Itw Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Enn hva med Sigma 24-70 hvordan er den til portretter? Etter hva jeg kan lese av div tester av TAmron og Sigma, så skal sigman være litt bedre.. Er vell kansje like greit og kjøpe 24-70 så får jeg jo ok vidvinkel, og passelig tele i samme objektiv.. Vet a pokker lengere ka man skal kjøpe.. Akkurat nå er det helt blankt heller ikke mot noen sider.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Enn hva med Sigma 24-70 hvordan er den til portretter?Etter hva jeg kan lese av div tester av TAmron og Sigma, så skal sigman være litt bedre.. Er vell kansje like greit og kjøpe 24-70 så får jeg jo ok vidvinkel, og passelig tele i samme objektiv.. _Jeg_ ville valgt 24-70 f/2.8. Det er et brennviddeomfang som passer min fotografering aldeles utmerket, og jeg ville valgt det fremfor Tamron 28-75 og DA* 16-50 (selv om sistnevnte også frister veldig!). 24mm er "greit nok" på vidvinkel, og 70mm meget bekvemt i teleenden. Forskjellen mellom 50 og 70mm er omtrent den samme som mellom 18 og 28, så det er relativt signifikant forskjell - selv om det mange ganger ikke er mulig å ta de ekstra skrittene. Jeg synes faktisk det er verdt å betale litt for å ha 50 og 70mm i samme objektiv, men det er med _min stil_ innen fotografering... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Ja tror også at 24mm er nok til vidvinkel, da jeg har 10-20 for de ekstreme tilfellene. 70mm er nok også greit, og flott at man kan bruke det til portretter også. Så akkurat nå er det nok Sigma 24-70 som er valget.. Er jo antagelig det objektivet som vil stå på 80% av tiden også så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå