Gå til innhold

Program for å lage individuelle ZIP-filer fra 3000 mapper?

pcf

Anbefalte innlegg

Jeg har ca. 3000 MP3-album i like mange mapper, og har lyst til å lage ZIP-filer av alle sammen så jeg kan ta backup av dem til Rapidshare.

Finnes det et program som kan lage 3000 ZIP-filer av alle disse 3000 mappene i en batchoperasjon, så jeg slipper å gjøre det manuelt?

Setter SVÆRT stor pris på svar, fordi hvis noe skjer med den harddisken mister jeg hele samlinga mi... (Har ikke plass til backup noe sted akkurat nå etter at en annen harddisk døde.)

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje WinZip Pro kan dette? Den har i alle fall en jobbkø-funksjon. Du kan jo sjekke.

Evt. kan du finne/lage et vbscript som går igjennom MP3-album-mappene og kjører en kommandolinje for WinRAR eller WinZip. (Dette kalles "traverse/traversing folders"). Hvis scriptet sjekker om prosessen for Winrar eller Winzip kjører for hver gang den skal pakke inn en mappe, kan den vente. Så slipper du at det kjøres 3000 samtidige pakkeoperasjoner...

Google it f.eks. :)

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
WinRar skal vel støtte dette. Merk alle mappene dine, høyreklikk, og velg "Add to archive...". I Files-fanen som er i vinduet som dukker opp kan du velge 'Put each file to seperate archive'.

jH-, du er en engel og redningsmann! Fantastisk, nå skal jeg lage ZIP-filer av alt og uploade 200GB til Rapidshare. :D

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...