muzel Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 jeg kjører slackware 8.0 og jeg har et voodoo 5 kort. og lurer på om det er mulig å få tak i 3dFX/Glide drivere, som fungerer i slack. eller noe som får slack til å utnytte krftene i kortet mitt. (hardware accelerator) ------Xwindowsen LAGGER.:sad:----- +Hvordan kan jeg sette oppløsningen i slack til 1280*1024. eller mer. får bare til 1024*768 nå... eventuellt. noen som bruker windows som har lyst til å kjøpe voodoo 5 kortet av meg? +++ skulle også fått voodoo 5 kortet lil å funke i Solaris 8.0 (med mer enn 16 farger og 800*640 i oppløsning :sad: _________________ celeron 733 voodoo 5 ----linux! ruler----- [ Denne Melding var redigert av: muzel på 2001-09-28 18:40 ] Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Prøv å recompile kjerne. Mener det skal være støtte for 3DFX/Glide under console-drivers menyen. (Husk å sette på prompt for experimental drivers) Lykke Til Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Det er stund siden du postet, men uanset vis du sliter med dit voodoo5 kort fremdeles så ta en tid på denne siden http://www.linuxvoodoo.com/drivers/cards/v...ld.voodoo5.html Lenke til kommentar
muzel Skrevet 27. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2001 nå har jeg fått til å kjøre HALF-LIFE i linux men jeg har ikke prøvd voodoo driverene ennå. holder på å downloade filer fra siden zigma viste til... Lenke til kommentar
sete Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Linken fungerer ikke lenger :o Jeg skal bruke et Voodoo 5 5500 AGP i Linux....er det noen som vet hva jeg skal gjøre? Finnes det gode howto'er og drivere til det kortet i linux? Jeg håper også at det finnes brukere her på forumet som bruker Voodoo-kort i Linux som kan hjelpe meg. På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg bruker voodoo 5 5500 64mb agp, det funker kjempe out of box på mandrake. Lenke til kommentar
sete Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg bruker voodoo 5 5500 64mb agp, det funker kjempe out of box på mandrake. Dvs at du bruker Mandrake sine drivere? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 nei glide xfree.org Section "Device" Identifier "device1" VendorName "3Dfx Interactive, Inc." BoardName "Voodoo5 (generic)" Driver "tdfx" Screen 0 BusID "PCI:1:0:0" Option "DPMS" EndSection og Section "Module" Load "dbe" # Double-Buffering Extension Load "v4l" # Video for Linux Load "extmod" Load "type1" Load "freetype" Load "glx" # 3D layer Load "dri" # direct rendering EndSection les den glide howtoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå