Gå til innhold

Juletråden 2008 - Gledelig Jul!


P1ndy

Brukerenes matvaner på julaften  

354 stemmer

  1. 1. Hva pleier du å spise på julaften?

    • Juleribbe
      171
    • Pinnekjøtt
      170
    • Lutefisk
      10
    • Kalkun
      29
    • Annen mat
      44


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere får gi eksempler på "bare en liten ting" som en 16'år gammel gutt setter pris på da :)

 

Med tanke på at mottaker er en som blir råskuffa fordi søstra har kjøpt "en døll t-shirt" ,så tror jeg ikke det er så enkelt.

 

Jeg klarte ikke å finne noe til 500 kroner som min bror på 19 ville satt pris på. Gutter får som regel bare sokker og boxere og marsipangriser etter at de har sluttet å leke med lego.

 

Dersom Tante-Turid har 10 slike utakknemlige 16'åringer å handle julegaver til, så blir "bare en liten ting" gjerne dyrt også. F.eks 100 kroner til hver = 1000 kroner. Og man får ikke rare gaven for hunde kroner. 4 par billige sokker f.eks. Hvor "døllt" har ikke en 16'åring syntes det hadde vært. Nei da synes jeg Tante Turid kan bruke pengene på sine egne barn istedet. Og kanske mora til han som er 16 og ikke får gaver har ett par andre i familien som er over 16 som hun slipper å handle gaver til, og vips så kanskje hun bruker de kronene på noe ekstra til sønnen sin istedet.

 

Jula handler ikke om hva man får av hvem (og hvem man ikke får av...) Men om å være sammen.

Lenke til kommentar

Må si meg enig, har aldri brydd meg noe spesielt om gavene med jula. Eller jo, når jeg var liten, men ikke nå lenger. Jeg synes den regelen vi har i vår familie om at "folk over konfirmasjonsalder bare får av nær slekt" (dvs. mor, far, søsken, evt. bestmødre/fedre) er grei.

 

Jeg har bare én i nær slekt, nemlig min mor (jeg får i tillegg en gave av mormor), derfor får jeg bare et lite antall gaver i forhold til resten av min slekt , men jeg bryr meg enkelt og greit ikke.

Det er det og samle seg og spise god mat, som er jul i mine øyne.

Ikke gavene.

Endret av Zodiiac
Lenke til kommentar

Det kjennes ut som om det var igår jeg lastet over julesangene på Ipoden, og begynte så smått å se på julefilmer..

Jeg syns det har gått utrolig fort!

Men, nå begynner jeg virkelig å kjenne julen komme! Jeg har bakt pepperkaker idag, hørt på julemusikk så å si i hele dag.. Vil si det har vært en strålende dag!

 

Imorgen skal juletreet inn i huset og pynten skal på. Ser frem til det!

 

Hva pleier dere å spise på lille Julaften?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...