynne og ekle hvis de ikke holder det vedlike.

Lenke til kommentar
Ja, jenter trenger ikke være sporty eller sterke eller veldig god fysisk form. Det holder bare at du ikke er feit... Mens en mann må ha fast kropssform og bulende muskler.

 

Men det kunne vært interessant å få vite hva jenter faktisk syntes om tema.

Bulende muskler? Neitakk. For meg holder det at de er slanke og sunne. Intet flesk!

 

(Sier ikke at det er noe galt med en trent kropp, men bulende muskler blir for meget)

Lenke til kommentar
Ja, jenter trenger ikke være sporty eller sterke eller veldig god fysisk form. Det holder bare at du ikke er feit... Mens en mann må ha fast kropssform og bulende muskler.

 

Men det kunne vært interessant å få vite hva jenter faktisk syntes om tema.

Bulende muskler? Neitakk. For meg holder det at de er slanke og sunne. Intet flesk!

 

(Sier ikke at det er noe galt med en trent kropp, men bulende muskler blir for meget)

 

Å opprettholde "intet flesk" krever en del trening...

Lenke til kommentar

Det er forskjell på vanlig trening, fysisk aktivitet og trening for å bli bolegutt. Ikke ta alt så bokstavlig nu da. Flesk som i flesk som tyter over bukselinningen. Vi har da alle sett den overvektige,svette jenta på skolen med en litt for kort, rosa mudd-genser og upassende lave hoftebukser?

Endret av Luciana
Lenke til kommentar

Gutter trenger jo ikke være muskuløse for å være noe å se på.

 

Og for veldig mange yngre gutter kreves det like lite fom for yngre jenter å ikke legge på seg. Det gjelder både for gutter og jenter at man legger lettere på seg når man blir eldre.

 

Jeg tror heller det kommer an på hvor du her legger listen for gutter og jenter. Du synes nok jenter er pene, så lenge de har en slank og fin kropp, mens du mener at gutter må ha muskler for å ha en fin kropp. Da har du allerede lagt listen din veldig skeivt.

Lenke til kommentar
Noen som har vettuge innspill og tanker om dette?

 

Det er sikkert fordi du ikke klarer å vurdere gutters utseende.

Jeg har det på samme måten. Aner ikke hvilke gutter som regnes som kjekke eller pene, men jenters utseende bruker jeg bare noen hundredeler på å vurdere.

 

Tror jenter oftere klarer å vurdere utseende til begge kjønn, men det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Men det er sant da Manfred! Er jo litt det vi diskuterer her, at jenter ser "lettere" pen ut enn gutter.

 

Jeg merker jo det samme som trådstarter. Om jeg går på stranden kan jeg se på hver eneste jente der og tenke at hun var søt/pen/sikkert veldig morsom f.eks. Det skal mer til før jeg ser på en gutt og faktisk legger merke til det gode utseendet hans. Det SKJER jo, men langt sjeldnere enn omvendt.

 

Kan jo være det er en faktor at jeg er heterofil...

Lenke til kommentar

Om man er heterofil, mann og singel så er det jo som nevnt en stor fare for at man fokuserer mer på damene enn mannfolk. Om jeg er på stranda så ser jeg ikke etter "hotte" menn for å si det sånn.

 

Ellers så legger damer ned mye mer tid for å se bra ut, for min egen del så teller ihvertfall trynefaktor veldig mye, og der finner man ofte en halv kilo sminke eller mer... Er vel sjelden det er tilfelle hos menn.

Lenke til kommentar

Det er mye mer press på jenter for å være sexy enn menn. For å være sosialt akseptert er jenter så og si nødt til å være tynne og pene. Gutter får damer bare ved å være morsom og snill mens jenter er "nødt" til å være sexy for å bli likt. Derfor ser du oftere jenter som er pene mens guttene ikke trenger det samme og derfor ikke gidder

Lenke til kommentar
Men det er sant da Manfred! Er jo litt det vi diskuterer her, at jenter ser "lettere" pen ut enn gutter.

Nei, for dere ser det med feil utgangspunkt. En småkåt heterofil 18-åring vil synes veldig mange jenter er søte, mens en småkåt homofil 18-åring vil nok se like mange søte gutter, fordi det går ikke på at man må ha store muskler eller slikt. En "normalt tynn gutt" kan da være sexy, selv om han ikke har masse muskler. Det går på veldig mange andre ting, som jeg tror heterofile gutter ikke klarer helt å se.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...