Gå til innhold

News fra Canon: 50d. (nå med preview av kameraet)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at 50D allerede prises helt ned i 9688,-, disse er merket EU, men hva er egentlig forskjell på EU modell og norsk modell :hmm:
At EU-modellene ikke er tatt inn gjennom norsk importør, og du dermed har ett ledd mindre å reklamere til, samt at du mister alle forbrukerrettigheter dersom butikken du handler fra går konkurs (dvs - selvfølgelig må du gjerne prøve å forklare Canon Europa at du har 5 års reklamasjonsrett, og se hvor langt det holder). Kjøper du fra en anerkjent forhandler med liten risiko for konkurs, er det i praksis ingen forskjell. Kjøper du fra en liten pjert av en nettbutikk som sannsynligvis er borte om fem år, bør du tenke deg om to ganger.

 

I tillegg er det forøvrig mulig at EU-modellen ikke har skandinavisk manual. Det er dog ingen automatikk i det - f.eks. svenske og danske EU-modeller vil typisk bli levert med manual på hhv. svensk og dansk.

Lenke til kommentar
Lurer på hva slags objektiv jeg skal kjøpe inn.

Har et Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM, som blir brukt til sportsfotografering, motorsport osv.

 

Så trenger jeg et "vanlig" objektiv, til landskap, portrett, osv.

 

Noen som kan anbefalle et godt objektiv i 4000-5000,- klassen.

Vennligst lag en egen tråd med det, så slipper vi at denne tråden, som omhandler 50D før den kommer på markedet, blir "forsøplet" med slikt.
Lenke til kommentar
Lurer på hva slags objektiv jeg skal kjøpe inn.

Har et Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM, som blir brukt til sportsfotografering, motorsport osv.

 

Så trenger jeg et "vanlig" objektiv, til landskap, portrett, osv.

 

Noen som kan anbefalle et godt objektiv i 4000-5000,- klassen.

 

17-40 L på bruktmarkede til ca 4000.-

 

Men den delen kan vel tas her.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=922130

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, her er det bare til å velge den blenderen du ønsker og kjøre på med automatisk iso, ser det ut for. Litt overdrevet kanskje, men dette er utrolig bra hvis data stemmer. Det er nok mange her som er bedre tjent med noe slik enn FF med mer støy. For vi kan ikke regne med slike støyegenskaper med nye 5D, men man skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar
For vi kan ikke regne med slike støyegenskaper med nye 5D, men man skal aldri si aldri.

 

Snarere tvert imot. Med lignende teknologi på en større brikke som ikke har tilsvarende mange flere piksler er det ingen grunn til at vi ikke skal kunne forvente lignende bildekvalitet på 5Ds etterfølger. Gitt kvalitetsoptikk da, selvsagt, noe kameraet nok kommer til å kreve.

Lenke til kommentar
Men en del av oss her inne vil kanskje ombestemme seg mht brukt 5D i alle fall.

 

Skulle ikke forundre meg mye nei. Det sier noe om hvor godt kamera 5D egentlig er/var, at det er først tre år etter lanseringen at det blir betydelig forbigått av andre i samme prisklasse.

 

Selv skal jeg ha en 5D MkII eller hvaffaen, om den blir noe bra, og kanskje en 50D eller en av de siste 5Dene som selges som backupkamera. Å bruke enorme summer på 1Ds-serien ser jeg ikke vitsen med. Da er de pengene for meg bedre benyttet til optikk eller fotomuligheter, workshops, etc.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Flere bilder dukker opp tatt med 50D.

 

Blomsten er på ISO 3200 mens Budda figurene er på 12800!

Dette er bare ekstremt bra, spør du meg. Boy'o'boy.

Det er meget bra ja, men jeg er fremdeles spent på hvordan bildene blir når det er _mørkt_ ute, altså i "skikkelig" dårlig lys. 1/50s med 12800 er ganske mørkt, men man kan klare brukbart resultat på ISO1600 eller 3200 også og bildestabilisator.
Lenke til kommentar

Bildene som ragamuffin linket til er bare voldsomt imponerende. Hvordan klarer Canon å ta et slikt løft på bare ett år? Sammenligner vi med 40D, så snakker vi om 50% flere piksler på samme sensorstørrelse samtidig som de klarer å forbedre støyegenskapene ved høy iso så kraftig.

 

Har noen formeninger om hvordan høyiso-egenskapene for 50D er sammenlignet med Nikon D3? Forskjellen i pikseltetthet er jo enorm, men er D3 SÅ mye bedre da?

 

Det er all grunn til å ha STORE forventinger til nye 5D. Vi må vel anta at det ikke blir brukt samme pikseltetthet her, og da kan vi vel forvente oss enda bedre støyegenskaper, eller hva? Jeg skjønte ikke hva PMnormal mente med mer støy på nye 5D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...