Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komme rundt skolenette? Skolen har sperra Torrent og spill som CS.S til å koble seg til.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke nettverket til å laste ned med.

Dessuten kan vi finne andre nedlastingskilder enn P2P, det er fullt mulig og finne mengder med demoer o.l på servere om du vil bruke din andel av den gigantiske linja, men jeg kan ikke garantere mer enn 50 kb/s.

Lenke til kommentar
Hei smile.gif

Har begynnt på VGS. Her er internett veldig restriksert om det er det det heter. Jeg kan f.eks ikke laste ned torrent filer med uTorrent, eller koble til steam.

Jeg går selv VGS(elektro) og jeg støtter deg litt i det med CSS og spill. feks:

i dag hadde jeg 2timer fri, da kan det være fint å gjøre noe ;)

Endret av forvirra92
Lenke til kommentar
Hei smile.gif

Har begynnt på VGS. Her er internett veldig restriksert om det er det det heter. Jeg kan f.eks ikke laste ned torrent filer med uTorrent, eller koble til steam.

Jeg går selv VGS(elektro) og jeg støtter deg litt i det med CSS og spill. feks:

i dag hadde jeg 2timer fri, da kan det være fint å gjøre noe ;)

Akkuratt det jeg mener! :wee:

Dessuten, hva er forskjellen på at jeg spiller San andreas og age of empires eller CS:S og WOW?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å få utorrent og mozilla, bare overfør setupen på en minnepinne ifra en pc hjemme, så setter du minnepinnen i skolepcen, så installerer du programmet på skolepcen, værre er det ikke. Sånn lurte vi datafolkene på vår skole.

Når vi skulle levere PCen før ferien fikk datafolkene rimelig sjokk

"Hæ??? Utorrent? Hvordan klarte dere dette? Hvor lenge har dette pågått? Derfor mange klaget på linjen?"

Lenke til kommentar
Det finnes 1000 vis av videoer på youtube, som viser hvordan man kan komme seg forbi nettverket på skolen, bare å søke i vei.

Link? Hva skal jeg søke på? :)

For dere som skriver her uten å hjelpe, men å komme med kritikk; La vær å bry deg.

Takk til dem som faktisk skjønner litt :)

Bob92: Noen linker eller so on? Om denne tråden blir helt OffTopic, så kan vel jeg og du ta det per PM? :innocent:

Lenke til kommentar

Torrent er en vederstyggelighet på offentlige nett. Antall connections til hver bruker skaper ofte så stor last på utstyret at det går tregt for alle, til tross for ledig båndbredde.

Diverse proxy sider og Tor nettverk hjelper muligens mot blokkerte enkeltsider.

For CS:S etc. er nok VPN løsninger muligens det beste?

Se f.eks. på https://www.relakks.com/ som har 30 dager gratis før det deretter koster 50kr/mnd.

edit: Om skolen har egne DNS servere som blokkerer nettet (man får beskjed i nettleseren om at siden er blokkert) kan man muligens forbigå ved å bruke gratis åpne DNS servere som OpenDNS ( http://www.opendns.com/ ).

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Torrent er en vederstyggelighet på offentlige nett. Antall connections til hver bruker skaper ofte så stor last på utstyret at det går tregt for alle, til tross for ledig båndbredde.

Diverse proxy sider og Tor nettverk hjelper muligens mot blokkerte enkeltsider.

For CS:S etc. er nok VPN løsninger muligens det beste?

Se f.eks. på https://www.relakks.com/ som har 30 dager gratis før det deretter koster 50kr/mnd.

edit: Om skolen har egne DNS servere som blokkerer nettet (man får beskjed i nettleseren om at siden er blokkert) kan man muligens forbigå ved å bruke gratis åpne DNS servere som OpenDNS ( http://www.opendns.com/ ).

Tipper de blokkerer porter, det som oftest er brukt etter egen erfaring med skolenett iallefall.

Finnes det ikke noe bra gratisprogram? :(

Du må tunnele informasjonen til noen som kan ha åpne porter, tviler på du finner noen som tilbyr det gratis. For ikke å snakke om at en sånn gratistjeneste ganske kjapt ville blitt swamped ettersom folk fant den og dermed ville den bli ubrukelig til spilling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...