Gå til innhold

les dette! viktig..

Anbefalte innlegg

hey!

jeg har fått et godt tilbud,men er litt skeptisk :o Jeg har kommet over en gutt som skal selge en 24 porters 10100mbit switch..og jeg fikk lov å se på den og alt..men fant ut at under sto det at den var "tyveri sikret" på et klistremerke av et eller annet fylkeskomune eller no sånt..så jeg bare lurer på hvor denne tyveri alarmmerke sitter hen..og om den kan fjernes på noen måte?

og kan man spore et stjålet switch egentlig? går det an å fjerne dette tyverimerket?

han sier den ikke er stjålet men tenk om den er det..hva skjer med meg da? kan bli anmeldt for heleri osv.. :o

men hvor er det mest logisk at det sitter en sporer på en 3com 24port switch?..eller hvordan kan man spore den opp om den evt. er stjålet?

kunne jo vært kjempe fin om jeg skulle arrangere et lan,og jeg trenger en switch..kanskje ikke 24 porter men :p

hva bør jeg gjøre med dette? kjøpe en switch som er billiger enn i butikkene? eller burde jeg avslå? hva kan i såfall skje med meg om jeg kjøper den? vil det kunne få store konsekvenser for meg?

håper noen gidder å svare på dette for det er veldig viktig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har noe juridisk konpetanse mener jeg at du faktisk kan bli siktet for delaktighet i heleri om du kjøper noe som er stjålet eller noe man burde vite at var stjålet.

Videre er det snakk om en etisk holdning i forhold til dette...

Dessuten hadde vi ikke hatt kriminelle smågutter hvis inge kjøpte tjuvgods. Kanskje noe å tenke på neste gang du selv blir frastjålet noe...

Ingeting er så ergelig når du oppdager at enkelte individer her i samfunnet ikke ser forskjell på ditt og mitt :grumpy:

Lenke til kommentar

Tror jeg ville hørt med det stedet som "eide" denne jeg. Om den er rappet så få tyven seg en smekk på fingrene. Og om det er noe som de har gitt bort eller solgt billig til ham så får du jo også svar på det.

Men dette er jo opp til deg å avgjøre.

Lenke til kommentar

I og med at det er en 24 porters 10/100 SWITCH regner jeg med at skolen eller hva det er har gitt han fyren den.. skolene eller kommunene i norge har ikke så god råd.. etter det jeg har erfart... Han har ganske sikkert stjålet den, etterpå har han angret på det og prøver å selge den vekk.. jeg ville aldri kjøpt den...

mvh Lars Olafsen

Lenke til kommentar
hey!

håper noen gidder å svare på dette for det er veldig viktig..

Tror du har fått svarene dine, men reagerer på valg av forum og heading. Selvsagt er dette viktig for deg men det er IKKE viktig for lesere av forumet. Ikke har det særlig relevans til OC og ikke er det en problemstilling som kommer opp ofte nok hos den enklete til å ha geerell interesse. Derimot lures lesere inn ved med overksriften som tyder på at dette er noe alle bør lese. En mer beskrivende overskrift på et mer passende forum ville være å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...