ukjentbrukergitt Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg må si jeg er veldig fenget av plasma, det er så stilig liksom Men jeg lurer på, hvilken gass er det egentlig som trengs? og hva? Har sett at man kan få plasma kuler av fyrstikker som brenner i en micro, også en halvert drue. Hva er det egentlig som skal til for å skape en plasmaball? er det bare den riktig typen gass stengt inne og elektrisitet? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Jeg må si jeg er veldig fenget av plasma, det er så stilig liksom Men jeg lurer på, hvilken gass er det egentlig som trengs? og hva? Har sett at man kan få plasma kuler av fyrstikker som brenner i en micro, også en halvert drue. Hva er det egentlig som skal til for å skape en plasmaball? er det bare den riktig typen gass stengt inne og elektrisitet? plasma er en egen fase, akkurat som gass, væske og fast stoff er en egen fase. det som skjer er at en stor del av elektronene som er bundet til atomkjernen løsrives fra kjernen og flyter fritt mellom atomene (nesten som elektronene "flyter" i et metall) derfor kan i prinsippet alle typer gasser bli til plasma bare energien er høy nok. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Plasma_(physics) hvorfor jeg siterer deg når jeg er den første som svarer er for meg et mysterium Endret 22. august 2008 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 hvorfor jeg siterer deg når jeg er den første som svarer er for meg et mysterium Fordi den ene gangen du glemmer å sitere kan du banne på at noen andre smetter inn et innlegg mens du holder på å svare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå