Boralis Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Nettop og derfor skulle den vært gratis slik at ikke brukerne ble "villedet" eller så skulle den bare vært fjærnet, men det er en annen diskusjon. Hvor skal da Akam tjene sine penger ? Tom Akam går vel som det suser ,etter at idealismen forsvant og kapitalen overtog (desverre) så er det vel så reklamefinansiert som det bare går ann . Nautica:Er jo kjempefin til og gi en pekepinne på prisene er,pluss at du også kan skjekke hva som fins av div. Kamera/objektiv kombinasjoner. Joda det gjør den,og om den inkluderte ville den blitt perfekt , i det minste burde det stått et klart varsel om at denne kunn inkluderte en del av nettbutikkene,da den fort blir villedende slik den nå er . Men nå er vi utenfor topic her. Endret 28. august 2008 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Salgsstart for dette er sist i sept/færst i okt, men er det noen som vet mer spesifik dato og om denne dato vil bety at det er tilgjengelig også i norske butikker ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Salgsstart for dette er sist i sept/færst i okt, men er det noen som vet mer spesifik dato og om denne dato vil bety at det er tilgjengelig også i norske butikker ? Mener å ha sett 17. eller 19. september et sted. Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Salgsstart for dette er sist i sept/færst i okt, men er det noen som vet mer spesifik dato og om denne dato vil bety at det er tilgjengelig også i norske butikker ? Mener å ha sett 17. eller 19. september et sted. Tom OK,men vil den datoen gjelde her på berget også, eller må vi risikere å vente x antall uker .? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 OK,men vil den datoen gjelde her på berget også, eller må vi risikere å vente x antall uker .? Det var jeg som blingset - det ser ut til at det er Nikon D90 som kommer den 19. september. I følge Fotovideo, så kommer ikke 50D før i oktober eller 10. september; avhegig om du leser på toppen av siden eller varestatus. Why the rush? Det er vel bedre å vente til kamera har vært i salg en måneds tid; det er alltid billigere da. Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har bare litt med når jeg skal/kan avlevere min 30D . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 I følge Fotovideo, så kommer ikke 50D før i oktober eller 10. september; avhegig om du leser på toppen av siden eller varestatus."Ubekreftet dato" betyr i følge de fleste nettbutikker "vi bare setter en dato noen få dager frem i tid for å friste kunden til å kjøpe for da tror de at den snart kommer på lager", mens de egentlig mener at "vi har ikke den fjerneste peiling". Så den kommer nok ikke 10. september. Da er nok oktober et bedre tips. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 OK,men vil den datoen gjelde her på berget også, eller må vi risikere å vente x antall uker .? Det var jeg som blingset - det ser ut til at det er Nikon D90 som kommer den 19. september. I følge Fotovideo, så kommer ikke 50D før i oktober eller 10. september; avhegig om du leser på toppen av siden eller varestatus. Why the rush? Det er vel bedre å vente til kamera har vært i salg en måneds tid; det er alltid billigere da. Tom Agree! =) Jeg skall vente med å bestille til 1. desember..en fin dato. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har ikke satt dato for kjøp,ville bare vite sånn ca når det kunne ventes i hyllene,så vil det ta litt ekstra tid siden jeg skal ha det via Svalbard Blir uansett ikke å bestille før 6D er presangtert slik at jeg vet hva den byr på Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Ser at 50D er oppe på canons sine sider "australia" men manualen er ikke sluppet ut ennå,hadde vært moro og lest den,får følge med og legge ut link når den er tilgjengelig. Her kan du laste ned andre Canon manualer på engelsk http://www.canon.com.au/support/default.aspx Edit:Her er den offisielle Brosjyren på 50D Engelsk tekst ink.18-200 http://www.canon.com.au/ftp/cameras/eos50d_brochure.pdf Endret 29. august 2008 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Edit:Her er den offisielle Brosjyren på 50D Engelsk tekst ink.18-200 http://www.canon.com.au/ftp/cameras/eos50d_brochure.pdf Litt tynn; men jeg ser at 50D kan bruke det samme ekstrautstyret som 30D (f.eks. grep), så det kan være en fin erstatter for min 30D (venter nok når 60D'en kommer, og kjøper 50D til super-lav pris). Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 DPReview ute med eksempelbilder. Opptil ISO6400 kan sees her. Selvsagt grums i bildet, men merkbart mindre enn kanskje den argeste konkurrenten D300 på samme ISO, slik jeg kjapt kan bedømme. http://a.img-dpreview.com/gallery/canoneos...ls/img_0204.jpg http://a.img-dpreview.com/gallery/nikond30..._aw-raw-acr.jpg Slike ekstreme ISOs tilhører vel sjeldenheten å bruke, men 1600 ser uforskammet bra ut. http://www.dpreview.com/news/0809/08090102...mplegallery.asp Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 DPReview ute med eksempelbilder.Opptil ISO6400 kan sees her. Selvsagt grums i bildet, men merkbart mindre enn kanskje den argeste konkurrenten D300 på samme ISO, slik jeg kjapt kan bedømme. Ser ut som de er tatt i veldig forskjellige lysforhold. D300 har f/1.6 og 1/80s, mens 50D har f/9 og 1/40s, altså mer enn fire eksponeringstrinn. Det alene kan forklare forskjellen... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Akam går vel som det suser ,etter at idealismen forsvant og kapitalen overtog (desverre) så er det vel så reklamefinansiert som det bare går ann . Her er idealismen langt fra borte, bare så det er sagt, selv om kapitalen har overtatt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 DPReview ute med eksempelbilder.Opptil ISO6400 kan sees her. Selvsagt grums i bildet, men merkbart mindre enn kanskje den argeste konkurrenten D300 på samme ISO, slik jeg kjapt kan bedømme. Ser ut som de er tatt i veldig forskjellige lysforhold. D300 har f/1.6 og 1/80s, mens 50D har f/9 og 1/40s, altså mer enn fire eksponeringstrinn. Det alene kan forklare forskjellen... Mulig, men det henger på greip mht til det f.eks C Westfall har indikert om at 50D er 1 til 1 1/2 tinn bedre enn 40D - som jo ikke er veldig ulik Nikonen. Time will show. Lenke til kommentar
Madmax500 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 DPReview ute med eksempelbilder.Opptil ISO6400 kan sees her. Selvsagt grums i bildet, men merkbart mindre enn kanskje den argeste konkurrenten D300 på samme ISO, slik jeg kjapt kan bedømme. Ser ut som de er tatt i veldig forskjellige lysforhold. D300 har f/1.6 og 1/80s, mens 50D har f/9 og 1/40s, altså mer enn fire eksponeringstrinn. Det alene kan forklare forskjellen... Mulig, men det henger på greip mht til det f.eks C Westfall har indikert om at 50D er 1 til 1 1/2 tinn bedre enn 40D - som jo ikke er veldig ulik Nikonen. Time will show. 1600 iso bildet så jo meget bra ut, så bruk av 1600 blir ikke noe kvalitetsproblem for 50D eierne Dette er vel også den viktigste egenskapen i forhold til 40D så vidt jeg kan se det! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Viktig forbedring ja, men det er også så absolutt den nye prosessoren og den nye skjermen (endelig med skikkelig oppløsning slik Nikon har hatt på sine siste). AF-tuning er også en nyttig sak. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 1600 iso bildet så jo meget bra ut, så bruk av 1600 blir ikke noe kvalitetsproblem for 50D eierne Dette er vel også den viktigste egenskapen i forhold til 40D så vidt jeg kan se det!For all del - ISO6400 så meget brukbart ut, en liten tur i PS og man får noe slikt: Så poenget mitt er ikke at 50D er dårligere enn D300 eller omvendt - men at bildene er uegnet til å sammenlikne dem :-) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har ikke ork til å titte på testbilder, men om 50D er 1-1 1/2 trinn bedre enn 40D, så er det enormt imponerende. I mine øyne er 40D litt bedre enn D300, så dette nærmer seg magi. Ta dere i akt, Canon-folk! Dere bruker utstyr som åpenbart er laget i pakt med djevelen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Ta dere i akt, Canon-folk! Dere bruker utstyr som åpenbart er laget i pakt med djevelen. Det er derfor det er så helvetes dyrt Men jeg sier nå: Jeg tror ikke før jeg ser det. edit: når jeg tar bildene selv, mener jeg. Tom Endret 2. september 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå