Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med PC crash.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem med at PC'n min krasjer relativt randomly. Det skjer som regel etter at jeg har kjørt den over lengre tid med for eksempel WoW, eller kortere tid med høy belastning.

Jeg får to forskjellige typer "crash". Den første er at skjermen stopper opp, og det jeg får masse artifacts. Samt at lyden som regel henger seg opp.

Den andre er at jeg får en bluescreen med en beskjed (husker desverre ikke det som står), og PC'n setter i gang (om jeg husker riktig) memory dumping (eller noe sånt).

Når jeg da starter opp PC'n igjen så får jeg muligheten til å sjekke hva det var som foråsaket krasjen. Når jeg gjør det får jeg beskjed om at det er en "kritisk hardware feil".

Jeg (og komplett) antok at det var skjermkortet som var defekt. Da jeg sendte nedover skjermkortet til dem for testing så fikk jeg imidlertidig beskjed om at det funket helt fint. De hadde tested det i Crysis med 1280x1024 oppløsning (jeg kjører derimot alle spill på 1920x1200). De hadde også tested det i 3dMark og fikk vell rundt 10k i score, da jeg tested det i min PC før jeg sendte det fikk jeg (om jeg husker riktig) rundt 5k.

Det jeg da lurer på er hva annet det kan være? Komplett foreslo strømforsyningen. Er det noen god måte jeg kan teste den på? Uten å bytte strømforsyning med noen:p Eller kan det være noe annet? Som jeg også kan teste :p

Takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde en lignende feil for et års tid siden, og det var relatert til minnet (RAM). Har du flere brikker? Prøv å kjøre med bare en av de montert om gangen, se om det har noe å si.

Jeg har 2 1gb brikker, kan godt prøve det på søndag (har desverre ikke mulighet før det). Jeg synes å ha hørt om et program dær du kan teste ram'n din, om den fungerer som den skal. Noen som vet om et sånt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg laget denne tråden, men har hatt det ganske travelt så har ikke hatt mye tid ved PC'n. Brukte nettopp Microsoft Windows Memory Diagnostic, kjørte det 3 ganger, og det fant ingen feil.

Så da gjenstår PSU. Er det noen program eller annen måte jeg kan få testet den på? Eller må jeg bare prøve med en annen?

Takker for all hjelp.

Edit: typo

Endret av Kpax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...