Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Enig med deg Purplehaze.

 

Er Mythic lure fjerner de hele scenario biten slik at folk er nødt til å møtes i rvr. En forbedring av chaten/muligheten for å se andre spillere bør også komme. Dette er vesentlige endringer som fort kan avgjøre om spillet er liv laga eller ei.

 

Edit: Er jo latterlig at man skal føle seg alene på et spill der det sitter over en halv million andre og spiller..

Endret av Uglegutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig ikke at de fjerner Scenarioene, og det kommer de heller aldri til å gjøre. Dersom man ikke har allverdens tid er det umåtelig tilfredsstillende å kunne hoppe inn i en RvR-kamp nesten umiddelbart, daske litt Order-folk i et kvarters (eller halvtime, time, etc.) tid, og logge av igjen. Trenger ingen organisering på forhånd, og man slipper PvE-dillet som følger med sieges.

Lenke til kommentar
Det stemmer at de forskjellige sonene er delt opp i minde områder. Jeg synes derimot ikke det er det minste vanskelig å komme i kontakt med folk.

 

Gjør public quester, vanlige quester, instancer. Du finner lett grupper gjennom det åpne gruppesystemet. Snakk med folk. Hvis du er hyggelig med folk er de hyggelig tilbake. Jeg kjenner riktig nok en del folk fra før som jeg spiller sammen med, men er blitt kjent med masse folk, og har nå fått plass i en guild som er med i den største alliansen på serveren på destruction.

 

Det er ikke vanskelig å bli kjent med folk hvis du går inn for det. Legg folk til friends listen din hvis du liker å gruppe med de, så snakkes dere igjen. Rett som det er har du et stort nettverk av venner og masse å gjøre hele tiden.

 

jeg spiller på en RP server, så selvfølgelig er jeg ute etter selskap og jeg gjør mitt beste for å finne det. har funnet en guild nå da. på serveren spiller jeg Order (Med) mot Destruction (Hi) og ser forbanna lite folk.

 

jeg er en ultrasosial mmospiller, hvis ikke jeg har noe bra guild eller syns det er for singleplayer så er det gamebreaking for meg. så ikke tro jeg ligger på latsiden mtp sosiale i spillet. det er bare så dårlig lagt opp chat og sånn.

 

jeg skule gjerne likt og vist hvor mange det er på hver faction på en server... virker som under 1000 på hver side.

Lenke til kommentar

haze sa det veldig bra:

 

Sårry, litt hissig der. Men jeg ble 100% tatt på senga - rett og slett sjokkert - over at det nesten ikke er muligheter for å kommunisere i dette spillet. I et spill som er selverklært balansert rundt samarbeid, IKKE rundt 1v1.

 

og jeg vil heller ikke åpne wowaccen min, men blir det ikke mer folk omkring og bedre chat/communitymuligheter, er det nok back 2 wow med meg når wotlk kommer:( noe jeg for all del ikke hadde regnet med etter 20 lvls med black orc fra releaseday. på mine alts er det bare deprimerende dødt på serveren.

Lenke til kommentar
men ja, jeg er sikker på at det hadde hjulpet, hadde ikke zonechatten vært delt opp i mange småzoner inni zonen. håper de fikser dette.

 

jeg vet jeg flooder tråden her, men fruster noe villt nå. vil ikke tilbake til wow :p

 

Jeg føler akkurat det samme som deg, ffs det er en mmo ikke singel/rollespill, det virker som war er lagt opp til å ha mange spillere i den verdenen/serveren man spiller på også er det så usosial så det går an å bli, føler at folk ikke kan snakke, men så har jo war det dårligste chat systemet ever da.

Lenke til kommentar

Scenarios vil aldri forsvinne, jeg var sikkert bare superfrustrert i forrige post. Men scenarios får mye pepper om dagen, og det er en grunn til det.

 

Jeg, og mange med meg, vil helst ha scenarios som "noe i tillegg" til alt annet. Men sånn det er nå er det eneste måten å få opp renown, pluss at man får massemasse XP også. Tar man med questet (som man gjør) er det nesten bedre enn å queste vanlig. Bare ved å stå i en warcamp. Scenarios burde ikke være et bedre alternativ til levling enn questing/pq/orvr.

 

Jeg savner Open RVR. Og jeg tror 2 ting er med på å "ødelegge" det :

 

- Latterlig lite xp/renown i keep sieges. Det blir kun for morro skyld. Det ER morro, jeg hadde gjort det om det hadde KOSTET xp/renown, men det er mange som grinder, og da er scenarios best. Uten sammenligning.

 

- Så er det det med chat. HAdde det vært bedre muligheter for å treffe andre, hadde det sikkert vært mere enn nok spillere til både keep sieges og PQ's. Nå er det faktisk vanskelig å finne folk rundt om i verden. Sånn skal det strengt tatt ikke være i et nytt MMO?

 

Nå er det tomt rundt alle keeps og tomt i PQ's og fullt av folk i warcamps ved siden av NPC'en som gir scenario quest. Og OM det skjer noe annet en plass er det umulig å vite om det om man er et annet sted. Jeg liker å romle rundt, så jeg er alltid et annet sted :)

Lenke til kommentar
Scenarios vil aldri forsvinne, jeg var sikkert bare superfrustrert i forrige post. Men scenarios får mye pepper om dagen, og det er en grunn til det.

 

Jeg, og mange med meg, vil helst ha scenarios som "noe i tillegg" til alt annet. Men sånn det er nå er det eneste måten å få opp renown, pluss at man får massemasse XP også. Tar man med questet (som man gjør) er det nesten bedre enn å queste vanlig. Bare ved å stå i en warcamp. Scenarios burde ikke være et bedre alternativ til levling enn questing/pq/orvr.

 

Jeg savner Open RVR. Og jeg tror 2 ting er med på å "ødelegge" det :

 

- Latterlig lite xp/renown i keep sieges. Det blir kun for morro skyld. Det ER morro, jeg hadde gjort det om det hadde KOSTET xp/renown, men det er mange som grinder, og da er scenarios best. Uten sammenligning.

 

- Så er det det med chat. HAdde det vært bedre muligheter for å treffe andre, hadde det sikkert vært mere enn nok spillere til både keep sieges og PQ's. Nå er det faktisk vanskelig å finne folk rundt om i verden. Sånn skal det strengt tatt ikke være i et nytt MMO?

 

Nå er det tomt rundt alle keeps og tomt i PQ's og fullt av folk i warcamps ved siden av NPC'en som gir scenario quest. Og OM det skjer noe annet en plass er det umulig å vite om det om man er et annet sted. Jeg liker å romle rundt, så jeg er alltid et annet sted :)

 

Det kommer nok etterhvert( håper jeg) må huske at det er bare ca litt over en måned siden det var realesed

Lenke til kommentar

Ja savner veldig general chat, ala LF2M xx Quest, PQ chap 8 etc.. Chatten er ekstremt vanskelig å ordne med, prøver å fjerne npc snakk fra den, men finner det rett og slett ikke ut. Den blir spammet ned på 4 sec om jeg er et sted med 3+ npc.

 

Noe av det mest frustrerende er faktisk det at 8/10 ikke svarer på tells. Vet ikke om de er idioter, at de ikke vet hvordan, eller om de ikke ser det, men svare på tells er tydligvis ekstremt vanskelig.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Noe av det mest frustrerende er faktisk det at 8/10 ikke svarer på tells. Vet ikke om de er idioter, at de ikke vet hvordan, eller om de ikke ser det, men svare på tells er tydligvis ekstremt vanskelig.

 

Det som er problemt er at chatten originalt har for store bokstaver. Man får inn tells fra alle NPC'er, og da går listen utrolig fort opp. Så hvis du sender en tell til en person, så kan det godt være den er borte fra den synlige listen etter 1 sek. Er ikke alle som legger merke til slikt. Det er sikkert mange som har fikset på chatten og fjerner unødvendige NPC tells, men jeg snakker om hvordan det er satt opp originalt :) Håper selvføgelig dette blir gjort noe med, og at det blir mer aktivitet i chat.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
rett og slett sjokkert - over at det nesten ikke er muligheter for å kommunisere i dette spillet.

 

Jeg har tydligvis ikke samme problemet, chatten funker bra den.Kommunikasjonen er god i scenarios, keep sieges og lignende.

 

Men Mythic jobber nå med å få chatten enklere for bortskjemte WoW spillere som ikke orker sette seg inn i nye ting- Ny chat er på vei i neste hovedpatch .

Lenke til kommentar

Opplevd et par minuser med chat-en, ja. Jeg må locke den hver gang jeg spiller, innstillingen lagres altså ikke. Ganske ofte holder den seg ikke i chat-en jeg bruker (f.eks warband, scenario, etcetc), noe som gjør at jeg må velge med musa eller skrive /blabla hver eneste gang. (du kan ikke engang velge scenario chat med musa). Jeg finner heller ikke ut hvordan jeg får luket bort alt det unødvendige. Fått bort noe, men jeg behøver faen ikke se "You have recieved 1 silver and 23 brass" etter å ha drept en fiende. Jeg vil bare se chat! Mennesker som snakker! Gah!

Lenke til kommentar
rett og slett sjokkert - over at det nesten ikke er muligheter for å kommunisere i dette spillet.

 

Jeg har tydligvis ikke samme problemet, chatten funker bra den.Kommunikasjonen er god i scenarios, keep sieges og lignende.

 

Men Mythic jobber nå med å få chatten enklere for bortskjemte WoW spillere som ikke orker sette seg inn i nye ting- Ny chat er på vei i neste hovedpatch .

 

Har ikke noe med bortskjemt, det har å gjøre med at det er en mmo altså må det kunne kommuniseres overalt

Lenke til kommentar
At en BW gjør over 130k damage i t2 har jeg faktisk vanskelig for å tro. I t3 derimot er det ikke uvanlig at både BW og Sorceress har godt over 100k damage.

 

Ang. xp-en er det en exploit som gjør at om du leaver gruppen får du mye mer xp og renown. Er rimelig sikker på at det blir ordnet på etterhvert.

 

Den exploiten kan kun exploites av en eller to klasser. Har prøvd det selv, men det er umulig om du ikke klarer å nuke ned en annen klasse på kort tid. Eller, tagger en kar og holder deg i livet.

Bright Wizards står 1000m unna og fyrer av firebolts som dreper deg på to sekunder, om dem exploiter eller ikke spiller ingen rolle. Dem skal ha en kraftig nerf!

Lenke til kommentar

Hmm, har spilt Sorcrer en stund nå og må se det duger i PvE, men ikke spesielt morsomt i RvR, hvert fall så fungerer det dårlig med min spillestil?

 

Saken er jo at en Sorcrer dør så grusomt fort, altså jeg må egentlig begynne å løpe sekundet noen har tatt et angrep på meg, eller så vil jeg død innen de neste sekundene.

 

Er litt morsomt med Sorcrer, tar bra med damage osv.. Morsomt med spells så du kan angrepe godt fra avstand og slike ting, også noen fine AOE spells, bare at du er død før du egentlig får brukt noen av de bedre som tar litt tid å caste.

 

Sorcrer ruger jo gjerne veldig høyt opp på DPS lista, nå har vell ikke det noe å si sånn egentlig? Du får vell ikke noe mer renow points eller EXP av det? Men vi er jo gjerne de som dør oftest også, og jeg føler liksom at jeg ikke gjør stor nytte i RvR som Sorcrer da jeg dør så fort og så ofte? Blir ikke spesielt morsomt for meg selv heller i lengden, i små fights hvor jeg ikke blir fokusert, eller hvor vi er flere enn motstanderen så skinner jeg jo med at jeg kan dra ut mye damage uten å dø selv, men i større kamper er jeg død veldig fort ettersom alle vet at jeg er easy kill og har ikke nubbe kjangs egentlig.

 

 

Hva er det som er viktig i RvR med tanke på å få flest mulige poeng, samt EXP?

Det går vell ut på å ikke dø? Holde deg med den største gruppa lengst mulig, være i nærheten av der hvor det blir drept flest? Er vell ikke stort annet som teller? Det å ta over punkter gir deg jo ikke noe som helst (som er ganske dårlig i mine øyne, for da tenker de fleste lite taktisk og bare går rundt i en stor gruppe, hvorfor skal en alene gå å ta over et punkt når du egentlig ikke får noe igjen for det?)

 

Hvilken klasse vil dere si gjør mest nytte av seg i RvR?

Jeg tenkte først på en tank, altså Black Orc eller Chosen, de tåler jo bra med juling, er vell bare Ironbreaker som tåler mer enn Chosen? Negative er jo at du knapt klarer å drepe noen på egenhånd, prøvde litt med en low-level Chosen, og hvis mindre det ikke er en klasse som tåler veldig lite klarer jeg ikke å drepe vedkommende? Men på den andre siden overlever jeg lenge, og om jeg går i en gruppe så kan jeg løpe midt inn i mølja og samtidig kunne komme levende ut igjen etterpå!

 

Men så er det jo det faktum at tank klasser stort sett egner seg dårlig i PvP? De fleste skills du får har jo noe med taunt å gjøre, få NPC'er til å foksuere seg på, dette har jo absolutt null innvirkning i RvR-kamper ettersom motstanderene er andre spillere? Gjør dette tank til en dårlig RvR klasse? De tåler kanskje mye, men når de tar så latterlig lite damage som de gjør så hjelper det kanskje ikke så mye at de tåler litt juling? Eneste positive de gjør er vell at noen av motstanderene da bruker tid på å få ned tanken, som tar litt tid også istedenfor å gruse løs på diverse andre?

 

 

Er det kanskje en eller annen klasse som er en slags balanse mellom tank og ren DPS?

Sorcer på sin side tar jo veldig bra med damage, men tåler latterlig lite.

Tank tåler veldig mye, men tar latterlig dårlig damage.

Finnes det kanskje det ultimate mellomting her? En klasse som tar greit med damage og samtidig ikke dør så alt for lett?

 

Slik som RvR systemet er lagt opp virker det for meg som at det å overleve lengs i kampene er det som gir deg mest tilbake, det å løpe rundt som en tank og ikke engang klare å drepe noen som helst, men at du samtidig veldig sjeldent dør og dermed løper rundt med hovedgruppa og får RP og EXP fra nesten alle kills gir deg mest igjen?

Lenke til kommentar

Spiller Bright Wizard selv og er mye av det samme som sorceress. spilte sorceress i betaen. For å overleve lenge så er man avhengige av gode healere og at man får nullstilt combustion av og til og ha så godt overblikk at man klarer og komme seg bak vennlige linjer for å få opp HP. Synes BW og sorc er spennende klasser og spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...