orjank Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=80493 Har nå vrid hjerne, satt opp mATX kabinett i regneark for å se størrelser lest tester og funnet det jeg tror er det beste oppsettet. Så da spør jeg her om det er noen som kan komme med noen innspill for å gjøre det siste ekstra. Har en 22" skjerm, 500gb SATA, mus, tastatur og Win XP liggende. Skal ha denne i stuen, og kona klager på min laptop når viftene går på. Viftene er ikke stille akkurat på den bærbare, men jo stillere den nye stasjonære pcen er jo mer populær blir den. Den skal også ta så lite plass som mulig men dette skal ikke gå på bekostning av støy og kjøling. Skal brukes til Warhammer Online, ikke noe FPS med Sli/Crossfire behov, men siden det er et mATX hovedkort har jeg tatt et 4870 skjermkort for å kunne dra Warhammer på en 22" skjerm. Skal ikke stå i stereo/tv benk. Så har noen noe tips fra lignende prosjekter? Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Handlevogn:https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=80493 Har nå vrid hjerne, satt opp mATX kabinett i regneark for å se størrelser lest tester og funnet det jeg tror er det beste oppsettet. Så da spør jeg her om det er noen som kan komme med noen innspill for å gjøre det siste ekstra. Har en 22" skjerm, 500gb SATA, mus, tastatur og Win XP liggende. Skal ha denne i stuen, og kona klager på min laptop når viftene går på. Viftene er ikke stille akkurat på den bærbare, men jo stillere den nye stasjonære pcen er jo mer populær blir den. Den skal også ta så lite plass som mulig men dette skal ikke gå på bekostning av støy og kjøling. Skal brukes til Warhammer Online, ikke noe FPS med Sli/Crossfire behov, men siden det er et mATX hovedkort har jeg tatt et 4870 skjermkort for å kunne dra Warhammer på en 22" skjerm. Skal ikke stå i stereo/tv benk. Så har noen noe tips fra lignende prosjekter? Dene kommer ikke til å være stille med viftene du har plukket ut. Bruk heller standarviften som fuglte med. Og til Warhammer tror jeg ikke du kommer til å trenge 4870 kort. Ta heller et kort i nvidia 9000 serien. De yter vel bra nok for en pc til ditt bruk Lenke til kommentar
orjank Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Dene kommer ikke til å være stille med viftene du har plukket ut. Bruk heller standarviften som fuglte med.Og til Warhammer tror jeg ikke du kommer til å trenge 4870 kort. Ta heller et kort i nvidia 9000 serien. De yter vel bra nok for en pc til ditt bruk Du mener 120mm viftene Noctua NF-S12-800? Sier i spec at de er på 8db da og er anbefalt av SilentPcReview som den stilleste vifter som fins. Eller mente du strømforsyningen eller Prosessorviften (17db)? Kjører 4870 kortet siden jeg skal ha 22" skjerm 1680x1200 med alt på fult. Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Dene kommer ikke til å være stille med viftene du har plukket ut. Bruk heller standarviften som fuglte med.Og til Warhammer tror jeg ikke du kommer til å trenge 4870 kort. Ta heller et kort i nvidia 9000 serien. De yter vel bra nok for en pc til ditt bruk Du mener 120mm viftene Noctua NF-S12-800? Sier i spec at de er på 8db da og er anbefalt av SilentPcReview som den stilleste vifter som fins. Eller mente du strømforsyningen eller Prosessorviften (17db)? Kjører 4870 kortet siden jeg skal ha 22" skjerm 1680x1200 med alt på fult. Ja vel...det er mulig du skal bruke den til noe annet også, men eneste jeg vet er at de viftene du har valgt, som CPU vifter får for å bråke som et sagbruk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå