Tumbleweed Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 flott tråd , kjøpte meg en kabel på 2m , 110kr , har også en monster hdmi kabel på 1 m fra før, bortkasta 1000kr. Så korte kabler bør funke fint uansett. Problemene oppstår som nevnt når man begynner å snakke om lengre avstander, gjerne i kombinasjon med høye oppløsninger. Jeg har f.eks. vært borti 10 meter kabel til rundt tusenlappen som ikke fungerte tilfredsstillende. Hva mener du med ikke tilfredstillende? Enten funker det, eller så funker det ikke. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvis det var såpass enkelt så hadde vel man ikke hatt noe behov for dyre kabler i det hele tatt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det er det som er poenget. Der ER ikke behov for dyre kabler i den digitale alderen. Det er bare en myte Monster og andre produsenter melker fordi det var relevant når signalene ble sendt analogt. Funker kablen på den lengden den er, så er det bra. Funker den ikke, får du ikke bilde (eller hopping i bilde). Bildet blir ikke skarpere med en 10000kr kabel enn med en til 100kr om bare bildet faktisk vises. Endret 9. september 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 flott tråd , kjøpte meg en kabel på 2m , 110kr , har også en monster hdmi kabel på 1 m fra før, bortkasta 1000kr. Så korte kabler bør funke fint uansett. Problemene oppstår som nevnt når man begynner å snakke om lengre avstander, gjerne i kombinasjon med høye oppløsninger. Jeg har f.eks. vært borti 10 meter kabel til rundt tusenlappen som ikke fungerte tilfredsstillende. Hva mener du med ikke tilfredstillende? Enten funker det, eller så funker det ikke. I dette tilfellet så mener jeg at det funket av og til. Ikke helt tilfredsstillende, altså. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er klassifisert som "den funker ikke". Enten eller... Av eller på, 1 eller 0 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Men kanskje den virket bare noen ganger Lenke til kommentar
RasmusThe1 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Har nettopp bestilt 3 HDMI kabler fra Dealextreme. De kosta vel 8 usd hver, rundt 40-50kr. Ikke dårlig, 1,5m. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe meg en billig en jeg også, fra Clas Ohlson eller noe Eller kanskje fra CDON.COM Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Cdon selger i hvertfall kabler fra Supra til meget konkurransedyktige priser. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe meg en billig en jeg også, fra Clas Ohlson eller noe Eller kanskje fra CDON.COM Nå venter jeg på å motta pakken fra CDON Endret 18. september 2008 av RedZtone Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Nå har hdmi-kabelen kommet, jeg kan ikke si noen grunn for å kjøpe en dyrere, denne kosta bare 49kr, og den funker (Kanskje ikke så rart når den bare er 2 meter da) Men kan ikke si at det var et dårlig kjøp heller Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 det jeg lurte litt på , ser det finnes 2m kabel som koster 1200kr, og ser at en annen koster 119kr, samme lengde, hvis enn setter 2 tver opp mot hverandre, med disse kablene og sender det samme på tv'ene , vil en da se forkjell, er det mulighet for å se forkjell? og hvis det er forkjell , hva er forkjellen? hvordan vil du se om det er forskjell? farger? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ingen merkbar forskjell, nei. Lenke til kommentar
Liffen_64 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ingen merkbar forskjell sier du. Betyr det da at det er en målbar forskjell? Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ingen merkbar forskjell sier du.Betyr det da at det er en målbar forskjell? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå