Gå til innhold

News fra Canon: 50d. (nå med preview av kameraet)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon Digitalkamera Speilrefleks Eos 50D kamerahus Sort  10 195,00 NOK

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iId=8353911

Vil nok vente til kamera har vært i butikken noen uker før jeg bestilte. Vi så ifjor at prisene gikk opp og ned som en jojo fra lanseringsdato til kamera var i salg.

 

Tom

 

 

Joda,regner med at det vil komme under 10000 for huset ganske kjapt, så er det av intresse hva det kan komme på med kitobjektiv, tror jeg kjøper det med den nye 18-200mm da den er kjekk som reiseobjektiv :hmm:

Lenke til kommentar
Joda,regner med at det vil komme under 10000 for huset ganske kjapt, så er det av intresse hva det kan komme på med kitobjektiv, tror jeg kjøper det med den nye 18-200mm da den er kjekk som reiseobjektiv :hmm:

Et godt reise-objektiv hadde vært kjekt. Har foreløpig testet kun Tamron 18-250mm og Sigma 18-200mm; og de har ikke overbevist.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jepp,håper det dukker opp omtaler/tester av det om ikke alt for lenge .

 

Når jeg leser om selve kameraet så finner jeg lite/ingenting om værtetting,bare dette:

 

"Kamerahus i magnesiumlegering, med beskyttelse mot omgivelsene"

 

Hva innebærer det? Er det samme som på 40D eller er det forbedret :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fant dette ang kamera med kit:

 

EOS 50D kan leveres som bare hus, eller i første omgang med et av to objektiver i så kalt kit.

 

Det ene blir EF-S 17-85mm IS f4-5,6 med optisk bildestabilisator, eller det nye EF-S 18-200mm IS f3,5-5,6.

 

Også det med optisk bildestabilisator.

 

Kitprisene blir omlag 17.000-18.000, med ett av objektivene.

http://www.lydogbilde.no/canon-eos-50d-med...er.4503490.html

Lenke til kommentar
Jepp,håper det dukker opp omtaler/tester av det om ikke alt for lenge .

 

Når jeg leser om selve kameraet så finner jeg lite/ingenting om værtetting,bare dette:

 

"Kamerahus i magnesiumlegering, med beskyttelse mot omgivelsene"

 

Hva innebærer det? Er det samme som på 40D eller er det forbedret :hmm:

Marginal forbedring vil jeg tro ... Det virker slik ihvertfall når jeg leste preview'en til dpreview.

 

Tom

Lenke til kommentar
Marginal forbedring vil jeg tro ... Det virker slik ihvertfall når jeg leste preview'en til dpreview.

 

Tom

 

OK, litt synd det da,men det har vel noe med pris å gjøre vil jeg tro, personelig hadde jeg glatt betalt mere for det om det hadde full værtetting da . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Leste litt på spesifikasjonene på 50Dén

 

Bruker heldigvis CF kort type I og II pluss UMDA

Batterigreppet og batteriet er det samme som på XXD modellene

0.1 sec. oppstartstid

16 seriebilder i raw

Raw bildefil 12.6 MB.

ISO informasjon i søkeren også Highlight tone priority og bildeinformasjon

Datotagging av bilder

 

Her kan du lese alt http://www.bhphotovideo.com/c/product/5804...LR_Digital.html

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jepp alt ser bra ut med dette kameraet så jeg er glad jeg ikke kjøpte 40D da det hadde blitt tyngre å forsvare en oppgradering fra 40D til 50D enn en oppgradering fra 30D til 50D som jeg nå har bestemt meg for.

Eneste forbehold er hva de to andre speilreflekskameraene som Canon har bekreftet skal komme i år innebærer :cool:

Lenke til kommentar

Ser at Canon nå har rettet det til at det kommer ett kamera til i høst, altså en 5D erstatter,da blir det 50D nå og en 5D erstatter til våren :cool:

 

 

 

Ser også dette:

 

Canon Digitalkamera Speilrefleks Eos 50D med EF-S 18-200 IS   14 095,00 NOK

11 276,00 NOK Eks

 

 

Dvs at den maks kommer til å koste meg 11276 kr med objektivet,muligens mindre om prisene synker frem til lansering :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
apropos nettbutikker og priser... per i dag. er det ekstremt stor forskjell! =)

 

forskjellpaabutikker.jpg

Venstre = MPX og Høyre = Scandinavian Photo AB.

 

Som førstegangs kjøper er det vanskelig for meg å finne gode butikker, hvilken kan du anbefale?

 

Både MPX og SC er gode butikker, i tillegg har du jo feks Japanfoto.no .  Scandinavianphoto.no.  PS.no . Netshop.no osv osv, alle gode/seriøse butikker .

Så får en heller følge med etterhvert og se hvem som legger seg lavest i pris .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Som førstegangs kjøper er det vanskelig for meg å finne gode butikker, hvilken kan du anbefale?

 

Hvis du ikke må-hade-bare-må-hade i det sekundet det kommer på markedet,kan du skjekke produktguiden her på forumet etter noen dager,da kan du sammenlingne prisene på en enkel/lett måte.

 

Riktig,men vær obs på at langt fra alle butikker kommer med der desverre, feks har jeg flere ganger handlet varer hos Scandinavianphoto.no til en lavere pris enn det prisguiden har oppgitt.

Lenke til kommentar
Riktig,men vær obs på at langt fra alle butikker kommer med der desverre,
Langt fra alle butikker velger å være med der. Det er en tjeneste nettbutikkene må betale for, noen velger å la være.

 

 

Nettop og derfor skulle den vært gratis slik at ikke brukerne ble "villedet" eller så skulle den bare vært fjærnet, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Nettopp og derfor skulle den vært gratis slik at ikke brukerne ble "villedet" eller så skulle den bare vært fjærnet, men det er en annen diskusjon.

 

Er jo kjempefin til og gi en pekepinne på prisene er,pluss at du også kan skjekke hva som fins av div. Kamera/objektiv kombinasjoner.

 

Edit:leif :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...