Gå til innhold

Hjelp til kjøp av hdmi kabel!

Anbefalte innlegg

flott tråd , kjøpte meg en kabel på 2m , 110kr ,

har også en monster hdmi kabel på 1 m fra før, bortkasta 1000kr.

Så korte kabler bør funke fint uansett. Problemene oppstår som nevnt når man begynner å snakke om lengre avstander, gjerne i kombinasjon med høye oppløsninger. Jeg har f.eks. vært borti 10 meter kabel til rundt tusenlappen som ikke fungerte tilfredsstillende.

Hva mener du med ikke tilfredstillende? Enten funker det, eller så funker det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er poenget. Der ER ikke behov for dyre kabler i den digitale alderen. Det er bare en myte Monster og andre produsenter melker fordi det var relevant når signalene ble sendt analogt. Funker kablen på den lengden den er, så er det bra. Funker den ikke, får du ikke bilde (eller hopping i bilde). Bildet blir ikke skarpere med en 10000kr kabel enn med en til 100kr om bare bildet faktisk vises.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
flott tråd , kjøpte meg en kabel på 2m , 110kr ,

har også en monster hdmi kabel på 1 m fra før, bortkasta 1000kr.

Så korte kabler bør funke fint uansett. Problemene oppstår som nevnt når man begynner å snakke om lengre avstander, gjerne i kombinasjon med høye oppløsninger. Jeg har f.eks. vært borti 10 meter kabel til rundt tusenlappen som ikke fungerte tilfredsstillende.

Hva mener du med ikke tilfredstillende? Enten funker det, eller så funker det ikke.

I dette tilfellet så mener jeg at det funket av og til. Ikke helt tilfredsstillende, altså. :)

Lenke til kommentar

det jeg lurte litt på ,

ser det finnes 2m kabel som koster 1200kr, og ser at en annen koster 119kr, samme lengde,

hvis enn setter 2 tver opp mot hverandre, med disse kablene og sender det samme på tv'ene ,

vil en da se forkjell, er det mulighet for å se forkjell?

og hvis det er forkjell , hva er forkjellen? hvordan vil du se om det er forskjell? farger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...