Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Men vi må jo se at dette er et spill da. Vet ikke om det ville blitt noe morsomt hvis alle raser var mot hverandre.

 

ps. er storfornøyd med hvordan ob har vert hitill og dette gjør at jeg gleder meg enda mer til release! ikke klag på dårlig lyd,animasjon og grafikk ettersom det er ob.

 

Du og inne nå, bare meg igjen da :cry: . Har forøvrig gitt opp hele beta testinga, orcer ikke mer ).

 

Neida, sliter som f jeg og. Lagd konto og registrert keyen min til den, men kommer ikke inn og har ikke fått noe e-mail. Prøvde tre ganger å logge inn og nå er kontoen blokkert. hurra.

 

Har folket fått head start keyen sin allerede, eller får man denne den 16 sept?

Jeg bestile fra EA store, men har bare fått open beta key.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har tro på at vi får registrert "Head start" kyen noen dager før den 14? (for colecters og 16 for standar) eøøer kommer GOA til og gjøre jobben sin og åpne samme dag?

 

Veldig spent på dette selv, håper da de har lært noe fra sist helg og åpner enten lørdag eller allerede i morgen. Men har mine tvil.

 

De har nok lært. Med de kommer hvel til og drite seg ut igjen, noe spm er sørgelig det er jo ikke snakk om mange dager. men de tenker vell at det er bare 1/10 av OB testere som har Head start så det blir ikke samme press....

 

Hadde det vert meg hadde cloecter edit kunne registrere nå, og standar om 2 dager eller no sånt.

 

 

 

 

Er det noe GOA har bevist så er det vell at de er helt håpløse?

Noen som husker Dark Age of Camelot og alt GOA klarte å rote til? Og null kommunikasjon med spillere?

 

Historien bare gjentar seg, og de har alt klart å rote til starten av OpenBETA, og de har laget en 100% flash-based hjemmeside?

 

Jeg vil hvert fall få med alle jeg kjenner over til EA Mythic og den amerikanske utgaven! GOA har rotet det til så uffatelig mange ganger nå at det er jo bingo å satse på de.

Lenke til kommentar
Hm, usikkerheten råder. Er det virkelig så dårlig?

 

Det er beta, det er forventet. det kommer garantert enn update eller to før langsering som order de fleste bugs, og order opp lyd, amaimasjon og grafikk

 

 

Ehm?

Det er så fascinerende hvordan alle snakker om disse "mirakel patchene" som liksom skal komme mellom en OpenBETA og release, og spesielt nå som det er så få dager frem til release?

 

Var snakk om denne til Age of Conan, var snakk om en slik til Lord of the Rings Online, er jo snakk om en slik til alle mmo-betaer?

Men de har da aldri noen gang dukket opp?

 

Unnskyldningen "dette er BETA" og derfor har vi ikke noe å være kritiske til er bare sprøyt, det er greit om det er Closed BETA og over 1mnd igjen til lansering, men nå snakker vi OpenBETA og lansering er om noen dager? Finnes grenser på hva de kan dra opp av hatten på så kort tid!

 

Ting som lyd, grafikk og animasjoner er jo ting som stort sett aldri blir endret på i slutten av en BETA, eneste forskjellen vi vil få se er vell high-res textures. Nye animasjoner, lydeffekter eller noe annet relatert til grafikken bortsett fra high-res textures vil vi nok ikke se før en god stund etter release i såfall, det å tro på en mirakel patch som fokuserer på noe slikt nå rett før release er å drømme!

 

 

Antagelig blir vell ikke de fleste BUG's fjernet heller, de prøver nok å huke ut så mange som mulig, men å tro at de på en eller annen mirakuløs måte bare plutselig får bort 80% av alle bugs på den korte tiden som er igjen til release er også å drømme!

 

Det blir nok helt klart en patch eller to, en helt ny klient blir det nok også som fort kan være merkbart bedre enn den vi har i OpenBETA, men å tro at animasjoner og lyd, samt nærmest samtlige bugs forsvinner er som å tro på julenissen ;)

Lenke til kommentar
Warhammer har potensiale, MEN!

Spillet virker langt fra ferdigpolert nok etter min mening, klart det er nok endel som kan leve med slikt men jeg tror ikke Warhammer vil vise sitt skikkelige ansikt før minst 2-3mnd etter release!

 

 

Tar deg jo ikke lang tid i OpenBETA før du forstår at her er det et par kritiske ting, alt fra det å gå i kamp, selve kampen for også loote føles jo krunglete og upolert. Iløpet av kampen har du gjerne både lyd og animasjon som er ute av synk, du har en global cooldown som ikke funker? Og det kan være et sant like helvete og loote?

 

Animasjonene og lyden i spillet generelt er jo veldig dårlig, det er vell Greenskins som har de best synkroniserte animasjonene, men er mye ymse der også gitt. Alt fra bare det å gå (bevege) på karakteren din kan virke ute av synk, altså du ender fort med å føle at du glider bortover langs baken fremfor at du faktisk går. Animasjonene til selve karakteren din stemmer altså ikke overrens med lengden den beveger seg og slike ting, med andre ord ikke godt nok synkronisert! Og slike ting kan irritere deg blå i enden! Om du ender opp med å måtte bevege deg et nokså langt strekke, og du samtidig kanskje er en smule irritabel og lei fra før av kan noe slikt irritere deg nok til å hvie hele spillet i veggen, og slike feil i animasjonen burde jo ikke eksistere i år 2008!

 

Men det er jo ikke bare at de ikke er synkroniserte, en rekke av animasjonene er rett og slett dårlig laget fra bunnen av og ser kjedelige ut. Det å være en spellcaster i Warhammer Online er en temmelig begredelig opplevelse hva magianimasjoner gjelder. Har enda til gode å egentlig se noe magianimasjon i spillet som faktisk ser bra ut og som trigger meg til å utføre den flere ganger? I spill som både World of Warcraft og Age of Conan, ja til og med Lord of the Rings Online så finnes det endel gode animasjoner som gjør at du får den gode følelsen av å utføre de forskjellige magiangrepene, mens dette er totalt fraværende i Warhammer Online hvor du nesten føler deg flau av å utføre noe som skaper så dølle animasjoner? Utrolig trist da gode animasjoner gjerne er halve moroa med spellcasters!

 

Lyden er kanskje enda verre enn animasjonene, alt fra bare lyden av å bevege seg, til kamplydene og ikke minst lyden fra blant annet hestene i spillet er noe som minner meg fra spill fra det forrige årtusen!! Spesielt lyden til hestene, gallopp lyden er jo helt lavmål? Tror ikke jeg har hørt noe så falsk og dårlig i noe MMO-spill på MANGE år! Og er jo ikke bare den som er dårlig, men det meste av lyden i spillet føles svakt utført, bare at noe er dårligere enn det andre, og også når det gjelder lyden er mye ute av synk, i kamp kan du gjerne oppleve at lyden kommer mye senere enn den faktisk burde, samt du fort kan få helt feil lydeffekt?

 

 

Det visuelle imponerer heller ikke på High-Res, mulig at High-Res textures ikke er med i OpenBETA?

For meg ser spillet til tider bedre ut en World of Warcraft, men på den annen side føles det langt mindre "glatt og polert", mange ting føles helt malplassert og om du ser ting fra distanse ser de jo helt elendige ut? Hadde forventet mer av et spill i 2008! Ikke at jeg forventer Age of Conan grafikk eller noe, jeg liker selv best "stylized grafikk" slik som i World of Warcraft, men jeg forventet faktisk at Warhammer Online skulle toppe World of Warcraft sin grafikk ganske så greit, men nå ser det til tider dårligere ut enn et spill som faktisk ikke hadde så imponerende grafikk da det kom i 2005? Det blir for svakt etter min mening! UI'et skalerer ikke godt nok heller, ting er alt for stort når jeg kjører 1600x1200.

 

 

 

Det er også en rekke bugs i spillet, og med tanke på alt dette så nære release så har de ikke kjangs til å luke ut alt innen release, men nå er jo sjeldent et MMO-spill helt ferdig ved release da! Håper og tror de kan rette på mye av dette med tiden, men for øyeblikket vil jeg si at Warhammer Online ikke er skikkelig polert enda og vil egentlig anbefale folk å vente noen måneder før de skaffer seg spillet for ikke å ødelegge mye av opplevelsen med å irritere seg over mye av animasjons, synk, lyd og de visuelle manglene spillet for øyeblikket har.

 

 

Først av alt la meg si at jeg er enig med mange av punktene dine og det er jo helt klart.

Men hvis det er så big issue at du ikke kan nyte det som alt eksiterer av gameplay er vel det ikke stort vits i å spille? Jeg har vært igjennom 3 år med world of warcraft og det her er så og si akkurat det samme i bugs. Det vil ikke være så enkelt og få fiksa på alt på så kort tid.

 

Men hvorfor kan du ikke erkjenne det spillet har som virkelig holder mål?

 

Tome of knowledge,influence ranks,public quests,renown rank, renown training,pvp lvl muligheter,flust av gode pvp quests,unike classes,tittler,achievements, beastery.

 

Ja kunne fortsatt i evigheter, de her "små" tinga er det som har virkelig våkna opp mmorpg for meg igjen og er derfor jeg spiller. Wow er ødelagt av casual gamers greed og Aoc nådde ikke mål med det , det skulle. Grafikk spiller så absolutt ingen trille opp mot gode gameplay muligheter. Ingen tvil om jeg kjøper det her på dagen å spiller som en helt, råder alle som ser etter noe nytt til å gjøre det samme. Ikke la et par små bugs og litt grafikk glitches skremme dere fra det herlige gameplayet.

 

 

Når en skal stille seg kritisk og ramse opp alt positivt med spillet, så er det vell neppe noen vits å nevne alt som er positivt?

Og et strålende gameplay kan fort bli redusert av dårlige animasjoner og dårlig lyd da det også spiller en viktig rolle i det hele og store. Er som å spille et gammelt spill fra 1992, gameplayet kan være god, historien verdens beste men med den dårlige lyden og grafikken så ødelegger det all glede for de fleste spillere.

 

Og det å si at Warhammer Online har samme bugs som World of Warcraft er en smule feil, klart WoW hadde sine feil ved lansering, og har sine småfeil idag også men det er ikke på langt nær de samme som i Warhammer. Her snakker vi broken global cooldown (noe som er ganske så kritisk!), vi snakker animasjoner og lyder som er langt under pari, vi snakker også bugget lyd og animasjoner som ikke holder seg verken synkronisert eller noe som helst. Har også vært bugs med at du ikke kan angripe / drepe target, lootinga fungerer bare så som så osv.. Dette er noe som kommer til å plage de fleste, hvert fall i lengden enten du vil eller ikke, er samme hvor bra gameplayet er i bunnen når sånne ting ødelegger mye av gleden?

 

 

Og dette er ikke noe som er unormalt, MMO-spill er stort sett alltid lansert for tidlig, uten at all polering som burde vært gjort er ferdig. Er jo gjerne store forskjeller på et mmo fra release til det har gått 1-2mnd, det er fordi utvikleren patcher såpass mye, endrer på mange ting så det blir store forandringer. Og dette skjer jo ikke uten grunn, det skjer fordi når de store massene kommer inn så blir nye feil oppdaget, et mmo er gjerne også sluppet for tidlig for at utvikleren skal kunne tjene litt penger for å fortsette å utvikle, derfor er gjerne hele spillopplevelsen og gameplayet langt mindre buggy og ganske så forbedret 1-3mnd etter release, det gjeder stort sett alle mmo-spill!

Lenke til kommentar

Nitrius: Hva gjør du mot Meleeclasses som spiser deg opp levende så fort de kommer nærme? Er vandt med forskjellige former for CC fra wow, så dette er litt uvandt :p Dotdot, sear, fireball og løp før de kommer bort. Men har foreløpig (rank8) ingen måte å stoppe de på og jeg dør riimelig lett.

 

Skal dog sies at jeg egentlig alltid sloss mot highlevels :p Er jo lvl 11 folk overalt der jeg er :(

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Hm, usikkerheten råder. Er det virkelig så dårlig?

 

Det er beta, det er forventet. det kommer garantert enn update eller to før langsering som order de fleste bugs, og order opp lyd, amaimasjon og grafikk

 

 

Ehm?

Det er så fascinerende hvordan alle snakker om disse "mirakel patchene" som liksom skal komme mellom en OpenBETA og release, og spesielt nå som det er så få dager frem til release?

 

Var snakk om denne til Age of Conan, var snakk om en slik til Lord of the Rings Online, er jo snakk om en slik til alle mmo-betaer?

Men de har da aldri noen gang dukket opp?

 

Unnskyldningen "dette er BETA" og derfor har vi ikke noe å være kritiske til er bare sprøyt, det er greit om det er Closed BETA og over 1mnd igjen til lansering, men nå snakker vi OpenBETA og lansering er om noen dager? Finnes grenser på hva de kan dra opp av hatten på så kort tid!

 

Ting som lyd, grafikk og animasjoner er jo ting som stort sett aldri blir endret på i slutten av en BETA, eneste forskjellen vi vil få se er vell high-res textures. Nye animasjoner, lydeffekter eller noe annet relatert til grafikken bortsett fra high-res textures vil vi nok ikke se før en god stund etter release i såfall, det å tro på en mirakel patch som fokuserer på noe slikt nå rett før release er å drømme!

 

 

Antagelig blir vell ikke de fleste BUG's fjernet heller, de prøver nok å huke ut så mange som mulig, men å tro at de på en eller annen mirakuløs måte bare plutselig får bort 80% av alle bugs på den korte tiden som er igjen til release er også å drømme!

 

Det blir nok helt klart en patch eller to, en helt ny klient blir det nok også som fort kan være merkbart bedre enn den vi har i OpenBETA, men å tro at animasjoner og lyd, samt nærmest samtlige bugs forsvinner er som å tro på julenissen ;)

 

Skal jo si at, AoC faila 3 ganger værre enn detta her, funcom presterte til og med sette ut relase som var dårligere enn den siste beta builden, spillet er til dags dato fulstendig ubrukelig..

 

Mythic har også sagt at spillet vil få en patch ved release som gir spillet grafikken og bugs rettet, beta var kunn for å se hvordan serverene takklet presset og alt funket som det skulle, noe som har gått fint nå , men GOA faila totalt på web siden sin, er ikke no galt med spillet som er VELDIG merkbart som f.eks AOC hadde med klasser som var ubrukelig midt sagt..

 

så eneste som har gått dritt til nå i betaen er at Registrerings systemet til GOA tok kvelden, og hvis du tenker deg litt om så er det umulig og simmulere hvordan et registerings system vil takle så my requests som GOA fikk...

 

Mythic har også værtfall innsett at de ikke vil levere ut et halv ferdig spill , så de gir derfor ikke ut alt content / classes pga de er ikke balansert nok

 

 

 

 

@RAMGUY, WOW hadde også katastrofe feil ved US release, hadde lyder og animasjoner som over hode ikke var i synk, til og med Orc characters hadde minimal løpe bevegelse, de bare skle bortover bakken samt under bakke nivå, glem ikke heller at som mythic har sagt, grafikk upgrade kommer.. WAR har til og med DX10 støtte

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
Hm, usikkerheten råder. Er det virkelig så dårlig?

 

Det er beta, det er forventet. det kommer garantert enn update eller to før langsering som order de fleste bugs, og order opp lyd, amaimasjon og grafikk

Nettopp denne setningen her ser man dog i absolutt alle open-beta steg for et spill som er rett rundt gjørnet i en eller annen form. Og hvor mange av disse utsagnene stemmer faktisk? Vell det er ikke mange prosentene hvertfall.

 

Hvis de har patcher som faktisk fikser alt, hvorfor er det ikke patchet ut til open beta klienten? Skulle man ikke tru at denne delen også trenger nødskriks testing og feedback som jo open beta på en måte er sammen med tech-tests?

Lenke til kommentar
Nitrius: Hva gjør du mot Meleeclasses som spiser deg opp levende så fort de kommer nærme? Er vandt med forskjellige former for CC fra wow, så dette er litt uvandt :p Dotdot, sear, fireball og løp før de kommer bort. Men har foreløpig (rank8) ingen måte å stoppe de på og jeg dør riimelig lett.

 

Skal dog sies at jeg egentlig alltid sloss mot highlevels :p Er jo lvl 11 folk overalt der jeg er :(

 

Nå er jeg rank 11 selv, og har fått en fin spell som låser folk fast i bakken(Fire Cage), samt så har vi Shield Of Aqshy og Smoke Screen som er ganske fine mot melee. Men igjen vi er fortsatt tidlige i rank fasen, og vi får noen ganske så fine spells/morals og tactics ettersom vi blir høyere lvl. Nå sier jeg ikke at jeg er uovervinnelig, er bare å spille smart.

 

Fin tråd om BW: http://www.warhammeralliance.com/forums/sh...ead.php?t=57651

 

Edit: @MrDarkey: Har du noe link til dette med at WAR skal ha Dx10 støtte? Og at det vil komme "bedre" grafikk? Jeg har nemlig ikke sett noe snakk om det.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Kan ikke noen hjelpe meg!

 

 

Hva er problemet?

Se litt lenger opp hva jeg har skrivd.

 

 

Ah...beklager leste det nå. Okay...så du har 2 kontoer og begge har du registrert og fått bekreftelses mail på som du har trykt på linken i mailen og fått godkjent kontoen?

 

Og begge kontoene har du så da registrert beta key som da etter registrering gir deg Authentication feilmelding? Er jeg med så langt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...