Gå til innhold

Hjelp med å kjøpe Asus EEE

N1ko

Anbefalte innlegg

Men xp kommer nå vel til og fungere helt fint på den vandlige ssd disken? Det vil bare ikke være noe superduperraskt :p

Jeg hadde problemer med å kjøre to programmer på en gang, når jeg kjørte XP på min 16 GB EEE. Det var superdupertreigt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SSD Disken må da gå og bytte?

Den går an å bytte ja. Bare å åpne et lite deksel bak. PCI-E porten ligger rett ved siden av Ram-porten.

Sist jeg sjekka var ikke Eee-"diskene" hverken 1,8" eller 2,5" ?

Vet ikke akkurat hvor stor de er i størrelse, men de ser hvertfall slik ut, og går lett an å bytte.

Lenke til kommentar

Skal du ha Asus Eee nå, så venter du til Asus Eee 901 kommer til Norge. Asus Eee 901 black Win XP er "listed" hos flere netshops, sjekk prisguide.

Ikke kjøp 900, dårlig kjøp.

Gå for Linux, og så installer XP etterpå om du vil. Why? Du får 16 GB SSD og 20 GB med Linux, ergo. 4 GB mer plass. Dessuten vil det bli rundt 700 kr billigere.

På 900 er det en Celeron M535 @ 900 MHz, tregt! På 901 derimot er det en Intel Atom N230 @ 1.6 GHz, da vil PC'en klare å kjøre mye bedre.

Linux vil nok være best med tanke på ytelse når det kommer til slike ultraportable PC'er.

Ikke kjøp SSD, utnytt minnebrikk-plassen i Asus Eee. Du får en minnebrikke på 8-16 GB til under 700 kr.

Til word-erstatning så har du Open Office 3.0. Den nye versjonen 3.0, som er i beta-stadium nå, har støtte for .doc og docx, kan også lagres i dette.

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Jeg har allerede kjøpt asus eee 900. Og trives med den, men vil ha inn xp. Synes linux er litt vel tungvindt, da jeg er xp guru nr1. Og grunnen til at jeg vil ha ny hardisk er ikke pga plass, men hastigheter, den disken som står som standart i eee pc ene i norge, har en hastighet på 40/20, mens det finnes samme hardisker med 45/41 hastighet, noe som vil forbedre ytelsen i XP. Og 900MHz er nok til og kjøre xp med firefox, msn, og thunderbird. Har 2gb RAM i den.

Lenke til kommentar

Ah, ok. Men jeg tror jeg uttalte meg litt feil.

Asus Eee 900 var ikke et dårlig kjøp tidligere, men nå som Asus Eee 901 kommer innen veldig kort tid så anser jeg 900 som et dårlig kjøp.

Ny SSD pga. speed er ganske greit, vil forbedre seg det. :)

Men FF, MSN og TB, det er vell ikke de programmene du kan maks. kjøre pålikt?

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg, driver og installerer XP nå :p Og det går trekt, så regner med jeg må ha raskere disk, SDD som denne.

Men ville hest kjøpe fra norge pga frakt, moms og leveringstid :p

Og 901 er ikke salg ennå, pluss at den blir og koste over 1000lappen mer. Og det orker jeg ikke legge i for en pc som skal brukes til ff, tb og msn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...