Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Denne tilkoblingen har begrenset eller ingen forbindelse"

Anbefalte innlegg

Vi har 3 pcer, 2 bærbare og en stasjonær.

Den stasjonære pcen vår har nettop vært inne for reperasjon, og nå har vi kjøpt en ny bærbar.

Alle 3 bruker trådløst nettverk.

Problemet er: På Den nye bærbare og på den stasjonære får jeg ikke koblet til internett og får følgende melding: Denne tilkoblingen har begrenset eller ingen forbindelse.

MEN: på den gamle bærbare, som har vært tilkoblet internett hele tiden, har vi internett på.

Jeg tror det har noe med IP eller DSP å gjøre, men jeg gidder ikke å ringe jæren data igjen.

Så, er det noen her som gidder å hjelpe en som ikke har peiling på nettverk med hans lille problem?? :innocent:

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, er det noen her som gidder å hjelpe en som ikke har peiling på nettverk med hans lille problem??

Men jeg googler for hardet livet nå.

Edit: Jeg tror at problemet ligger i at jeg må legge til IP- og DNS adresse manuelt. Grunnen er at jeg hadde en masse klatt med akkurat det når 36o'en skulle kobles til nettet. Desverre har jeg som skrevet to ganger ikke noe spesielt peiling på nettverk, så jeg trenger nok litt "step by step"-hjelp her :)

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar

Har du sjekket ip på den "gamle" bærbare da?

Høyreklikk på nettverkstilkoblingen og velg status og support fanen. Der ser du om ip adressen er manuellt eller automatisk tilordnet. Er denne manuellt konfigurert så skriv ned adresse, nettverksmaske, gateway og DNS adressene. Deretter konfigurerer du de ny maskinene. Husk bare å gi maskinen ulike ipadresser.

Endret av hval
Lenke til kommentar
Har du sjekket ip på den "gamle" bærbare da?

Høyreklikk på nettverkstilkoblingen og velg status og support fanen. Der ser du om ip adressen er manuellt eller automatisk tilordnet. Er denne manuellt konfigurert så skriv ned adresse, nettverksmaske, gateway og DNS adressene. Deretter konfigurerer du de ny maskinene. Husk bare å gi maskinen ulike ipadresser.

What? Kan jeg velge ip adresser selv??

IP og DNS er forresten automatisk tilordnet.

Har du f.eks. et annet brannmurprogram på den nye bærbare som ikke er på den gamle? Norton f.eks? Bruker du Vista eller XP?

Bruker AVG free på alle maskinene.

XP: gml bærbar og stasjonær

Vista: ny bærbar

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...