Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Scaler dmg/healing på abilitys? Ser ikke slik ut i tooltip og jeg healer jevnt over like mye på rank 12 som på rank 8. Top plasseringen min i healing er fremdeles den jeg tok som rank 8. Har selvfølgelig myeå gjøre med hvordan scenarioet gikk, men jeg bare lurer.

Scaler hvert level, og med stats og masteries og eventuelle tactics.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, Tier1 PQ's for min Dark Elf er jo en eneste stor spøk egentlig, vi er toppen 4-5, normalt er det kanskje bare meg og en til, mulig vi er tre stykker om vi er heldige? :(

 

Ikke kjangs til å få gjort noe større da, klarer kanskje del 1 og del 2, men bossen i del 3, ikke kjangs i havet!

Og community i dette spillet er jo helt dødt! Kanskje ikke så rart såpass rotete og uoversiktlig som chat-systemet faktisk er, for å være helt ærlig så vet jeg egentlig ikke selv helt hvordan jeg snakker i de forskjellige kanalene enda, uten at jeg har lagt så mye krefter i å finne ut av det heller da :p

Lenke til kommentar

Håhå, prøv dere på Clan Karond. Har en level 14 engi der og har ikke gjort en eneste PQ. Det er helt tomt. I tillegg er jeg heldig om jeg får gjort én Morkain Temple på en hel dag. På Eltharion, der jeg har min 22 Chosen, er det masser av folk som gjør både PQ's og scenarios. Prisen man betaler for å ville slippe unna kø...

Lenke til kommentar

Vil ikke si det er så fantastisk mange som gjør PQ i lav level på Eltharion. Iværtfall ikke i Dark Elf sonen :( Derimot er scenario køene så kort at dette veier opp. Igår fikk jeg ikke gjort en quest siden jeg kom inn i scenarios hele tiden (tier 1). Var maks 20 sek ventetid på å komme inn i scenario, og jeg køet kun på et av scenarioene. Er dog litt kjedelig å vase rundt med rank 4 armor på rank 12 :whistle:

Lenke til kommentar

Spillet har virkelig lagt opp for at en større mengde skal spille det, noe som egentlig er helt greit.

Problemet er dog når mengden spillere rett og slett ikke fyller innholdet og systemet de har lagt opp til?

 

For å være helt ærlig så har Tier1 for Dark Elves vært en smule skuffende, oppdragene er nokså repeterende og ingen spesielt morsomme, mye av humoren som du finner i start området til Greenskins er borte og alle PublicQuests er tomme?

 

Nå har jo spillet lagt opp for enkel og rask traveling fra det ene området til det andre, så man kan jo lett bare hoppe over til Greenskin Tier1 uansett Destruction rase / klasse, men er liksom ikke det som er poenget.

 

Det som var det smått geniale med WAR var jo nettopp PQ's, mye av sjarmen og hele poenget med det forsvinner når det nå stort sett aldri er nok folk til å gjøre de, og communityet er såpass svakt at det er jo umulig å samle seg en gruppe heller, ettersom ingen vet hvordan eller gidder å bry seg om chat'en.

 

Klart du kan farme PQ's ved å bare gjøre del 1 og del 2 om og om igjen, og du vil jo enkelt få deg nok influence til å få gode rewards, problemet ligger mer i at det føles som et eneste stort grind og det er jo like frustrende hver gang å gjøre del 1 og del 2 og vite at du ikke klarer bossen og dermed går glipp av PQ's loot.

 

Dette er jo ikke oss som spillere sin feil, og det er utrolig trist at det hele blir sånn.

Bossen er jo gjerne lagt opp til at det må være rundt 8-12 spillere der som sånn halvveis vet hva de driver med, og når det da er normalt 1-3 stykker, og kanskje du er heller og er fem stykker under peak hours så blir det vanskelig, det er såpass mange PQ's områder i de forskjellige delene av spillet så det splitter jo opp bare enda mer, og FULLSTENDIG idiotisk er det at det faktisk er Dark Elves quests som kun kan bli utført i den korte perioden hvor et PQ's har blitt gjennomført og er under resetting, snakker da om Dark Ambition eller hva oppdraget heter.

 

Tanken bak PQ's er genialt, og det fungerer som en drøm når det er nok folk som deltar, men når situasjonen er den at det er såpass få som det faktisk er for øyeblikket så faller det hele igjennom i mine øyne.

 

 

Og da har vi bare en ting igjen, og det er RvR som fungerer glimerende!

Bort sett fra at communityet er like elendig selv i RvR, null kommunikasjon, null taktikk eller noe så er det jo faktisk veldig morsomt! Litt kjipt er det jo at hver gang jeg skal prøve å joine RvR så blir det den samme banen HVER ENESTE GANG, i går deltok jeg i RvR i mangfoldige timer, SAMTLIGE ble Nordenwatch, jeg har faktisk ikke fått prøvd meg på noen av de andre fordi det er kun Nordenwatch som popper hver eneste gang?

 

I lengden blir jo også dette litt ensformig og kjedelig, og spesielt på dagtid hvor Order av en eller annen merklig grunn vinner 9 / 10 kamper, uten at jeg helt forstår hvordan. De kan finne på å vinne en kamp hvor vi har hatt flest punkt i stort sett hele kampen?

 

Det er virkelig positivt at du faktisk kan gå opp level i RvR, du kan jo faktisk gå relativt raskt opp level, jeg føyk opp 3-4 i går på noen timer, så det føles ikke bortkastet å bruke for mye tid på RvR i lavere level siden du faktisk får greit med EXP av det hele.

 

 

Det som skuffer i spillet er altså i mine øyne PvE, nokså kjedelige og gjenntagende oppdrag er ikke spesielt morsomt i lengden, og det som faktisk er morsomt nemlig PQ's får du ikke gjort stort av siden det er alt for få spillere i de lavere levlene..

En annen ting er jo også det at combat føles "laggy", ting flyer ikke akkurat optimalt i kamp og det gjør egentlig PvE enda litt mer frustrerende, i RvR tenker jeg ikke så mye over det fordi jeg har helt andre ting å tenke på, i PvE derimot hvor ting rett og slett er litt kjedelig så sitter jeg og irriterer meg smått over det hele tiden.

 

 

Må stille spørsmålstegn ved om det faktisk er for lav cap på antall spillere på serverne?

Spillet er lagt opp og designet for en stor mengde av spillere, med såpass stort fokus på RvR og så mange forskjellige PQ's så trengs det en god del spillere i alle områder, i alle faser av spillet. For meg virker det som om GOA sin servere ikke takler den påkrevde mengden av spillere som faktisk spilldesignet har lagt opp til?

 

Om det er noe som helst bedre i USA aner jeg ikke, men når du står 1time i kø for å komme inn og etterpå finner ut at det knapt er en levende sjel i noen av PQ's rundt deg, eller i området generelt så begynner du jo å lure litt? Det kan vell ha mye å gjøre med spillet er ferskt, fått lite publisitet osv.. Så de som spiller er folk som visste om spillet på forhånd, som begynte å spille alt fra early access og spiller såpass mye og har en såpass rask progressjon at casuals spillere og de nye spillerne henger for langt etter og blir mutters alene, og med lav player cap på serveren så blir ting enda litt verre.

 

 

 

Må si at det dessverre er veldig stusselig å være en lower-level Dark Elf :(

Eneste som er morsomt i spillet for min del er RvR, og PQ's.. Sistnevnte lar seg knapt gjøre for mitt vedkommende når det ikke finnes et snev av spillere i mine områder?

Lenke til kommentar
Om det er noe som helst bedre i USA aner jeg ikke, men når du står 1time i kø for å komme inn og etterpå finner ut at det knapt er en levende sjel i noen av PQ's rundt deg, eller i området generelt så begynner du jo å lure litt? Det kan vell ha mye å gjøre med spillet er ferskt, fått lite publisitet osv.. Så de som spiller er folk som visste om spillet på forhånd, som begynte å spille alt fra early access og spiller såpass mye og har en såpass rask progressjon at casuals spillere og de nye spillerne henger for langt etter og blir mutters alene, og med lav player cap på serveren så blir ting enda litt verre.

Selv om det stort sett er medium\high på axe bite pass - order, så er det jo en del folk der, men det kan godt være noe i det du sier at server capen virker litt lav. Det har nok ikke noe med serveren å gjøre, da de er en del av det flunk nye datasenteret til goa som kostet vel 12 eller 15 mill euro. Det det kan være er at spillets nettkode ikke er optimalisert skikkelig enda, og at de venter med å øke capen før de får fikset på det. Eventuelt at de faktsik ikke får til mer. I tillegg kan det jo være at capen er satt lav for å gjevne ut ubalansen mellom destuction og order. Folk gidder ikke joine destruction på servere der de må vente i kø hver kveld, mens de kan joine order for der er det ingen kø. Dermed får de en bedre server.

 

Høres logisk ut for meg, men er jo bare spekulasjon.

Lenke til kommentar

Tror kanskje capen er litt lav. Det er rart å komme inn til en "tom" server etter å ha stått en time i kø. ANER faktisk ikke hvor alle gjemmer seg. Noen som vet hva servercapen er? Jo mere jeg tenker på hvor få spillere jeg faktisk møter rundt om, jo mere lurer jeg på dette.

 

Virker jo som om det bare er et par-tre hundre folk online max pr. side pr. server?

 

Jeg er rank 25, fløy masse rundt i Greenskin og Dark Elf tier 3 i går, tror jeg møtte MAX 10 andre spillere. Av disse var ÉN av dem order. Kan ikke være så få som er rundt min level?

 

Mulig det er jeg som kløner. Mulig mange står og venter på TA ved siden av questgivere til scenarios, og velger å levle sånn. Men det kan vel ikke være alle?

 

Lurer fortsatt på hvor folka gjemmer seg :)

 

En del av bugsa som irriterte meg ble fikset med forrige patch, men det som har bekymret meg siden launch bekymrer meg fortsatt, i enda større grad. DET ER IKKE FOLK HER!! Greit nok om det hadde vært på en tom server, men denne er full/full og vi snakker peak hours. Mulig alt plutselig blir magisk annerledes på rank 40, men sånn det ser ut kunne og burde det vært minst 5 ganger så mange pr server før den var full.

 

Eller kall det "sry lol! capped out b/c crap hardware and/or coding", og ikke "full", for det er den ikke.

Lenke til kommentar

Purlehaze, du kan alltid kjøre /who 1, skrive opp antallet spillere, så /who 2 helt opp til 40. Da får du svar over hvor mange som er inne å serveren :)

 

Men helt ærlig på Eltharion så er det DRITMYE folk i tier 3 Avelorn. I warcampen er det alltid dritmye folk.

Lenke til kommentar

Er det en ting som er sikkert, så er det at Bright Wizard er overpowered sammenlignet med Sorcrer..

En mot en så tar en Bright Wizard meg ALLTID, om jeg så pøser ut de beste kombinasjonene jeg har så har faktisk en Bright Wizard igjen skremmende mye HP..

 

Det er vell 2x eller 3x av de der ildkulene og jeg er TOAST! Jeg har selv ingen angrep som er i nærheten av å ta ned en Bright Wizard med bare tre angrep.

 

Hvorvidt de tåler mer enn oss vet jeg ikke, er mulig at de bare gjør såpass mye mer skade at det føles slik 1vs1, men ubalansert er det nå hvert fall, vi skal jo liksom være mer eller mindre identiske når det gjelder damage og hvor mye vi tåler?

Det er nå hvert fall ikke tilfelle..

Lenke til kommentar

Nå må dere tenke på at de fleste har kanskje forflyttet seg ut av T1, værtfall de som har spilt fra start/headstarten, og dette kan være grunnen til lite folk i PQene.

 

Edit: Og kom dere inn i en guild, det hjelper stort.

Edit2: Spiller på Karak Eight Peaks, og er i en Order guild på rundt 200 mann, og vi pleier som regel å være rundt 50 pålogget til alle tider, blir så klart mindre når natten siger inn.

 

Edit3: Værtfall opp til T3 at det er bare, som regel, en scenario som er populær, hvor resten sjeldent blir brukt. Og når du spiller med bare randoms på laget, så sier det seg selv at det ikke er lett å få til noe taktikk, det er derfor en burde skaffe seg en guild eller en vennegjeng å spille med. Er såklart mulig å få til noe med randoms, men ikke på langt like lett som med en guild/vennegjeng.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Purlehaze, du kan alltid kjøre /who 1, skrive opp antallet spillere, så /who 2 helt opp til 40. Da får du svar over hvor mange som er inne å serveren :)

 

Men helt ærlig på Eltharion så er det DRITMYE folk i tier 3 Avelorn. I warcampen er det alltid dritmye folk.

Nuh! Får prøve det der etterpå en gang. Altså; jeg har klart meg fint - har hatt oppheng på Sopranos i det siste, så jeg har sitti og sett på det samtidig som jeg har questa. Men jeg legger jo merke til at det er fint lite folk, nesten uansett hvor jeg drar hen.

 

Kanskje det bare er meg som har klønete rank. I guildet er det mange rundt 20, og en del rundt 30. Bare meg som er hverken eller, driver og rører rundt midt mellom en plass :p

Lenke til kommentar

Hehe kan jo ikke klage på lite folk i Tier1, det er som å stå igjen på startstreken på maratonløpet etter at startskuddet har gått og lure på hvor alle har blitt av ;) Tier1 og 2 vil bli tommere og tommere jo mer tid det går, det er naturlig og nærmest uungåelig siden majoriteten har kommet seg forbi dette stadiet.

Veldig mange folk nærmer seg pve rank 40 og driver mengder med RvR for å øke Renown ranken sin.

Sonene vil bli mer balanserte når folk begynner å levle opp alter.

 

Har summet gjennom endel forums og problemet oppfattes som svært lite.Mythic/GOA har jo også sagt at til vil bli forandret på over tid etter at spillet har satt seg .

Jeg er enig i at grensen for antall spillere per server bør økes noe, Jacob sjefs produceren ser med argus øyne på dette og har sagt han trolig ikke vil gjøre noe før de ser hvordan endgame arter seg.Gjør man en endring, får det jo konsekvenser for andre ting senere i spillet.

 

Som andre har sagt tidligere; det å få seg en guild er litt betydningsfullt for din opplevelse av spillet , min guild har allianser med andre guilds og vi driver ofte battles om keeps on lignende.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Finnes det noen side hvor det står litt formler for utregning av skade også lignende? Noe alla elitejerks eller hva de het til wow?

 

Så også denne formelenen:

damage done = base DPS + stat bonus - toughness * 1 - (base mitigation - base mitigation * weapon skill)

 

Er det min toughness som reducer min dmg eller er det targetet sin tougness som menes her?

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
Det er noen idiotiske aspekter med Nordenwatch da, prøver å gjemme deg bak steiner osv for å være taktisk, men de skyter jo på en eller annen merkelig måte rett igjennom alt mulig?

Det er fordi de har startet castingen før du gjemmer deg (tror de må ha LOS halve cast timen for å kunne caste eller noe slikt), har puttet dot på deg, AEer noen som står ved siden av deg eller at de faktisk har line of sight (ved å hoppe, stå på siden ol.). Så ja, du kan aldri føle deg helt trygg.

 

 

Er det en ting som er sikkert, så er det at Bright Wizard er overpowered sammenlignet med Sorcrer..

En mot en så tar en Bright Wizard meg ALLTID, om jeg så pøser ut de beste kombinasjonene jeg har så har faktisk en Bright Wizard igjen skremmende mye HP..

 

Det er vell 2x eller 3x av de der ildkulene og jeg er TOAST! Jeg har selv ingen angrep som er i nærheten av å ta ned en Bright Wizard med bare tre angrep.

 

Hvorvidt de tåler mer enn oss vet jeg ikke, er mulig at de bare gjør såpass mye mer skade at det føles slik 1vs1, men ubalansert er det nå hvert fall, vi skal jo liksom være mer eller mindre identiske når det gjelder damage og hvor mye vi tåler?

Det er nå hvert fall ikke tilfelle..

Basicen på BW og Sorc er nok helt identisk. Så om det er nordenwatch du snakker om så er du ute å kjører. Det er jo mange andre faktorer som teller inn. Level, buffs (spessielt resists), bruk av potions, toughness, intelligence, wounds, hva skills de faktisk bruker, combustion\dark magic, morale, og luck på crits\disrupts etc.

 

Når det gjelder høyere levler så vet jeg ikke så mye om sorcer, men jeg tror BWen kan ha det bedre der. Hvertfall med tanke på at de har muligheten for en syk dot spec som gjør at de slipper å stå i ro for å gjøre damage. Mobil caster = dødelig.

 

Er det min toughness som reducer min dmg eller er det targetet sin tougness som menes her?

Om din toughness gir deg lavere damage? :p

Er nok en defansiv stat, det stikk motsatte av str og int. En int eller str, tilsvarer en toughness.

Lenke til kommentar
Finnes det noen side hvor det står litt formler for utregning av skade også lignende? Noe alla elitejerks eller hva de het til wow?

 

Så også denne formelenen:

damage done = base DPS + stat bonus - toughness * 1 - (base mitigation - base mitigation * weapon skill)

 

Er det min toughness som reducer min dmg eller er det targetet sin tougness som menes her?

 

Target sin toughness. Formelen er theorycraftet av Disquette som er aktiv på EJ forumet.

 

 

Link: http://disquette.wordpress.com/warhammer-o...mbat-mechanics/

Lenke til kommentar

Edit: Etter å lest nyhet på war-europe.com så registrerte jeg

 

[...]some of you may receive an email stating that your subscription has ended. In order to continue playing,...

 

Registrerte keyen min på nytt og får nå 'Authentication failed. Please re-enter your user credentials.'

 

Edit2: Hvis jeg har litt talmodighet så kommer det en mail og alt er i orden. :p

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...