kjhdkfh Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Jeg skal skaffe meg noen høytalere som jeg kan koble til både lp-spiller, bærbar pc og mp3-spiller. Høytalerne må ikke ta for stor plass, og koste under 3000 kroner. Har sett litt på bose companion 3, men er usikker på om den passer best da de ikke skal stå rundt pc'en men på en hylle litt unna. Noen tips? Endret 3. september 2008 av kjhdkfh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Har du forsterker? Hvis ikke må du ha dette i tillegg. Argon AMP3245 og Dali Concept 1 er nok tingen for deg. Endret 22. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Har du forsterker? Hvis ikke må du ha dette i tillegg.Argon AMP3245 og Dali Concept 1 er nok tingen for deg. Har ikke forsterker nei... Tror du det blir bedre lyd i disse i forhold til pc-høytalere som companion 3? Hva trenger jeg for å koble til mp3-spiller og bærbar pc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Du trenger en slik kabel: 39,- på Clas Ohlson. Jeg vil tro det kommer til å være ganske god lyd, men det vil mangle litt i bassen grunnet manglende subwoofer. Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 hehe... takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Oppgraderingsmulighetene dine er også langt større med et ordentlig komponentanlegg. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 I nyeste "Hjemmekino" får denne høyttaleren mye skryt: Audioengine 2 Er innebygget forsterker, så slipper å kjøpe det separat. Har fått litt pepper for manglende dypbass, så dersom dette er noe du trenger bør du se etter noe annet. Til 3000,- har man jo også PC-anlegg fra blant annet Logitech som kan gjøre en grei jobb. Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 I nyeste "Hjemmekino" får denne høyttaleren mye skryt:Audioengine 2 Er innebygget forsterker, så slipper å kjøpe det separat. Har fått litt pepper for manglende dypbass, så dersom dette er noe du trenger bør du se etter noe annet. Til 3000,- har man jo også PC-anlegg fra blant annet Logitech som kan gjøre en grei jobb. Takk for svar! De var jo ganske billige. Tror du en kan koble til platespiller? Er det noen tester på nettet? Kunne ikke finne det.. Det viktigste er foresten at det er bra lyd når jeg spiller musikk. Film er ikke like viktig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 En kan koble til platespiller, men da trenger man jo selvfølgelig en forsterker som kan drive høyttalerne først. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Takk for svar! De var jo ganske billige. Tror du en kan koble til platespiller? Er det noen tester på nettet? Kunne ikke finne det.. Det viktigste er foresten at det er bra lyd når jeg spiller musikk. Film er ikke like viktig... Stereophile har en omtale av dem: http://www.stereophile.com/budgetcomponent...07ae/index.html Merk at dette er bittesmå høyttalere (155 x 100 x 135 mm) så får nok ikke spilt særlig høyt. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Skal du koble til platespiller er du som oftest avhengig av å ha en såkalt RIAA-forsterker, så med mindre det er en slik innebygget i platespilleren din kommer altså det i tillegg. I kategorien aktive studiomonitorer finnes det noe i de lavere prisklassene, f.eks. Fostex PM05 MK2 eller PM04. Da kan du også bygge ut senere med en PM05SUB MK2. Men studiomonitorer er generelt langt mer "korrekte" i lyden enn utpreget morsommere, så det er mulig du vil bli mest fornøyd med et 2.1-sett datahøyttalere til samme pris. De er som regel mer ukorrekte, men "imponerende" i lydkarakteren. Endret 1. september 2008 av epifant Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) En grei RIAA kan man finne brukt for en 200lapp hvis du har bitte litt flaks. En NAD PP1 eller 2 feks. Jeg syns de Audioengine 2 virker spennende. Og hvis Stereophile gir dem varme ord er det nok ikke ett dumt valg. Endret 2. september 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 På hifi-klubben anbefalte de meg også dali concept 1. Og med NAD C715 Receiver til pakke pris. Det hørtes bra ut, men jeg har ikke peiling på receivere eller forsterkere.. Er det viktig med en bra forsterker? eller holder det med en billig en? Musikk er det jeg kommer til å bruke den mest til og jeg hører på jazz, soul/funk og 60/70talls pop/rock. Rommet er ca 25 kvadrat. Jeg har en forforsterker til platespilleren allerede, så det holder kanskje? Mulig det blir mange tåpelige spørsmål her, men jeg regner med at de som irriterer seg over det rett og slett lar være å svare meg. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 En bra forsterker er aldri å forakte, men om du trenger å legge 3500,- i bordet er jeg ikke like sikker på. Mangler f.eks. "Cambridge Azur 340A" noen tilkoblinger du trenger? Viktig er det også å få lyttet til høyttalerne og gjerne forsterkeren du kjøper. Dersom du bor i Oslo-området anbefaler jeg at du lytter til: "Dali Concept 1" på Hi-Fi Klubben "Tannoy Mercury F1" på Stereofil Falt selv for Tannoy-høyttaleren (kan også ha vært F2) da jeg prøvelyttet dem, men kjøpte til slutt noen høyttalere fra Klipsch (B-3). Dersom du får hørt B-2 kan det være et alternativ i prisklassen også. Til slutt vet jeg at en del anbefaler Dynavoice F6, men har aldri hørt noe av Dynavoice selv. Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Takk for tips! Tror ikke jeg trenger noen tilkoblingsmuligheter utover til mp3 spiller og platespiller. Jeg skal ta en tur og høre på høytalere på hifi-klubben og stereofil. Det er sikkert lurt å høre på litt forskjellig. Har forresten også sett litt på B&W dm685. Det frister å gå opp litt i pris... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Takk for tips! Tror ikke jeg trenger noen tilkoblingsmuligheter utover til mp3 spiller og platespiller. Jeg skal ta en tur og høre på høytalere på hifi-klubben og stereofil. Det er sikkert lurt å høre på litt forskjellig. Har forresten også sett litt på B&W dm685. Det frister å gå opp litt i pris... Hehe, blir fort veldig fristende ja. Særlig om man hører på høyttalere man egentlig ikke har råd til. Jeg opplevde betjeningen både på Stereofil og Hifi-klubben som veldig behjelpelige, så be dem gjerne sette opp et anlegg til en makspris. Av andre butikker kan jeg nevne Hifihuset i Bærum. De har veldig mye brukt, så kan hende de kan koke ihop noe bra. Av nye anlegg tror jeg de billigste starter på litt høyere prisnivå enn du har tenkt deg. Så vidt jeg har skjønt er de behjelpelige over telefon også, så kan jo ringe dem. Er litt dumt å bruke mer penger på bensin og bompenger for kjøring frem og tilbake enn man skal kjøpe høyttalere for. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Opplevde betjeningen både på Stereofil og Hifi-klubben som veldig behjelpelige, så be dem gjerne sette opp et anlegg til en makspris. Av andre butikker kan jeg nevne Hifihuset i Bærum. De har veldig mye brukt, så kan hende de kan koke ihop noe bra. Av nye anlegg tror jeg de billigste starter på litt høyere prisnivå enn du har tenkt deg. Så vidt jeg har skjønt er de behjelpelige over telefon også, så kan jo ringe dem. Er litt dumt å bruke mer penger på bensin og bompenger for kjøring frem og tilbake enn man skal kjøpe høyttalere for. Har noen av de samme opplevelsene som deg, men får ikke altid like god hjelp på hifiklubben. Var på "høyttaler runde" i byen her da jeg kjøpte høyttalere sist. Det er ikke alltid de vier så mye oppmerksomhet til en ung person. Men om man forteller at man vurderer de og de tingene til godt over 10k blir de fort interesserte Det kommer veldig ann på hvem man møter da. Jeg kjenner jo begge de gutta som driver/eier stereofil så der får jeg alltid god hjelp. Det er også derfor jeg tipser mye om produktene deres, fordi jeg har hørt på mye av det de har. Så jeg støtter Zlatzman i tipset om Tannoy Mercury F1. Liker Tannoy veldig godt selv, sitter jo å hører på noen Tannoy høyttalerer nå Zlatzman har du vært på hifihuset i Bærum? Jeg har faktisk ikke det, selv om jeg bor 15min unna :s Er det demorom der? Endret 4. september 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Så jeg støtter Zlatzman i tipset om Tannoy Mercury F1. Liker Tannoy veldig godt selv, sitter jo å hører på noen Tannoy høyttalerer nå Zlatzman har du vært på hifihuset i Bærum? Jeg har faktisk ikke det, selv om jeg bor 15min unna :s Er det demorom der? For tiden jeg fristet til å få hørt noen av de andre seriene til Tannoy (Eyris, Senys, Revolution), og evt. bytte ut Klipschene mine med noen sånne, men er ikke helt sikker på om lommeboka er enig med meg Hifihuset har i alle fall lytterom, men det er ikke optimale forhold der inne. Står masse utstyr over alt, så lite plass. Men du bør ta deg en tur innom. De har utrolig mye kult av lydprodukter som står rundt omkring. Endret 4. september 2008 av Zlatzman Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Da lønner det seg for både trådstarter og meg å ta en tur innom hifihuset da Zlatzman du kan komme hit å høre på Tannoy Eyris DC3 De har høyttalerer fra alle de seriene på Stereofil, men de råeste syns jeg hvert fall er Tannoy Prestige Glenair Sorry off topic folkens. Hvis du stikker til stereofil så kan du jo ta en lytt på Klipsch RB51 også. Lenke til kommentar
kjhdkfh Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 I dag har jeg kjøpt. Det ble B&W DM685 og NAD C355BEE. Det ble litt dyrere enn planlagt...hehe. Men vi er to som kjøper, så da tenkte vi å kjøpe noe ordentlig når vi kjøper. Veldig fornøyd så langt. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå