Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online


Anbefalte innlegg

At en BW gjør over 130k damage i t2 har jeg faktisk vanskelig for å tro. I t3 derimot er det ikke uvanlig at både BW og Sorceress har godt over 100k damage.

Har sett T2 engi gjøre 116k dmg mens andreplassen var en BW og lå på 83k, så det bør vel da være mulig for BW å gjøre hvertfall 116k? Handler om hvordan man spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bright Wizard virker også i mine øyne overpowered, de tåler kanskje ikke for mye men de tar for mye liv!

Det at den Bright Wizard lett kan drepe meg med bare 3x Fireballs (eller hva det heter?) sier litt!

 

Det at Sorcrer og Bright Wizard skal ha like bra damage er bare tull, som mange på diverse WAR forum har bevist.

Sorcrer og Bright Wizards er bygd opp HELT likt, eneste forskjellen er at Bright Wizard stort sett får angrep som ligner Sorcrer sine, bare de gjør enda mer damage?

Lenke til kommentar
Men så er det jo det faktum at tank klasser stort sett egner seg dårlig i PvP? De fleste skills du får har jo noe med taunt å gjøre, få NPC'er til å foksuere seg på, dette har jo absolutt null innvirkning i RvR-kamper ettersom motstanderene er andre spillere? Gjør dette tank til en dårlig RvR klasse? De tåler kanskje mye, men når de tar så latterlig lite damage som de gjør så hjelper det kanskje ikke så mye at de tåler litt juling? Eneste positive de gjør er vell at noen av motstanderene da bruker tid på å få ned tanken, som tar litt tid også istedenfor å gruse løs på diverse andre?

 

Har selv en som spiller tank, men kan desverre si at tank er ikke så morro heller i pvp uten en healer som holder et øye med deg. grett nok at du tåler en del men vist det er 2-3 som slår på deg så varer du ikke alt for lenge og du sitter igjen med en følese at du ofrett deg selv uten å lage en ripe i lakken på han du slo på.

 

Med din RDPS så får du vertfall gidd litt skade før du dør vist du ikke er sikkerlig uheldig.

 

Dette er erfaringer fra lav rank ( 14) så kan godt hende at ting forandrer seg ettervert.

 

Selv spiller jeg Shaman og er fornøyd med den klassen. healer for det meste men kan også gi litt juling vist jeg får tid til det:)

Lenke til kommentar

Ellers er Engineer veldig gøy. Ikke sinnsyk damage eller overlevelse, men får da slengt ut litt skade rundt omkring. I tillegg har man mange egenskaper, knockbacks, snares osv, som gjør at man føler at man bidrar. I Stonetroll Crossing (hvis det er riktig navn, empire/chaos t2), er det f.eks digg å slenge ut en barbed wire på tre-fire mostandere som løper etter han på laget ditt med Troll Pacifieren.

Lenke til kommentar
<br />nei, spillet er en forbanna flopp for min del. er faen ikke folk noen steder. synd. er ikke noe vits i å kaste bort penger på singleplayer. wotlk, here i come.<br />

 

kan ikke si at jeg ser så alt for mange spillere rundt om kring nei.. men å kalle det en flopp ville jeg ikke gjordt.. Flopp er et ord som blir missbrukt etter min mening.

Lenke til kommentar
Hvilken klasse vil dere si gjør mest nytte av seg i RvR?

Jeg tenkte først på en tank, altså Black Orc eller Chosen, de tåler jo bra med juling, er vell bare Ironbreaker som tåler mer enn Chosen? Negative er jo at du knapt klarer å drepe noen på egenhånd, prøvde litt med en low-level Chosen, og hvis mindre det ikke er en klasse som tåler veldig lite klarer jeg ikke å drepe vedkommende? Men på den andre siden overlever jeg lenge, og om jeg går i en gruppe så kan jeg løpe midt inn i mølja og samtidig kunne komme levende ut igjen etterpå!

 

Men så er det jo det faktum at tank klasser stort sett egner seg dårlig i PvP? De fleste skills du får har jo noe med taunt å gjøre, få NPC'er til å foksuere seg på, dette har jo absolutt null innvirkning i RvR-kamper ettersom motstanderene er andre spillere? Gjør dette tank til en dårlig RvR klasse? De tåler kanskje mye, men når de tar så latterlig lite damage som de gjør så hjelper det kanskje ikke så mye at de tåler litt juling? Eneste positive de gjør er vell at noen av motstanderene da bruker tid på å få ned tanken, som tar litt tid også istedenfor å gruse løs på diverse andre?

Som healer er det /elsk med en tank som gjør jobben sin. Hvis jeg er flink til å gjemme meg kan jeg og en tank holde unna 5+ motstandere i ganske lang tid (Jeg er Archmage).

 

 

Er det kanskje en eller annen klasse som er en slags balanse mellom tank og ren DPS?

Sorcer på sin side tar jo veldig bra med damage, men tåler latterlig lite.

Tank tåler veldig mye, men tar latterlig dårlig damage.

Finnes det kanskje det ultimate mellomting her? En klasse som tar greit med damage og samtidig ikke dør så alt for lett?

 

Witch Hunter og White Lion tåler endel, etter min erfaring, og er jo mer DPS- orientert enn tank. Engineers tåler vel endel men de fleste jeg har møtt vimer bare rundt og gjør ingenting, så det er ikke lett å danne noe bilde ut av det :p

 

Jeg har dog kun spilt til Rank 13 så langt

Lenke til kommentar
nei, spillet er en forbanna flopp for min del. er faen ikke folk noen steder. synd. er ikke noe vits i å kaste bort penger på singleplayer. wotlk, here i come.

 

Ehm ok, velg en server med litt folk, er tross alt bare 500k brukere sålangt, wow har 10 mill er jo ikke rart det er mange online der. + i warhammer online så er folk i scenarios all the time, er jo tross alt over 10 og velge i, menne wow har de 4 samme! win win

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvilken server du spiller på ja ... Selv spilte jeg order på en av rollespillserverene og tuslet rundt i ensomhet så og si hele tiden. Ikke et eneste scenario fra jeg var rank 12-23, ikke et eneste! Dermed bestemte jeg meg for å bytte server og spiller nå på en open rvr server der jeg stort sett ikke trenger å vente mer enn 1 minutt for å bli med i et scenario og der det også er rimelig lett å danne grupper for pve og PQs. Anbefalingen er enkelt: Er du ensom så bytter du server og når du har gjort det så finner du deg et aktivt guild.

Lenke til kommentar
nei, spillet er en forbanna flopp for min del. er faen ikke folk noen steder. synd. er ikke noe vits i å kaste bort penger på singleplayer. wotlk, here i come.

Grunnen til dette er enkel: RvR.

Alle er i RvR/Scenario omtrent heletiden... simple as that.

Fint lite open rvr som er "problemet" her, det hadde jo heller ikke vært et problem da folka hadde vært rundt om på kartet. Problemet er scenarios, som gir latterlige mengder xp og renown, så det er ikke vits i å gjøre noe annet. Og når det mest populære tidsfordrivet i spillet er et instanced minigame, blir det tomt ellers.

 

Og til dere som sier at MMO's trenger tid: Nei. Eller joda, de trenger det, men nei - de har ikke det. Se på Conan. Vanvittig bra utgangspunkt, men det er en flopp. Om det spillet blir bra til neste år en gang er det ingen som bryr seg om (unntatt den stabiliserte basen på 150-200k). Samme med WAR, det har fram til wotlk til å imponere buksene av en haug med folk. Fram til neste uke, faktisk, da kommer patch 3.0.1 og folk må sette opp payment i WAR. (skulle nesten tro det var en form for konkurranse der)

 

Det er noen ting som må på plass, blandt annet chat. Og det har ingen ting å gjøre med å være bortskjemt. Det har å gjøre med at vedkommende hos Mythic med ansvar for dette må dra hue ut av ræva, takk. Helst nå med en gang. Jeg vil VITE hva som skjer rundt meg. Nå er jeg 100% avhengig av at noen i guildet er der det skjer noe, for at jeg skal få vite det.

 

Enten det eller baser spillet rundt 1v1 (neeeeeei!!!!). For så lenge min tank er avhengig av folk for å gjøre noen forskjell, må jeg kunne finne de folka.

 

Misforstå meg rett; jeg skal IKKE tibake til wow. Det er derfor jeg blir frustrert over grunnleggende ting i WAR som burde vært på plass på Alpha stadiet.

Lenke til kommentar

Ting bedrer seg nok etterhvert, EA presset nok også EA Mythic til å slippe spillet litt tidlig, var jo utrolig at EA lot de utsette spillet i første omgang.

 

Jeg vet ikke hva det er med chaten, men den er både uoversiktlig og vanskelig å bruke i mine øyne, om det fordi jeg ALDRI ser noen skrive noe som helst der eller hva det er aner jeg ikke. Om noen faktisk ender opp med å skrive noe der så får jeg det jo faktisk ikke med meg heller, tragisk men sant dessverre..

 

Syntes det er idiotisk å si at folk er bortskjemt med World of Warcraft chat? Hva skal liksom det bety?

Så om det kommer et middelmodig spill så kan jeg bare si "det er du som er bortskjemt av å spille et bedre spill"?

Nei den går nok ikke, det at chaten er veldig bra i World of Warcraft er jo bare positivt for det spillet, og det at WAR sin chat er langt dårligere er jo en stor svakhet for WAR og kanskje de burde ta litt lærdom av den som er i World of Warcraft?

 

Jeg driter nå fint i hvordan chaten er, om det ligner på noe fra andre spill eller ei, bare det funker! Og det funker bra!

Community syntes jeg er livsviktig i et MMO, er jo tross alt derfor vi spiller det? Ellers så kunne vi likså greit spilt offline.

Til nå har jeg vell sett fattige 2-3 tells, og litt snakk i RvR, utenom det så sier jo ingen noe som helst, er det noen åpen chat i de forskjellige områdene i det hele tatt?

 

Det å bare kunne kommunisere med andre er det latterlig lite av i dette spillet til å være et mmo, har vell egentlig ikke vært med på noe så snebert før? De dreper mye av "MMO-følelsen", samtidig som det å få hjelp, lage grupper osv.. blir jo nærmest klin umulig, og det å bare bedrive litt "skit snakk" går jo heller ikke. Om du er i et større guild så legger du kanskje ikke like mye merke til dette, ettersom det sikkert er en guildchat hvor det blir sagt ditt og datt og trenger du noe som helst hjelp, en gruppe eller noe så tar du det bare opp med guildet, men for alle oss andre føles dette både rart og feil slik som ting er forøyeblikket.

 

 

 

Når det kommer til at du får for mye EXP og Renow i RvR så alle bedriver det 24/7 så er jeg ikke helt enig.

Ja du får en fin mengde med EXP av RvR, men hva er negativt med det? Spillet er jo hovedsaklig bygget rundt RvR, selv syntes jeg PvE (hvert fall til Dark Elves) har skuffet litt og er nokså kjedelig, spesielt ettersom det føles ut som det tar en evighet å gå opp rank / level siden det kun er 40 ranks. Da syntes jeg det er MYE morsommere og tilbringe tid i gode RvR-kamper, og ser ikke noe negativt med at jeg får EXP av dette? Da slipper jeg jo faktisk å bruke tid på ting jeg ikke finner så veldig morsomt, og kan heller bruke all min tid på det jeg syntes er morsomt fra rank / level 1 og hele veien til maks rank / level om jeg ønsker det? Hvorfor skulle det være så negativt?

 

Slik som det er lagt opp nå så kan du gjøre akkurat det som passer deg i spillet, mens i de fleste andre spill så er det jo slik at det å bedrive low-level PvP er meningsløst fordi det du får ut av det gjerne ikke har noe betydning ved høyere level, samtidig som du kaster bort tid på å bedrive noe som ikke får deg opp level og samtidig bare gir det utstyr som du senere ikke har brukt for?

 

I WAR kan du jo gjøre det du føler for, og samtidig avansere i spillet? Hvordan skal det være negativt?

Syntes ikke du får for mye EXP i RvR akkurat, jeg får vell alt fra 700 - 5000, hadde fått mer enn det om jeg hadde drivi og brukt like lang tid på å queste?

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at spillet føles "tomt", og det er BÅDE på grunn av manglende chat (du er aldri alene når du har Barrens chat:), OG på grunn av at mange velger å kjøre scenarios for å levle. Og de folka ser man jo ikke ellers.

 

De henger litt sammen. Manglende chat gjør det vanskelig å finne de folka som gjør det samme som meg (f.eks. chapter 14 pq's). Mitt personlige valg er å ikke levle i scenarios, og da er jeg avhengig av å finne comrades til tider.

 

Det er mange som liker scenarios, og all respekt for det. Men det er også mange som sitter med kalkulator og har regnet ut at xp/time faktoren er bra nok i scenarios til å "slippe" å gjøre noe annet. Og da må server cappen heves, for da er det ikke nok folk til de andre 95%-ene av spillområdene.

 

Jeg synes det er rart jeg skal føle meg aleine i et MMO på en full server. Og jeg nekter å spille Tor Anroc uansett, selv om jeg er black orc og har knockback :p (og det er eneste scenario som popper opp så det er eneste alternativet)

Lenke til kommentar

Til dere som snakker om at spillet er "øde", hvorfor ikke bare finne en guild å joine? Behøver ikke å være noe hardcore, bare en guild hvor folk snakker litt. Når mythic evt. får chatten opp til deres standard, kan dere jo bare leave for den saks skyld, om ikke guilden var akkurat det du tenkte deg, men i mellomtiden har du sikkert hatt noen å prate med værtfall.

Lenke til kommentar

Er ikke det det er snakk om. Jeg er i et guild med 150-ish folk, mellom 30 og 50 online på kvelden. Men det gjør jo ikke at det er folk rundt om i spillverden for det. Det er DER det er øde. Jeg kan løpe rundt i evigheter uten å treffe andre. Da føles det som et singleplayer spill med IRC/MSN i et vindu nede i hjørnet.

 

Serveren min er forresten full/full, og jeg har stått nesten en time i kø for å komme inn noen kvelder. Da forventer man omtrent at man ikke skal se bakken for bare folk :)

 

Når mythic evt. får chatten opp til deres standard [..]

Min standard er at det finnes en mulighet for å kommunisere med andre spillere. Jeg vet det er folk som driver med de samme tinga som meg, men jeg aner ikke hvor de er. Det er litt spesielt at dette ikke er der "out of the box" i et MMO. Jeg ville trodd det var det første folk hadde reagert på i betaen.

 

Open parties er genialt, men det er ikke en erstatning for general-/zonechat. Av mange grunner.

Lenke til kommentar

Nå forventer jeg aldri å se folk overalt hvor jeg går i en spilleverden, og det tror jeg aldri har skjedd heller. Kan hende jeg har en annen oppfatning, men jeg syns ikke spillet er "øde" når det gjelder å se folk rundt om i spilleverdenen. Nå kan dette ha noe med at jeg har spilt alle mulig MMO spill, fra folksomme MMO'er som WOW til lite folksomme som swg/vanguard. Så kan hende jeg ikke legger merke til dette dere snakker om av den grunn. Spiller på Karak Eight Peaks, som er en av de mere folksomme serverne, så det kan jo også være en av grunnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...