Gå til innhold

Norman finner samme trojan Hele tiden!

Anbefalte innlegg

første gang jeg bruker dette forumet så beklager hvis noe er feil:P

Norman fant nylig en trojaner på pcen. W32/Vundo.EBJ søkte på google ment fant ingenting.

det står at Norman har flyttet den til karantene (kommer en popup melding) etter jeg trykker Lukk, popper samme melding opp igjen...

skanner med alle antivirusene jeg har (Norman, Ad-Aware, Spybot S&D ) dette er en pce jeg bruker på skolen så den har HP encrypt tool og windows defender og masse greier så jeg forstår ikke hvordan jeg har fått det...

hva skal jeg gjøre for og fjerne det? eller er dette en Norman paranoia melding over noe ufarlig?

takk på forhånd =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke paranoia fra Norman's side. Det kan være du har noe (en prosess e.l.) som genererer Vundo på nytt. Har du lastet ned noen programmer, utilities e.l. i det siste?

Let også på dette forumet og les hva andre har gjrot med Vundo.

Lenke til kommentar
Det er ikke paranoia fra Norman's side. Det kan være du har noe (en prosess e.l.) som genererer Vundo på nytt. Har du lastet ned noen programmer, utilities e.l. i det siste?

Let også på dette forumet og les hva andre har gjrot med Vundo.

Jeg hadde norman før. Hvem versjon bruker du?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Tok systemoppretting i går som siste utvei når Vundo greia ikke forsvant med noe... Trodde det skulle fjærne allt jeg har instalert denne uken, med allt ble bevart utenom Trojaneren :D:D

men tusen takk for svar uansett =D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En gammel tråd ser jeg, men her er løsningen for de som måtte ha dette problemet ved en senere anledning;

1. Ignorer meldingen fra Norman

2. Høyreklikk "N" ikonet nederst i høyre hjørne og velg "stopp sanntidssøking"

3. Gå til "malwarebytes.org" og last ned siste versjon i gratis test

4. Kjør quick-scan hvorav den da finner W32/Vundo.EBJ og fjerner dette etter en reboot.

Problemet er dermed løst.

Du finner intet antivirusprogram som tar 100% av virus/malware der ute, men Norman sin "sandbox" teknologi (oppdager nye og ukjente virus) får meg stort sett til å sove godt om natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...